Miten grillaatte herkkusieniä? Sellaisia kokonaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tatti grillissä, ei otsassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tatti grillissä, ei otsassa

Vieras
Tai lähinnä mitä laitatte sisään/päälle? Kuinka kauan niitä grillissä pidetään, kun eikös ne mene lämmetessään vähän lötsöksi?

Jalka pois ja sinne kuoppaan tuorejuustoa täytteeksi. Päälle kietaistaan pekoninsiivu (cocktailtikulla kiinni) pitämään juusto sisällä. Sit grillissä, kunnes pekoni on rapsakkaa ja sieni hieman pehmennyt. EI mene lötsköksi :)

Meilläkin niin, että jalka pois, sisälle Auraa tai jotain tuorejuustoa/koskenlaskijaa/mustapekkaa ja sitten pekonia ympärille, njamskis.. :) Kuulostaa kieltämättä oudolta yhdistelmältä mutta hyvää on!

Minä teen nykyään niin, että pilkon pekonin pieneksi ja paistan sipulin kanssa pannulla. Sitten sekoitan ne tuorejuustoon ja sörsseli sitten herkkusienen sisälle. Kaikkien mielestä paljon kivempi syödä kuin se, että pekoni on kiedottu ympärille.

Miten saatte sen ympärille käärityn pekonin kauttaaltaan rapsakaksi? Olen saanut usein sieniä, joiden ympärillä oleva pekoni on vain osin rapeaa, ja se lötkö pekoni IHNOTTAA!!

Mä teen huomenna tacojauheliha-täytteisiä herkkusieniä, "hatuks" mä laitan vuohenjuustoa sellasen sentin siivun :p Oon ostanut erilaisia taco-maustepusseja ja en muista yhtään minkä otin tänään, mut pirun hyviä niistä aina tulee. Tuorejuustoo oon usein kans laittanu ensin pohjalle.

Mikähän mahtaa olla ulkomailla kasvatettujen herkkusienien raskasmetallipitoisuus nykyään. Kun täällä usein hehkutetaan terveellisyyttä ja puhtaita raaka-aineita ;)
Sienet ovat luonnon filttereitä, keräävät kaikki saasteet itseensä.

Yhteistyössä