Miten ja mihin ne puudutukset auttavat synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenna

Vieras
Minä kun en ole koskaan synnyttänyt, paitsi unissani, heh. :D Nyt vasta suunnittelen esikoista, mutta synnytys pelottaa, joten haluaisin tietää mihin ne puudutteet auttavat jos synnytys on luonnollinen. Onko olemassa muita synnytystä helpottavia asioita tai lääkkeitä tai laitteita? Jos joskus tulen raskaaksi niin haluan mieluiten synnyttää seisten. Onkohan se mahdollista?

kyllä seistenkin voi synnyttää jos voimat vaan riittävät sillä se on todella raskasta!mä sain epiduraalin kun olin jo 9cm auki ja auttoi yhden supistuksen verran.taas olen raskaana ja pelottaa tosi paljon synnytys koska tiedän mitä helvettiä se taas on.

Mä en aio ottaa mitään puudutuksia , koska kuulemma ei pysty ponnistamaan sitten , ainakaan kunnolla. kyllä sen kivun kestää , niin moni muukin nainen on kestäny..

Alkuperäinen kirjoittaja figaro:
Mä en aio ottaa mitään puudutuksia , koska kuulemma ei pysty ponnistamaan sitten , ainakaan kunnolla. kyllä sen kivun kestää , niin moni muukin nainen on kestäny..

Kuulemma?
Mulla on ihan omakohtaista kokemusta: kyllä pystyy :D Mutta ilman puudutetta kivut ovat helvetilliset...

Mulla epiduraali vei tunnon kokonaan pariksi tunniksi, nukuin kun avauduin kolmesta sentistä yhdeksään senttiin. Siis oikeasti nukuin pari tuntia salissa :-O! Mutta kipupumppu säädettiin pois koska en tuntenut ponnistamisen tarvetta, ponnistusvaiheen kivut oli ihan helvettiä ja ponnistus kesti vajaa 2h. eli en välttämättä suosittele puudutusta, voipi mennä nopeammin synnytys ilman

Alkuperäinen kirjoittaja figaro:

:laugh:
joo..mutta tosiaan ekassa mulla ei ollut ponnistuksen tarvetta oikein.. ja ekan jälkeen ihmettelin että miksi kaikki sanoo että ponnistaminen sattuu..nyt tokan jälkeen tiedän syyn siihenkin :snotty: :laugh:

Kerkesin nauttia epiduraalista huikeet puol tuntia, muu aika 10-tuntisesta olikin sitten sitä kipua. Omalla kohdalla syy lyhyeen aikaan oli se, että epiduraali 5 cm jälkeen avas kohdunsuun niin nopeesti 9-10 cm:iin etteivät enää antaneet lisää kun piti melkeen alkaa jo ponnistamaan...muuta lääkitystä en saanut joten voin sanoa että kuulemma minäkin synnytin lähes ilman mitään...ja sitä kipua ei voi kuvailla millään, onneksi unohtui kun sai pojan syliin =)

Ei se synnytys niin hirveetä ole mitä puhutaan. se sattuu kyllä mutta ei kumminkaan niin että kuolet siihen kipuun, tuttavani sanoi kerran että , se synnyttäminen on niin helppoa että voisin tehdä sitä työkseni. joillakin se sattuu enemmän ja joillakin vähemmän..

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Ei se synnytys niin hirveetä ole mitä puhutaan. se sattuu kyllä mutta ei kumminkaan niin että kuolet siihen kipuun, tuttavani sanoi kerran että , se synnyttäminen on niin helppoa että voisin tehdä sitä työkseni. joillakin se sattuu enemmän ja joillakin vähemmän..

Kyllä kipuunkin voi kuolla... tai siihen, mitä se muualla kropassa aiheuttaa. Joillakin synnytys käy helposti, toisilla ei. Ekassa luulin kuolevani, toka meni ihan vasemmalla kädellä.

Mulla on toiminut kohdunkaulanpuudutus tosi hyvin - vienyt kivut pois, mutta tunto on säilynyt ja ponnistaminen ollut helppoa :wave:

Ekassa synnytyksessä ei mitään puudutuksia, mutta ei siitä sen enempää |O

Yhteistyössä