miten ihmeessä saan tytön tekee kakan pottaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tyttö on nyt 2.5v jakakkaa edelleen vaippaan, ennen kesää saatiin satunnaisesti kakka pottaan, mutta kesä sotki kaikki harjottelut (jotka siis jäi kokonaan ois) koska reissattiin koko kesä.
Tyttö menee johku piiloon kakan tekemään ja jso haen sen sieltä potalle tai pöntölle kakka karkaa takas suoleen ja on siellä vaikka viikon et tyttö saa kakata piilossa.
Ja aina kun kakka on tullut vaippaan tyttö ite kertoo mihkä se pitäs tehdä, mutta kun ei tee, pissat tekee pönttöön, mutta kakkaa ei!

Mulla on 3kuiset kaksoste joiden pyllyt pesen en jaksais enää tytön pyllyä pestä.
oon kokeillut lahjonnat, kiristämiset, uhkailut, kaikki keinot, mut ei.
Saa ottaa potan telkan eteen ja tehä siinä, mut ei.

Antakaas nyt jotain neuvoja, mitä vois vielä kokeilla.

Meillä esikko (poika) jatti vaipat kokonaa pois ollessaan 2v5kk ja tytötä ei voi kuvitellakkaan, kun kakka tulee pikkareihinkin jos on ne jalassa ja oon yrittäny selittää että kohta jätetään koko vaippa pois, niinvastaus on vaan et EI *huoh*

Meillä oli vastaavaa pojan kanssa, ei millään pottaan. Aina yövaippaan aamulla tai illalla. Sitten just vajaa 3v oltiin mummulla ja sielä iski hätä. Hienosti sujui pottaan kakka ja siitä sitten jatkui kotona. Pari kertaa teki vaippaan. Nyt kun sais pytylle kakkaan, ikää 4v5kk.

Kyllä mä uskon, että tulee se hetki, kun haluaa potalle. Anna kakkia vaippaan,ettei ala panttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tyttö on nyt 2.5v jakakkaa edelleen vaippaan, ennen kesää saatiin satunnaisesti kakka pottaan, mutta kesä sotki kaikki harjottelut (jotka siis jäi kokonaan ois) koska reissattiin koko kesä.
Tyttö menee johku piiloon kakan tekemään ja jso haen sen sieltä potalle tai pöntölle kakka karkaa takas suoleen ja on siellä vaikka viikon et tyttö saa kakata piilossa.
Ja aina kun kakka on tullut vaippaan tyttö ite kertoo mihkä se pitäs tehdä, mutta kun ei tee, pissat tekee pönttöön, mutta kakkaa ei!

Mulla on 3kuiset kaksoste joiden pyllyt pesen en jaksais enää tytön pyllyä pestä.
oon kokeillut lahjonnat, kiristämiset, uhkailut, kaikki keinot, mut ei.
Saa ottaa potan telkan eteen ja tehä siinä, mut ei.

Antakaas nyt jotain neuvoja, mitä vois vielä kokeilla.

Meillä esikko (poika) jatti vaipat kokonaa pois ollessaan 2v5kk ja tytötä ei voi kuvitellakkaan, kun kakka tulee pikkareihinkin jos on ne jalassa ja oon yrittäny selittää että kohta jätetään koko vaippa pois, niinvastaus on vaan et EI *huoh*

Odotan mielenkiinnolla vastauksia. Meillä poika on 3,5v ja sama meno. Vain vaippaan suostuu kakkaamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Meillä oli vastaavaa pojan kanssa, ei millään pottaan. Aina yövaippaan aamulla tai illalla. Sitten just vajaa 3v oltiin mummulla ja sielä iski hätä. Hienosti sujui pottaan kakka ja siitä sitten jatkui kotona. Pari kertaa teki vaippaan. Nyt kun sais pytylle kakkaan, ikää 4v5kk.

Kyllä mä uskon, että tulee se hetki, kun haluaa potalle. Anna kakkia vaippaan,ettei ala panttaan.

juu, kyllä annan kakata juuri tuon takia ettei ala kakkaa panttaamaan ja tiedän että vielä joskus tekee sen pönttöönkin tai pottaan, mutta haluis jo ite että tyttö vois luopua vaipoista kun pissaaminen kuitenkin sujuu pönttöön.

