miten "helposti" sektion saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *vieras*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

*vieras*

Vieras
Niin, eli siinäpä se kysymys... :|
Kuinka sen siis saa? Takana useampi (4) synnytys jossa aina revennyt paljon, muuten synnytykset suht helppoja ja nopeita, ponnistusvaihe viimeisimmässä oli 25min ja vauva tuli väärässä tarjonnassa joten repesin aika "kivasti", en kuitenkaan niin paljoa että mitään varsinaisia ongelmia siitä sitten jälkeenpäin olisi ollut.
Mutta nyt kuitenkin pelottaa taas tuleva synnytys :/ Se repeäminen ja kenties vauvan väärä asento (aikaisemmin sanottiin että on kiinnittynyt ja alhaalla, synnytyksessä sitten kuitenkin kääntyi väärin) jne, että olen alkanut miettiä sektiota :/ Kuinka paljon niitä ongelmia edellisissä synnytyksissä ois pitänyt olla, että synnytyspelko katsottaisiin aiheelliseksi? :/
Pelkään kyllä sektiotakin ja pitkää toipumisaikaa :|

Pyydä neuvolasta pääsyä pelkopolille. Siellä saat keskusteltua läpi ajatuksesi yhdessä ammattilaisen kanssa, joka myös ohjaa sinua seuraavan synnytyksen suunnitteluun. Minä kävin pelkopolilla ensimmäisen synnytyksen päädyttyä hätäsektioon epäonnistuneiden imukuppiyritysten jälkeeen. Minä luulin leikkaukseen juosten vietäessä vauvan kuolleen, joten pelot seuraavaan synnytykseen olivat kovat. Sain puhuttua asian, mikä helpotti tosi paljon, mutta silti päädyimme yhdessä pelkopolin hoitajan ja lääkärin kanssa suunniteltuun sektioon. Oli tosi ihana kokemus tuo pelkopoli, suosittelen lämpimästi :)

Se on loppu peleis varmaan se ja sama että aukeeko paikat ylhäältä vai alhaalta. tarkoitan siis haava kipua. Itellä sektio ja haavakipu kesti kaks viikkoo. silti valitsisin sektion uudestaan. mulla meni synnytys hätäsektioon lopulta ja hirveet traumat jäi :/

Alkuperäinen kirjoittaja commander77:
Pyydä neuvolasta pääsyä pelkopolille. Siellä saat keskusteltua läpi ajatuksesi yhdessä ammattilaisen kanssa, joka myös ohjaa sinua seuraavan synnytyksen suunnitteluun. Minä kävin pelkopolilla ensimmäisen synnytyksen päädyttyä hätäsektioon epäonnistuneiden imukuppiyritysten jälkeeen. Minä luulin leikkaukseen juosten vietäessä vauvan kuolleen, joten pelot seuraavaan synnytykseen olivat kovat. Sain puhuttua asian, mikä helpotti tosi paljon, mutta silti päädyimme yhdessä pelkopolin hoitajan ja lääkärin kanssa suunniteltuun sektioon. Oli tosi ihana kokemus tuo pelkopoli, suosittelen lämpimästi :)

mitä tuolla pelkopolilla tehdään? Mitä ne kyselee ja millätavalla? (yrittävätkö käännyttää jne) Montako niitä käyntiä oli?

Sulla sentään oli "oikea syy" tuohon pelkoon ja sektioon, mutta sitä tässä mietinkin että onko minulla, kun varsinaisesti mitään hirveän kamalaahan ei sattunut :/ jostainsyystä se vaan on alkanut nyt pelottaa enkä haluis enään revetä ja pelottaa sekin että jos vauva tulee väärässä asennossa ja sitten sattuu jotain :/

Mulla oli tänään toinen käynti pelkopolilla, Lääkäriin vielä rv 36 , jolloin saan tietää sektiopäivän.

Mua ei yritetty käännytttää. Joiduin nyt kirjoittamaan omat pelot ja toiveet. Ja käilö kun kuuli että haluan sektion niin ei puhunut alatiesynnytyksestä enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on loppu peleis varmaan se ja sama että aukeeko paikat ylhäältä vai alhaalta. tarkoitan siis haava kipua. Itellä sektio ja haavakipu kesti kaks viikkoo. silti valitsisin sektion uudestaan. mulla meni synnytys hätäsektioon lopulta ja hirveet traumat jäi :/

olen kuullut just näitä kauhutarinoita sektioistakin, varsinkin jos jollekin erehdyn sanomaan että synnytys pelottaa :ashamed:
kauheita tarinoita kivuista ja haavan mätänemisistä/repeämisistä ja siitä kuinka ei moneen viikkoon voinut edes istua haavan takia, saati laittaa vaatteita päälle, mitään ei saanut nostaa 3kuukauteen ja urheilla sai vasta lähempänä puolta vuotta synnytyksestä :/

ihan sama miten tämä ulos tulee niin pelottaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Mulla oli tänään toinen käynti pelkopolilla, Lääkäriin vielä rv 36 , jolloin saan tietää sektiopäivän.

