Miten jaksatte arkea monen lapsen äidit? te jotka käytte duunissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö koululaiset voi opettaa ottamaan vastuun omasta ehtimisestään? Se auttaa jo paljon.

Joo yritetään...helpommin sanottu kuin tehty.
Meillä siis eka ja tokaluokkalainen.En passaa,itse laittavat aamupalaa ja vaatteet on katsottu valmiiksi edellisenä iltana.Silti pitää hoputtaa ja käskeä...yms.Sitten ekaluokkalaisella on uhma menossa,kiukuttelee joka halvatun asiasta....

Lakkaa hoputtamasta niin oppivat ottamaan enemmän itse vastuuta omasta ehtimisestään. Itse olen huomannut, että mitä enemmään hoputtaa ja huolehtii, sitä hitaammiin hommat hoituvat.

Joo,mä yritän ottaa rennommin!

Huonosti jaksan... Vuorotyö,pienet lapset,parisuhde,kotityöt. Niin ja työkavereitten mielestä mun pitää jaksaa ja jaksaa vielä enemmän kuin ne,koska olen nuorempi... Aamuvuoroon herään klo 5:30 ja monesti olen yöllä käynyt peittelemässä petiin jomman kumman lapsen painajaisen jäljiltä...ja eihän sitä heti uudestaan nukahda. Ole siinä sit reipas ja iloinen töissä...

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mulla on sellainen olo,että kaikki vaatii jotain.
Duunissa pitää olla tehokas ja jaksaa.Kotona pitää tehdä sitä ja tätä.Olla läsnä lapsille.
Ai niin ja parisuhde,mikä se on? Joo lapset kasvaa....joskus.Ei lohduta just nyt :/
Ei elämä ole pelkkää suorittamista.
Mä opettelen sitä, että olen vain yhdessä paikassa yhdellä kertaa eli kun olen duunissa, teen sitä niin hyvin ja tehokkaasti kuin voin, enkä ajattele lainkaan kotiasioita tai lasten pärjäämistä päiväkodissa tms.
Kun olen kotona, unohdan työasiat. Työhön liittyviä asioita voisin tehdä ja esim. opiskella kotonakin, mutta erotan nämä kaksi niin hyvin kuin voin (poikkeuksena ylityöt, matkat, koulutukset jne. joita teen mahdollisimman vähän). On pari harrastusta, joissa pääsen irti sekä työ-että kotiasioista. Pidän yhteyttä suunnilleen samassa elämäntilanteessa oleviin ystäviin. Arjen seassa on pieniä juhlahetkiä, jotka auttaa jaksamaan. Miehen kanssa on aika hyvin jaettu vastuu arjesta ja lapset osaavat tehdä itse monia asioita ja kantaa vastuuta. Esim. kouluunmenon huolehtivat itsenäisesti, samoin läksyt pääosin. Parisuhteelle ja kahdenkeskistä aikaa on vähän, parisuhdetta hoidetaan puhumalla ja antamalla toiselle arvostusta ja huomiota kiireen keskellä.

Uusimmat

Yhteistyössä