Miten ihmeessä pääsen ulos vauvan kanssa, auttakaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä85

Vieras
Ulkona paistaa aurinko ja on tuskastuttavaa istua sisällä. Minulla on 2 viikon ikäinen vauva, jonka kanssa haluaisin ulos. Vaunuissa en voi vauvaa kokoajan kuskata, koska nukahtaa niihin aina ja yöunet/rytmi menee. Kantoliina mulla on, mutta vauvaahan ei voi pitää auringonpaisteessa, joten se siitä. Taloyhtiömme pihassa on ihania penkkejä, joissa voisin istua ja lueskella. Miten onnistun saamaan vauvan mukaani ulos, että voin itse olla auringossa. Miten te muut teette??

Öö, vauva vaunuihin ja menoksi. Ei kai pari viikkoisella vielä mitään selkeää rytmiä ole, vai onko? Tai omani on kulkeneet siinä mun rytmissä. :) eli sinne vaan pihalle nautiskelemaan ja vauva vaunuun köllimään.

Laita liinaan ja mene varjoon? Tai jos lapsi on sellasessa kehtosidonnassa, niin eihän se aurinko siihen porota, kun liina suojaa. Onko sulla jotain kantokoppaa tms? Mene rytmin mukaisesti vaunuissa?

Itselläni on 3-viikkoinen vauva, joka nukkuu suurimman osan vuorokaudesta niinkuin varmaan suurin osa vauvoista ihan pieninä. Itse olen juuri kohta lähdössa vaavin kanssa tuohon pihalle, vaavi vaunuissa, ja itse viltin päällä nurtsilla. Ulos vaan, pariviikkoisen rytmi varmaankaan vielä häiriinny! Tai jos häiriintyy, niin lähde silloin kun pikkuinen nukkuu päikkäreitä. Oma vaavi ei kunnolla edes herää siihen , kun hänet pukee ja laittaa vaunuihin.

Anna kuule nukkua vaan =) Nukkuuhan se sisälläkin vähän väliä, eihän ne vielä muuta tuossa iässä tee kuin nukkuu tai imee tissiä :D Lähde ihmeessä nauttiin auringosta ja raittiista ilmasta. Muistan miten pää oli ihan pumpulia täynnä kun oli tuon ikäinen vauva... Oi niitä aikoja, onneksi jo takana päin...

Minulla on useampi lapsi ja kaikki ovat nukkuneet vauvoina aivan mielettömästi. 4-6 päiväunet eivät ole vaikuttaneet yöuniin mitenkään. Pariviikkoinen, terve, vatsavaivaton vauva nukkuu lähes koko vuorokauden. Se kasvaa, ja aivosolut uusiutuvat. Joten relaa ja nauti, ulkoilustakin. Ei unentarvetta niin kovin kauaa kestä, kohta se jo tonkii kukkamultia. Onnea ja tsemppiä.

Yhteistyössä