Jään odottelee vastauksia =)

anna aikaa..taantumia tulee,ei voi mitään.Ja kakkaa ei nyt tuu montaa kertaa päivässä eli ei sulle kaameesti lisätyötä tuu.
Eli älä vaan ahdista lasta,anna ajan kulua.
Kyllä se siitä!!

Kysyä voi aina,että meetko potalle.Tai ostaa uuus, hieno potta tms...vähän porkkanaks..

Alkuperäinen kirjoittaja kata32 harmaana....:
anna aikaa..taantumia tulee,ei voi mitään.Ja kakkaa ei nyt tuu montaa kertaa päivässä eli ei sulle kaameesti lisätyötä tuu.
Kyllä se siitä!!

Kysyä voi aina,että meetko potalle.Tai ostaa uuus, hieno potta tms...vähän porkkanaks..

kai sitä vaan on niin malttamaton, eipä tuo oikeesti niin paljon työtä lisää ja jotenkin sitä vertaa esikkoon joka vielä poika ja teki kaikki kakat pottaan jo 1v, ei sais verrata, mut jotenkin sitä vaan vertaa.

Ja noita porkkanoita on ollut jos jonkin moista, pottiakin on nyt jo kaksin kappalein kun tyty sai ite valkata ja yritin jopa jouluna yhdellä joululahjalla, et tonttumukamas toi jo yhden ja tyty saa sen kun kakka tulee pottaan tai pönttöön ja arvatkaan missä se kakka oli? No vaipassan tietenkin :D

Nooh ehkä tää tästä... =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä jäi potta kokonaan väliin, suoraan pönttöön, siihen koroke ja istuin :)

Kuten varmaan jo luitkin, niin meilläkin tyty käy mieluummin pöntöllä, mutta kakkaa ei tee sinne, kaikki pissat kylläkin (paitsi yöllä)

meillä oli sama ongelma. se ratkaistiin joka äidin nikseillä, lahjonnalla.
kakka pottaan = karkki. sen jälkeen kun näin lupasin ei tullut yhtään kakkaa vaippaan, kyseessä oli silloin 2v 1kk ikäinen lapsi. meillä ei karkkia muuten syöty joten se oli tosi harvinaista herkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä se siitä!!

kai sitä vaan on niin malttamaton, eipä tuo oikeesti niin paljon työtä lisää ja jotenkin sitä vertaa esikkoon joka vielä poika ja teki kaikki kakat pottaan jo 1v, ei sais verrata, mut jotenkin sitä vaan vertaa.

Ja noita porkkanoita on ollut jos jonkin moista, pottiakin on nyt jo kaksin kappalein kun tyty sai ite valkata ja yritin jopa jouluna yhdellä joululahjalla, et tonttumukamas toi jo yhden ja tyty saa sen kun kakka tulee pottaan tai pönttöön ja arvatkaan missä se kakka oli? No vaipassan tietenkin :D

Kyllä,kyllä-lapset on yksilöitä.
Mulla kaksoset oli yötä päivää kuivia 1,5 veenä ja nyt nelkku vielä 3 veenä tarvii yövaippaa.
Tiiän tunteen.
Mut silti.Anna aikaa.Joku herkkyysikä mennyt ohitte,näin oon ite aatellut ja lapsi jäänyt kelkasta.seuraavaa ootellaan!!
jaksuja!

Alkuperäinen kirjoittaja kata 32:
Kyllä se siitä!!

Kyllä,kyllä-lapset on yksilöitä.
Mulla kaksoset oli yötä päivää kuivia 1,5 veenä ja nyt nelkku vielä 3 veenä tarvii yövaippaa.
Tiiän tunteen.
Mut silti.Anna aikaa.Joku herkkyysikä mennyt ohitte,näin oon ite aatellut ja lapsi jäänyt kelkasta.seuraavaa ootellaan!!
jaksuja!

kiitos mukavista sanoistasi!
Meillä siis odottelu ja toivominen (samalla lahjonta jne.) jatkuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä onnistui lahjomalla, muistaakseni väriliidut sai.

olen yrittänyt lahjoa karkilla, leluilla, tarroilla, vaatteilla filmeillä ja jopa sillä joululahjalla *nolo*

