Miten jakaisit lapset makuuhuoneisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhjätasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhjätasku

Vieras
Meillä ei ole nyt taloudellisista syistä varaa isompaan asuntoon.

Makkareita on 3.
Meillä vanhemmilla niin pieni ettei sinne mahdu oikeasti edes pinnasänky. Mies tekee yövuoroa=nukkuu päivällä, joten tarvitsemme sen huoneen itsellemme.

Jotenka lapsille makuuhuoneita jää 2kpl.

Lasten iät: Poika 12v., Tyttö 11v. Poika 5v. ja Poika 3v. Nyt vauva pian maailmassa... Nyt lapset on jaettu iso+pieni ja iso+pieni.

Vauva nukkuu aluksi olkkarissa, kunnes nukkuu kokonaan yöt.

Mä ajattelin et isommat jakais pienemmän huoneen, ja 3 pientä toisen huoneen. Onko mahdoton ajatus et esimurroikäiset eri sukupuolta olevat jakavat huoneen? Olen asiasta toki keskustellut heidän kanssaan, ja ihan mielellään asettuisivat samaan huoneeseen, ettei tarvii pikkupentujen kanssa olla.... mutta entä parin vuoden päästä?

Tätä vastausta et halua mutta antaisin isommille omat huoneet ja pienet yhteen. Vanhemmille oma soppi olkkarin puolelle koska makuuhuone ei aikuisille ole kuin nukkumiseen. Mies voisi jonkun muun huoneessa nukkua päivät.

Mutta laita toki vanhemmat samaan huoneeseen jos heille vaan passaa. Toivottavasti parin vuoden päästä onnistuu jo isomman asunnon hankinta =)

En laittais tuon ikäisiä tyttöä ja poikaa samaan huoneeseen, tuskin hekään ajatuksesta nauttisivat.
Tytölle antaisin oman huoneen, pienimmän mitä on ja pojat samaan huoneeseen.
Pienemmille vaikka kerrossänky ja jonkinlainen hylly huoneen väliin jakamaan tilan niin että isoimmalla olisi edes joku rauha.
Itse kyllä varmaan muuttaisin tuossa tilanteessa olohuoneeseen ja hommaisin levitettävän sohvan minkä mukisematta laittaisin joka ilta kasaan, vauvalle retkisängyn ja toivoisin että tilanne olisi vain väliaikainen.
Sitten isommat saisivat molemmat omat huoneet ja pienet samaan huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Tätä vastausta et halua mutta antaisin isommille omat huoneet ja pienet yhteen. Vanhemmille oma soppi olkkarin puolelle koska makuuhuone ei aikuisille ole kuin nukkumiseen. Mies voisi jonkun muun huoneessa nukkua päivät.

Mutta laita toki vanhemmat samaan huoneeseen jos heille vaan passaa. Toivottavasti parin vuoden päästä onnistuu jo isomman asunnon hankinta =)

Niin, tämä mahdollisuus olis paras,

mut ei oikeasti onnistu, ku meidän makuukoppi on tehty sinne olkkariin, eli sinne ei sänky mahdu=en halua et sänky on sohva.

Juu, ja 2v. päästä olen töissä, ja sitten voidaan harkita sitä asunnon vaihtoa

juu mäkin laittaisin vanhimman ja toisex vanhimman omiinsa koska murrosikäiset omaan rauhaan.ja pienet samaan,vanhemmat olkkariin vauvan kanssa tai vauva myös pikkuisten makkariin.

vaikka isoimpaan makkariin, jos sitä pystyis sit vaikka vähän jakamaan, pienemmille sitten oma huone,
ja äläkä ota stressiä vaikka kaikilla ei oo omaa huonetta, hyvin pärjää pienemmässäkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
vaikka isoimpaan makkariin, jos sitä pystyis sit vaikka vähän jakamaan, pienemmille sitten oma huone,
ja äläkä ota stressiä vaikka kaikilla ei oo omaa huonetta, hyvin pärjää pienemmässäkin :)

Kiitos :)

Kivahan se olis jos kaikil olis oma huone ja viel kirjasto ja jumppasali jne. :)

Mut nyt ei vaan ole, ja tosiaan, meidän makkkarikoppi on tehty sinne olkkariin, joten se ei vaan onnistu et mentäis olkkariin, ku ei sinne mahdu.

Muualtapäin suomee saatais tän asunnon hinnalla iso omakotitalo...

KAi se parisen vuotta tässä menee, ku isot lapsetkin kerta hyväksyis asian(=Oma rauha, saa valvoo vähän pidempään, pienet ei herätä aamuisin jne. jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos :)

Kivahan se olis jos kaikil olis oma huone ja viel kirjasto ja jumppasali jne. :)

Mut nyt ei vaan ole, ja tosiaan, meidän makkkarikoppi on tehty sinne olkkariin, joten se ei vaan onnistu et mentäis olkkariin, ku ei sinne mahdu.

Muualtapäin suomee saatais tän asunnon hinnalla iso omakotitalo...