Mua ei yritetty käännytttää. Joiduin nyt kirjoittamaan omat pelot ja toiveet. Ja käilö kun kuuli että haluan sektion niin ei puhunut alatiesynnytyksestä enempää.

saako kysyä syytä, miksi haluat sektion? eli ne pelot ja toiveet?

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
No mun sairauden takia, johon liittyy esim kontrollin menetyksen pelko.JA edelllinen synntys käynnistyi normaalisti 12h oli supistuksia , synnytys pysähtyi ja oli lantion ja lapsen epäsuhta.

eli ihan "oikea" syy sinullakin :hug: tsemppiä synnytykseen!

olisi kiva kuulla kokemuksia myös niiltä, joilla on kuitenkin suht onnistuneita synnytyksiä takana ja sitten tullut se pelko. otetaanko sitä tosissaan?

Mulla kahdessa synnytyksessä repeämät, kolmas päättyi sektioon. Valitsisin koska tahansa ne repeämät, olin niin kipeä sektion jälkeen ettei mitään rajaa. Ne alakerran repeämät (II-asteen) oli kyllä ihan pientä siihen verrattuna. Ja toipuminen yleensäkin kesti monta kuukautta pidempään, vauvaakaan en jaksanut ensimmäisinä päivinä hoitaa. Ekan kuukauden oli apujoukkoja kotona, tosi vaikea oli tehdä yhtään mitään. Sain jonkun pöpön sairaalasta joka nosti kovan kuumeen ja hidasti haavan paranemista. Sektiota en kyllä voi suositella :-(

Eikö sulla tehty epparia kun pääsit pahasti repeämään?

Kahden sektion kokemuksella... ekat kaksi viikkoa on yhtä tuskaa, vaikea selvitä edes välttämättömistä jutuista. Seuraavat kaksi viikkoa sujuu ok niin kauan kun ei tee mitään tarpeetonta kuten esim. tyhjennä tiskikonetta tai MITÄÄN nostelua vaativaa. Sitten pari viikkoa pystyy suht normaalisti jo olemaan kunhan muistaa edelleen olevansa toipilas, "normaali" eläminen kostautuu heti. Siitä se sitten lähtee sujumaan...

Ei ole tarkoitus pelotella mutta ne ekat kaksi viikkoa on mulla mennyt melkein itkiessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kahdessa synnytyksessä repeämät, kolmas päättyi sektioon. Valitsisin koska tahansa ne repeämät, olin niin kipeä sektion jälkeen ettei mitään rajaa. Ne alakerran repeämät (II-asteen) oli kyllä ihan pientä siihen verrattuna. Ja toipuminen yleensäkin kesti monta kuukautta pidempään, vauvaakaan en jaksanut ensimmäisinä päivinä hoitaa. Ekan kuukauden oli apujoukkoja kotona, tosi vaikea oli tehdä yhtään mitään. Sain jonkun pöpön sairaalasta joka nosti kovan kuumeen ja hidasti haavan paranemista. Sektiota en kyllä voi suositella :-(

Eikö sulla tehty epparia kun pääsit pahasti repeämään?

on tehty, mutta silti. kai ne on isopäisiä nuo meidän lapsukaiset :D
Mutta nuo sektiokivutkin sitten pelottaa :/ varsinkin kun tässä on huusholli ja 4lasta hoidettavana muutenkin. ei voi vain keskittyä itseensä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olen kuullut just näitä kauhutarinoita sektioistakin, varsinkin jos jollekin erehdyn sanomaan että synnytys pelottaa :ashamed:
kauheita tarinoita kivuista ja haavan mätänemisistä/repeämisistä ja siitä kuinka ei moneen viikkoon voinut edes istua haavan takia, saati laittaa vaatteita päälle, mitään ei saanut nostaa 3kuukauteen ja urheilla sai vasta lähempänä puolta vuotta synnytyksestä :/

ihan sama miten tämä ulos tulee niin pelottaa :/

minulla ensimmäinen syntyi hätäsektiolla ja oli todella traumaattinen synnytys muutenkin, lapsikin teholla.

toinen syntyi kiireellisellä sektiolla joka oli huomattavasti parempi vaihtoehto kuin että olisin joutunut hätäsektioon taas, tosi olin kyllä halunnut yrittää alateitse...

Yhteys pelkopoliin... Ei sulta pelkosektiota voida kieltää missään nimessä. Mä olisin saanut suunnitellun sektion toisesta jos oisin halunnut mutten tahtonut. Olosuhteet pakotti kiireelliseen, mutta totean vaan että hätäsektio se on se pahempi paha.

Yhteistyössä