Meillä ihan sama juttu sen 3,5veen kanssa. Ymmärtää asian ja on innoissaan kun sanon aiemmin, että jos tulee kakka pottaan, niin saa lelun / karkkia / mehua / uuden dvd:n ja ties mitä. Saattaa mennä potalle saakka ja muka pinnistellä ja sanoa, ettei kakka tulekaan. Sitten heti kun laittaa vaipan, niin tekee kakan. Viimeksi anopilla kun oli yötä, niin oli 3 päivää kakkaamatta kun anoppi ei suostunut laittamaan vaippaa, vaikka olimme erikseen pyytäneet...

Niinpä! Meillä 2v1kk poika huutaa ja juoksee karkun kun näkee potan! En tiedä/ ymmärrä miksi? Mitään traumoja ei pitäisi olla.
Eli meillä pitäis saada ensin edes housut jalassa istumaan pottaan! :(
Mä en tiedä mitä tekisin. Pönttöön oon muutaman kerra yrittänyt istuttaa mut ei onnistu sekään. Tosin siihen edes istuu mutta ei puhettakaan et mitään siihen tekis

Alkuperäinen kirjoittaja v:
meillä kans 3 täyttävä tyttö,pissalla käy potalla,kakka tulee aina housuun.vaippoja ei ole käytetty sitten kesän jälkeen.ei toimi lahjonnatkaan

Meillä tyttö 2v4kk ja sama tilanne. Koska on jo yökuiva, ei käytä hänelle enää vaippoja olllenkaan, joten housuunhan se tulee. En näe kuitenkaan järkeväksi pitää tyttöä vaipoissa sen pääsääntöisesti yhden kakan per päivä takia. Jospa se siitä pian alkaisi pottaan tai pöntölle tulla.

MEILLÄ POIKA TÄYTTI 4V JOULUKUUSSA. VAIPAT JÄTETTIIN PÄIVISIN POIS JO VUOSI SITTEN MUTTA EDELLEEN YÖLLÄ ON VAIPPA.
KAKKA TULEE AINA HOUSUIHIN!!
PARI KERTAA OON SAANU SEN "KIINNI" PÖYDÄN ALTA KAKKAAMASTA JA OON KERENNY VIEMÄÄN PYTYLLE KAKALLE JA JOSKUS TULEE SINNE TAI SIT TEKEE TON KARKAAMIS TEMPUN...KUNNES TULEE HOUSUUN..
oho sori tuli isolla..

tietää kyllä mine se pitäisi tehdä ja kaikki houkutukset leluista karkkeihin vanukkaisiin tarroihin kokeiltu mutta ei vaan auta...ajan kans ilmeisesti menee meillä...kai se koulussa jo osaa...

Alkuperäinen kirjoittaja VINCI:
MEILLÄ POIKA TÄYTTI 4V JOULUKUUSSA. VAIPAT JÄTETTIIN PÄIVISIN POIS JO VUOSI SITTEN MUTTA EDELLEEN YÖLLÄ ON VAIPPA.
KAKKA TULEE AINA HOUSUIHIN!!
PARI KERTAA OON SAANU SEN "KIINNI" PÖYDÄN ALTA KAKKAAMASTA JA OON KERENNY VIEMÄÄN PYTYLLE KAKALLE JA JOSKUS TULEE SINNE TAI SIT TEKEE TON KARKAAMIS TEMPUN...KUNNES TULEE HOUSUUN..
oho sori tuli isolla..

tietää kyllä mine se pitäisi tehdä ja kaikki houkutukset leluista karkkeihin vanukkaisiin tarroihin kokeiltu mutta ei vaan auta...ajan kans ilmeisesti menee meillä...kai se koulussa jo osaa...

Pissaako teidän poijat seisaalteen pyttyyn? Meillä kun ei suostunut aikanaan pissaamaan istuvilteen pottaan, seisaaltaan on pissiny. Edelleenkään ei suostu edes kokeileen pytylle kakkaamista, mutta pääasia, että onnistuu jo siihen pottaan. Meilläkin yövaippa edelleen tarpeen, vaikka muuten päiväkuiva ollut useemman vuoden.

Yhteistyössä