Miten huutiksessa saa plussia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tietoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tietoa

Vieras
Minä haluaisin alkaa myymään huutiksessa pois vauvani vanhoja vaatteita. Ajattelin että olisi hyvä jos saisi edes yhden plussan ennen kuin alkaa myydä postitettavia tavaroita. Tarkoitus olisi myydä ensin noudettavaa tavaraa, ja sainkin myytyä tytön vaunut. Kaupat sujuivat mielestäni asiallisesti ja ostajat tuntuivat olevan tyytyväisiä vaunuihin. Annoin ostajalle plussan, mutta en itse saanut sieltä päin minkäänlaista palautetta. Harmittaa. Antavatko ihmiset yleensä palautetta kaupanteon jälkeen puolin ja toisin? Ei kai niitä plussia sentään tarvitse ruveta kerjäämään? Olen nähnyt jonkun ilmoituksessa maininnan, että toivotaan palautetta hyvin sujuneiden kauppojen jälkeen. Minusta se tuntui vähän hölmöltä.

Kiitos vinkistä. Nolottaisi pyytää palautetta, mutta ehkä niin voisi sitten tehdä... En tiedä kuinka paljon merkitystä noilla palautteilla on, mutta alkuun pääseminen voi olla tosi vaikeaa, jos ei saa keneltäkään plussia ja sitten kukaan ei uskalla ostaa mitään ja siitä syntyy pattitilanne.

Minua alkoi jo vähän kaduttamaan se, kun annoin ostajille plussan. Minusta ei ollut täysin asiallista, että minua lähestyi sähköpostilla miespuolisen tunnusten omistajan vaimo/avopuoliso/sisar tai muu lähipiiriin kuuluva naishenkilö, joka ei edes esitellyt itseään, kertoi vain voittaneensa huudon. Enhän periaatteessa voi edes tietää, menivätkö vaunut oikealle huudon voittajalle vai eivät... Kanssani asioinut nainen oli kaiken lisäksi vieraskielinen, mistä tuli minulle aikamoinen stressi, kun en ole kieli-ihmisiä.

[QUOTE="asd";23128322]Mä oon saanut palautetta vaan noin puolelta multa ostaneilta :( Vaikka itse annan aina kaikille.[/QUOTE]

Onpa tosi harmillista, jos se on tuommoista huutiksessa! Tuo minun ostajani (siis tunnusten omistaja) näytti itse saaneen paljon positiivista palautetta. Minusta olisi kohteliasta muistaa myös muita samalla tavalla...

Älä huolehdi, äläkä kerjää palautteita. Kyllä niitä pian kertyy vaikka vain ehkä 80% viitsii antaa palautteen. Anna itse aina positiivinen jos kaupat sujuivat mielestäsi asiallisesti. Jotkut ovat aika suorasukaisia ja hätäisiä palautteen kerjäämisessä ja se on ärsyttävää. Saatetaan ruinata palautetta pari tuntia kaupanteon jälkeen.

mä en ole saanut plussia tai mitään muitakaan vaikka olen myynyt muutaman tavaran huutiksessa ja nopeasti mielestäni toiminut.
pläh. muutenkin kökkö paikka, käyn mieluummin kirpparilla, ei tarvi maksaa postikuluja roinista.

Yhteistyössä