Miten ihmeessä te kerkiitte pitää kodin siistinä ja puhtaana?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pinni"

Vieras
Kun tuntuu, että jatkuvaan sais olla jotain paikkaa hinkkamassa. Normaali viikkosiivous (mattojen ja petivaatteiden tuuletus, pölyjen pyyhintä, imurointi ja lattioiden pesu) tuntuu pelkältä pintaraapaisulta:/ Missä ihmeen välissä sitä kerkee pyyhkiä verhotangot, väliovet, ovenkarmit, valokatkaisijat, kaapit... ei jaksais ihan koko aikaa siivotakaan.
 
meillä on koira ja kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa. En edes yritä pitää kotia liian siistinä. Mitä väliä jos ovenkahva nyt on hiukan likainen. Me vanhemmat ollaan vielä molemmat töissä joten hulluksihan minä tulisin jos jokaista pikku tahraa alan miettimään. Sitten kun vieraita tulee niin putsaan paikat kuntoon, mutta arkisin talo voi olla hiukan sekaisin ja karvojakin seassa.
 
Mä ainakin pyyhkäsen kaikki keittiön ovet yms. samalla kun pyyhin muutkin tasot, vessan karmit jne tulee pestyä samalla kun vessakin..Eihä tollasiin mene ku muutama hassu minuutti ja tulee ihan huomaamattaan ne pyyhkästyä..
 
Mä siivoon joka päivä vähän, sellaista yleis-siivousta. Mutta kaapit, oven päälliset, verhotangot vain suursiivouksessa ennen joulua ja juhannusta :D Ikkunatkin pesen vain 2x vuodessa.
 
Mä en jaksakaan olla siivoomassa koko ajan jotain ovenkarmeja tms..Meillä luututaan ja imuroidaan kerran viikkoon. Pyyhitään pöydiltä pölyt.

Päivittäin pyörii tiskikone. Siihen jää meidän siivous. Minusta meillä on kohtuu siistiä. Mutta leluja yms on lattioilla.

Minä en jaksa enää stressata lievästä sotkusta, sitä tulee kuitenkin heti lisää.
 
[QUOTE="Piika-äiti";22142700]En minä kerkiäkään. Mies siivoaa ja teinit myös, eli kun koko perhe kovasti yrittää, talo pysyy kutakuinkin kunnossa.[/QUOTE]

Näin meilläkin, perhe on koko perheen yritys.
Meillä on aika hyvin rytmitetty jutut, se on jo puolet hommasta! Torstai on isompi siivouspäivä niin ei mene viikonloppua siivoiluun.
 
Mä siivoan yleensä viikottaisen perussiivouksen yhteydessä yhden huoneen vähän perusteellisemmin tai teen jonkun tietyn homman esim. just. ovenkarmien/listalautojen pyyhintä. Näin kaikki paikat tulee käytyä edes silloin tällöin läpi.
 
Meillä mopataan lattiat pari kertaa kuussa ja matot pihalle. Muuten imuroidaan kerran pari viikossa. Ja pölyt pyyhitään kunnolla joka paikasta 3-4 kertaa vuodessa, muuten pölyjä pyyhitään viikottain lähinnä näkyvistä paikoista eli tv tms. Luojan kiitos ettei meillä kukaan ole pölyallergikko!!!

Ennen pidin paikat tiptop kahdenkin lapsen kanssa, mutta sitten kun lapsia olikin kolme niin eipä enää ehtinytkään. Ja kummasti sitä oppii ummistamaan silmät epäkohdista... Itse en jaksa enkä viitsi olla jatkuvasti siivoamassa, mutta kyllä meillä kuitenkin minun mielestä on ihan siisti koti. Välillä on hyvä muuten käydä kurkkaamassa muiden lapsiperheiden koteja niin voi joskus todeta, että ei meillä nyt niin sekaista ollutkaan...
 

Yhteistyössä