Miten ihmeessä mä saan ton 1-vuotiaan nukkumaan koko yön ja OMASSA sängyssä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "allukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"allukka"

Vieras
Se nukahti mun syliin ja siirsin sen sitte pinnikseen. Nukkui puoli tuntia ja heräs karjumaan "ÄITIIIIII-TITITI-ÄITIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!" Siellä se seisoi pinniksessä. Laskin sen takasin pötköttää ja tutti suuhun. Sain oven kiinni ja ihana karjunta kuului taas. Ja tämä sitten tapahtui kertaa 5 kunnes luovutin ja kannoin lapsen olkkariin patjalle jotta isompi ei heräis. Meni yksi minuutti ja kakara täysin unten mailla... Huoh. En voi siirtää sitä enää ku herää siihen ja alkaa karjuu. Tätä olen monesti yrittänyt mutta viisastunut yrittämästä kun ei se toimi.

Ja tämä sama ihana lapsi herää joka yö huutamaan vaikka nukkuis siinä vieressä. Aina siinä klo 01-04 välillä se karjuu ja joskus jopa monta kertaa yössä. Eikä ole mitään fyysista vaivaa jotta se siitä johtuisi.

Olishan se kiva että oppis jo nukkumaan yöunet kun ei vauva enää ole.. Ja vauvanakin se yöuni oli tosi katkonaista mutta ei se enää ole vauva niin nukkuis jo niinku normaalit ihmiset....

Se herää karjumaan, koska luulee olevansa yksin. Kun viet sen pinnikseen ja se havahtuu, se tajuaa, että se on jätetty yksin sinne. Paniikki. Sama paniikki toistuu, ja pitää yöllä monta kertaa varmistella heräämällä että onko ketään siinä.

Nuku sen kanssa pari viikkoa siinä patjalla kahdestaan. Älä missään nimessä siirrä pinnikseen. Opetelkaa, että ei ole hätää yöllä vaikka heräisikin. Äiti on lähellä. Kun se tunne on saatu jäämään pääkoppaan, niin se nukkuu ihan missä vaan.

Meillä on 1v4kk ja herää noin 4krt/yö. Nukkuu perhepedissä, niin ei onneksi tarvitse itse pomppia minnekkään...

Kai se joskus ohi menee... onko päivänne riittävän aktiivisia? Saako lapsi tarpeeksi läheisyyttä? Pahin eroahdistusaika on 12-18kk iässä, voisiko se liittyä siihen?

Se herää karjumaan, koska luulee olevansa yksin. Kun viet sen pinnikseen ja se havahtuu, se tajuaa, että se on jätetty yksin sinne. Paniikki. Sama paniikki toistuu, ja pitää yöllä monta kertaa varmistella heräämällä että onko ketään siinä.

Nuku sen kanssa pari viikkoa siinä patjalla kahdestaan. Älä missään nimessä siirrä pinnikseen. Opetelkaa, että ei ole hätää yöllä vaikka heräisikin. Äiti on lähellä. Kun se tunne on saatu jäämään pääkoppaan, niin se nukkuu ihan missä vaan.
tämä juuston vinkki ei ole toiminut ainakaan meillä....olen yrittänyt niin minta vuotta...

Se on jatkuvasti mun sylissä päivisin. Joka päivä on sama rytmi, ulkoilut, syömiset, päiväunet (ei se niitäkään aina nuku). Istun usein lattialla touhuilemassa lasten kanssa ja tää 1v. saa karmeet raivarit jos isompi tulee mun syliin eikä auta että kumpaakin pitää sylissä. Kauheen mustasukkanen se minusta on mutta se on varmaan ihan normaalia.

Yhteistyössä