miten ihmeessä muut äidit tutustuu toisiin äiteihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
meidän kylän äidit istuu leikkikentällä omissa ryhmissään ja suputtelee ja tuijottelee,hyvä etteivät sormella osoita! viikon olen lapsen kanssa kotona ollut ja samanverran päiviä ja monta leikkikenttää takana nyt ja joka paikassa sama juttu!

ja ihan tosissaan vältetään keskustelua; jos tyttöni halua liukumäkeen ja siinä sattuu olemaan jo tietty "ryhmä" äitejä ja lapsia,niin nämä siirtyvät heti lapsineen kiikkumaan tms. Ja en varmana ole pelottava tms ihan normaali äiti,raskaana olen mutta tuskin se ainakaan on mikään este. blaah.ärsyttää vaan että mikä mussa on vikana kun täytyy sillai tarkkaila ja suputella ja vältellä.

ONKO PERHEKAHVILOISSA SAMA MEININKI?

Perhekahvilois -ja kerhois on meillä ainakin onnistunut tututstuminen hyvin. Mee reilusti vaan juttelemaan. Nehän voi ajatella susta ihan samoin kun sä niistä... Et mitäs toi vaan vilkuilee...

Mulla ei ole edes vielä lasta ja meijän pihan mammat jo tuijottelee... :(
Luulis et ois kaikki tervetulleita samaan porukkaan jos yhdistävänä tekijänä lapset ja raskaudet... Ja asuintalo! Mut ei ni ei...

musta on vaan niin kumma juttu,kun jotenkin ihan odotin innolla tapaavani uusia "kavereita" mutta mua katotaankin kuin halpaa makkaraa..kait se onvaan sitkeesti mentävä välittämättä katseista ja ruvettava juttelemaan jos joku "irtautuu laumastaan" ;) ei varmaan kauheen hyvällä katota jos menen että tiivistäkääs vähän että mäkin mahdun istumaan :D

Tuttua. Minulla on vähän päälle vuoden ikäinen lapsi joka "osallistuu" muiden lasten leikkeihin lähinnä katselemalla sivusta. Viihtyy hetken keinussa ja hetken liukumäessä mutta ei tee oikein muuta. Ja usein on tullut sellainen olo että olen pienen kanssa leikkarissa vain muiden tiellä. Kerrankin oikein syvien huokausten kera yksi äiti otti lapsensa pois kun "pienet ei osaa katsoa mitä tekee". Oltiin siis laskemassa liukumäkeä ja tämän äidin lapsi tuli siihen.

Ja en tiedä mitä sanoa jos muut on omassa porukassaan ja katselee kulmien alta. En ole mikään hirvitys vaan ihan tavallinen nainen :(

Helsingissä meno oli kuin ap:n kuvailemaa, kun muutimme maalle, niin on paljon avoimempaa. Pienellä paikkakunnalla tuntuu, ettei ole varaa sulkea ketään pois, isolla paikkakunnalla taas.. on niin paljon porukkaa, että ilmeisesti ei jakseta aina uusia kasvoja... inhottavaa sellaiselle "kesken" mukaan tulevalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Määhän:
Helsingissä meno oli kuin ap:n kuvailemaa, kun muutimme maalle, niin on paljon avoimempaa. Pienellä paikkakunnalla tuntuu, ettei ole varaa sulkea ketään pois, isolla paikkakunnalla taas.. on niin paljon porukkaa, että ilmeisesti ei jakseta aina uusia kasvoja... inhottavaa sellaiselle "kesken" mukaan tulevalle...

Mulla taas on päinvastainen kokemus isoista paikoista. Suurella paikkakunnalla (ei kuitenkaan Helsingissä) alueella, jossa on paljon väkeä on ollut leikkipuistoissa usein helppo ottaa kontaktia muihinkin. Ei aina ja kaikkiin, mutta sen verran vaihtelee porukka puistoissa, että melkein aina on löytynyt mukavaa seuraa.

Pikkukaupungeista ei ole kokemusta, joten niistä en osaa sanoa mitään puoleen eikä toiseen.

Yhteistyössä