Miten helpottaa lapsen 2v rohisevaa yskää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkit kehiin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkit kehiin!

Vieras
Lapsella on kova limainen yskä ja yskii niin, että saattaa oksentaa. Mikä helpottaisi, kun apteekista ei suositeltu yskänlääkettä. Voiko antaa hunajavettä lapselle?

Minäkin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan. Meillä yskivät 1v ja 3v niin kovasti, että meinaa oksennus tulla. Ja tätä on jatkunut jo 4 päivää...Hunajaa ja kuumaa vettä olen antanut. Ainoa rajoitus siinä on se, että alle 1v:lle ei saa antaa hunajaa. En osaa sanoa onko siitä apua, mutta lapset tykkää.

Kokeilkaa laittaa yöksi pilkottua sipulia sängyn alle. Meillä toiminut hyvin. Ja sitten raikas ulkoilma pahimmissa kohtauksissa, joko ikkuna auki tai sitten hetkeksi parvekkeelle.

höyryhengitys auttaa myöskin eli suihkussa kuuma vesi juoksemaan täysillä ja höyryn sekaan hengittelemään. saunassa me ollaan myös käyty jos ei kuumetta oo. vicks vaborubia oon kans hieronu vähän rintaan ja selkään. ja sängyn päätyä kohottanu.

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
höyryhengitys auttaa myöskin eli suihkussa kuuma vesi juoksemaan täysillä ja höyryn sekaan hengittelemään. saunassa me ollaan myös käyty jos ei kuumetta oo. vicks vaborubia oon kans hieronu vähän rintaan ja selkään. ja sängyn päätyä kohottanu.

Meillä höyry pahentaa asiaa, eli sitten lapsi varmasti oksentaa... Mutta jos teillä toimii höyry, niin patterille voi yöksi laittaa kostean pyyhkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:

Meillä höyry pahentaa asiaa, eli sitten lapsi varmasti oksentaa... Mutta jos teillä toimii höyry, niin patterille voi yöksi laittaa kostean pyyhkeen.

tai pyykkiä kuivattaa lastenhuoneessa

Ensinnäkin huoneilma viileämmäksi.On helpompi hengittää kuin kuumassa.Ja tuo on niin totta, höyry turvottaa limakalvoja ja lapsi menee ihan tukkoon.
Jos lima ei irtoa, höyrytys on hyvästä-irroittaa limaa.
Mutta jos sitä irtoaa jo niin höyrytys tukkii pienen röörit vain.

Nenä auki, Nasolinilla pysyy hyvin.Kun yskii ja köhii, nenä tukkiutuuu eikä henki/tuuletus toimi.

Yskä lähtee vain yskimällä, se tosiasia vain on.
Mutta Ventoline on ainoa joka voi auttaa, meillä ollut käytössä yhdellä lapsella.
Suolapiippu on yks mikä auttaa, harva vain flunssien vuoksi sitä ostaa, mutta hyvä se on.
Siinähän käyttöikä on noin 3 v mutta harvemmin käytettynä kestää vielä kauemmin.

Olen itsekin piippua hengitellyt lenssussa.

Yhteistyössä