Miten ihminen voi olla näin tyhmä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs vakkari harmaana

Vieras
Mä oon pettäny puolisoani. Tuntuu ihan saatanan paskalta. Miten voin olla näin tyhmä? Oon rikkonu omia periaatteitani ja loukannu rakastani pahimmalla mahdollisella tavalla. Ja vielä sen hyvän(?) ystävän kanssa.

En pysty tätä ikinä antamaan anteeksi itselleni. Tekis mieli tunnustaa miehelle ja anella anteeksiantoa. Mutta tiedän, että sitä ei tule. Ja jos tunnustan rikon tosi paljon kaikkea hyvää, mm. meidän kodin ja vanhan ystäväporukan. Sitä en aio tehdä, joten pidän tän itelläni ja tukehdun tähän paskaan oloon keskenäni!

En voi ees puhua kenellekään helpottaakseni omaa oloani, sillä tiedän että siten loukkaisin miestäni vielä enemmän. Jos joku siis tietäisi mitä mä oon tehny. Nyt tietää tasan yksi, se kenen kanssa petin. Sekin on jo liikaa, mutta oma mokani. Mitäs olin niin tyhmä, etten osannu sanoa ei?

Nyt saa sataa paskaa niskaan niin paljon kun lähtee! Kaiken sen oon ansainnu!

Kivaan tilanteeseen oot kyllä itses ajanu.. Jos itselleni kävis noin en varmaan vois pitää asiaa sisälläni ja vaikken voisi asiaa kasvotusten miehelle kertoa, koittaisin jotain kirjeen tapaista esimerkiksi.

Toivottavasti asiat järjestyy, etkä koskaa enään tee vastaavaa.

Kyllä se joskus esiin tulee... Se on ihan varma. Ja mitä myöhemmin sen pahempi eli viisainta olis tunnustaa ja kärsiä seuraukset. Olethan ne omasta mielestäskin ilmeisesti ansainnut.

se joka pettää kerran, prttää useasti toistekin ja kolmastikin!
puolisosi kuuluu saada tietää ja varmasti saakin jossain vaiheessa ja silloin sä olet kusessa!!
typerys hor..

Paska tilanne mutta kuten itsekin totesit; älä kerro kellekään!! Voiko rikoskumppaniisi myös luottaa ettei hän kerro?

Tunnustamalla et saa muuta kuin puhtaan omantunnon ja aina se ei ole sen arvoista. Tätä mieltä mä olen.

Eniten minua tässä kiinnostaisi tietää, että oliko tässäkin taas määräävänä tämä renttu-efekti:
"..kaikkein kiinnostavampia miehiä on ne miehet, joista ei ole mihinkään suhteeseen paitsi sinne sängynpohjalle..."

Kun muuten kuitenkin on "omia periaatteita".

Minä tulkitsen asian niin, että parisuhteessa on jo jotain pahasti vialla, jos pettää ja toisaalta taas en ikinä pystyisi valehtelemaan miehelleni päin naamaa päivästä toiseen. Mä olen niin ehdotona näissä jutuissa, että en missään nimessä voi ymmärtää kuinka joku voi olla kertomatta toisella sillä verukkeella, että turhaan sitä hyvän kodin pilaa tmv. Jos on yhteisesti sovittu, että pettäminen ei parisuhteeseen kuulu, on mun mielestä ehdottomasti myös pidettävä tuo lupaus - ja kärsiä seuraukset.

En ole asiasta aiemmin kirjoittanut, joten en ole kukaan keneksi on veikattu.

Ja tiedän kyllä, sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Tunnen itseni todella likaiseksi ja saastaiseksi, kuinka saatoin antaa toisen miehen koskea itseeni?

Tämä miehen ystävä ei ole mikään renttu, ihan tavallinen mies vain. Ja vaikka en todellakaan ansaitse miestäni, en aio häntä satuttaa tällä tiedolla. Itse olen kärsimykseni ansainnut.

Jaa-a. No eihän tuo ole paha kun et aloittanut suhdetta edes sen miehen kanssa. Mun mielestä pahaa pettämistä on se että seurustelee monen kanssa yhtä aikaa niin etteivät tiedä toisistaan. Johan sä olet itseäsi piiskannut tuosta yhdestä sekoilusta. Anna itsellesi anteeksi tällä kertaa ja ota opiksesi ettei pettäminen sovi sulle vaan tekee sun itsetunnosta huonomman ja rikkoo sun arvomaailmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja tiedän kyllä, sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Tunnen itseni todella likaiseksi ja saastaiseksi, kuinka saatoin antaa toisen miehen koskea itseeni?

Tämä miehen ystävä ei ole mikään renttu, ihan tavallinen mies vain. Ja vaikka en todellakaan ansaitse miestäni, en aio häntä satuttaa tällä tiedolla. Itse olen kärsimykseni ansainnut.

Minkä kärsimyksen? Sä kärsit tota varmaan viikon ja sitten unohdat.. Ja sitten joskus PAM, se asia tulee esille jossain tilanteessa ja mitäs sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Jaa-a. No eihän tuo ole paha kun et aloittanut suhdetta edes sen miehen kanssa. Mun mielestä pahaa pettämistä on se että seurustelee monen kanssa yhtä aikaa niin etteivät tiedä toisistaan. Johan sä olet itseäsi piiskannut tuosta yhdestä sekoilusta. Anna itsellesi anteeksi tällä kertaa ja ota opiksesi ettei pettäminen sovi sulle vaan tekee sun itsetunnosta huonomman ja rikkoo sun arvomaailmaa.

Kylläpä voi jollakin olla mahtavia ajatuksia... Ei ziisus...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta satutat häntä mielummin sillä että hän elää valheessa? Jos todella rakastat miestäsi, kerrot hänelle totuuden.

Yhteistyössä