KAi se parisen vuotta tässä menee, ku isot lapsetkin kerta hyväksyis asian(=Oma rauha, saa valvoo vähän pidempään, pienet ei herätä aamuisin jne. jne.)

just näin! sopu sijaa antaa! ei varmasti traumoja tule lapsille :)

Onko noita lastenhuoneita mahdollista jakaa hyllyillä? Tytön pitäisi ainakin saada oma huone. Pienemmillä lapsilla menee kyllä yhteinen huone.

Omillani on todella pienet huoneet, alle 10 neliötä kummallakin, mutta pääasia että ne on OMAT :)

Ihanan iso perhe teillä!

Alkuperäinen kirjoittaja ReddyHead:
Onko noita lastenhuoneita mahdollista jakaa hyllyillä? Tytön pitäisi ainakin saada oma huone. Pienemmillä lapsilla menee kyllä yhteinen huone.

Omillani on todella pienet huoneet, alle 10 neliötä kummallakin, mutta pääasia että ne on OMAT :)

Ihanan iso perhe teillä!

miksi pääasia että omat? kyllä ne lapset kasvaa terveeksi vähän ahtaammassakin :)

Pienet menee kyllä ihan hyvin samassa, varmaan tykkäävätkin, mutta ne isot.. Ellei vuodesohvaratkaisu olkkarissa okeasti käy, antaisin isoimman/ muutoin käytännöllisimmän huoneen isoille lapsille ja kehittäisin jonkun hyllyn/ sermin/ muun keveän väliseinän huonetta jakamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Mä laittaisin 12v pojan ja 5v pojan samaan.
Ja toiseen 11v tytön ja nuorimman pojan+vauvan.

mites tytön ilta valvomiset ja vauvan kitinät?

Vauvahan nukkuu olkkarissa alkuun kunnes nukkuu yöt.
Eikä tuon likan varmaan niin kauan tarvitse valvoa taikka käyttää sitten niin himmeää valoa ettei vauvaa herätä.
Kitinän kuulee kyllä naapurihuoneestakin.
taikka muutatte itse olkkariin nukkumaan ja jaatte lapset noihin huoneisiin.

Meillä ison huoneen jakaa 14v ja 12v
poika ja tyttö
Huone jaetaan hylly/kaappisysteemillä ja katossa sitten verhotanko jossa verho oviaukon kohdalla.
Ja just kyselin niin ei kuulemma ahdista ainakan vielä.
kohta 10v näin menty molemmilla tilavat huoneet ja oma rauha.
Niin kommenttina vaan tuohon poika/tyttö jakoon

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Älä kivitä mutta mä hommaisin mulle ja miehelle kaikesta huolimatta sohvasängyn olkkariin,sais isommat omat huoneet =)

Joo, niin minäkin.
Ja vauvalle sen retkisängyn minkä saisi kasaan kun vieraita tulisi.
Ja joku kysyi miksi on pääasia että on omat huoneet, kyllä tuon ikäiset tarvitsevat jo omaa rauhaa ja omaa tilaa.
Oman hetken maata sängyssä ja kuunnella omaa musiikkia, kutsua omia kavereitaan kylään ilman että tarvitsee häätää ketään "omasta" huoneesta.
Oman intiimin suoja siellä ilman että tarvitsee pelätä että veli hyökkää huoneeseen kavereidensa kanssa kun olet puolipukeissa jne, esimerkkejä vain.
Jos olisi kaksi poikaa tai kaksi tyttöä niin olisi helpompi tilanne, mut mun mielestä nää lapset alkaa olla jo aika isoja olemaan samassa huoneessa kun ovat eri sukupuolta.

Mä olen aika paljosta luopunut itse noiden kanssa, mm nukkunut siellä jatkettavalla sohvalla olohuoneessa, vaikka lapset olivat silloin pienempiä, mutta että saavat enemmän tilaa tavaroilleen ja sängyille.
Nyt on tilaa, ja nyt nautin siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ReddyHead:

Ihanan iso perhe teillä!

miksi pääasia että omat? kyllä ne lapset kasvaa terveeksi vähän ahtaammassakin :)
:)
Sen verran vastausta tähän, ollaan päästy nykyisin vähemmillä tappeluilla kun jaettiin entinen iso huone väliseinällä molemmille omiksi pieniksi huoneiksi...vähemmän huutoa aiheesta "tuo heittää vaatteensa/lelunsa/roskansa lattialle ja minun pitää ne siivota" =D

Samoin tyttö ei tykännyt, kun entisessä yhteisessä huoneessa ravasi koko ajan naapuruston pikkupoikia lego-hommissa, ja poikaa otti päähän teini-ikäisesten tyttöjen kikatukset...hih..

Ja ahtaitahan ne nämä nykyiset huoneet on, kun ovat molemmat alle kymmenen neliön kokoisia, mutta edelleen: pääasia että ovat omat, tykkäävät huoneistaan mahdottomasti.

Yhteistyössä