Miten joku voi TYKÄTÄ pakkasesta :O mulla ainakin sattuu tuolla ulkona joka paikkaan, naama on jäykkä jne jne jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oispa jo kesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oispa jo kesä

Vieras
En kyllä keksi pakkasessa mitään hyvää. -5 ihan maksimissaan. Nytkin on -15, enkä voi pihalle mennä ollenkaan, kotoota autolle alkaa jo sormia särkemään.

Autolla oltiin menossa eilenkin luistelemaan ja mulla oli varpaat jo autossa ihan jäässä :/ särkivät vain

Alkuperäinen kirjoittaja oispa jo kesä:
En kyllä keksi pakkasessa mitään hyvää. -5 ihan maksimissaan. Nytkin on -15, enkä voi pihalle mennä ollenkaan, kotoota autolle alkaa jo sormia särkemään.

Autolla oltiin menossa eilenkin luistelemaan ja mulla oli varpaat jo autossa ihan jäässä :/ särkivät vain

Kuulostaa reumaoireilta? onko sulla todettu kihti?

No se on tottumiskysymyksen lisäksi asennekysymys. Me on käyty pakkasista riippumatta ulkoilemassa lasten kanssa. Mitään valituksia ei ole tullut, että paleltaa, kun äiti/isi ei anna esimerkkiä...

Kannattaa muuttaa muualle, jos ei normaalia Suomen talvea kestä. Monta vuottahan tässä tosin on kärvistelty nollakeleillä tai niin paljon plussan puolella, että paras talvivarustus on ollut kumisaappaat ja sateenvarjo. Viime talvena täällä valitettiin, kun ei pääse lapset ulos leikkimään, kun ei ole lunta, ei voi luistella, ei voi hiihtää, vaatteet kuluu, kun pelkkää kuraa ja hiekkaa kaikkialla... Ikinä ei oo hyvä.

Mä ainakin nautin tästä talvesta joka päivä. Vaatteita on kaapissa joka lähtöön, että tarkenee olla ulkona:) Lohdutuksena teille pakkasenvihaajille - eiköhän se ensi talvi taas ole yhtä pitkää mustaa syksyä maaliskuuhun asti.

Ei oo todettu yhtään mitään... Sen verran olin -10 asteen pakkasessa pihalla, että auton lasit skrapasin ILMAN hanskoja ja alkoi niin kovin särkemään sormia, etten pystynyt liikuttamaan niitä... kaikki 2min olin ilman hanskoja

Itkien ajoin kaverin luokse ja pyysin häntä ottamaan sormikkaani pois, jotka sain hädin tuskin autossa laitettua käteeni... äkkiä vessaan lämpimän veden alle

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä näin:
Kannattaa muuttaa muualle, jos ei normaalia Suomen talvea kestä. Monta vuottahan tässä tosin on kärvistelty nollakeleillä tai niin paljon plussan puolella, että paras talvivarustus on ollut kumisaappaat ja sateenvarjo. Viime talvena täällä valitettiin, kun ei pääse lapset ulos leikkimään, kun ei ole lunta, ei voi luistella, ei voi hiihtää, vaatteet kuluu, kun pelkkää kuraa ja hiekkaa kaikkialla... Ikinä ei oo hyvä.

Mä ainakin nautin tästä talvesta joka päivä. Vaatteita on kaapissa joka lähtöön, että tarkenee olla ulkona:) Lohdutuksena teille pakkasenvihaajille - eiköhän se ensi talvi taas ole yhtä pitkää mustaa syksyä maaliskuuhun asti.

Ei se loska ja vesikään talveen kuulu. Talveenista kuuluu vähän lunta ja pieni pakkanen, mutta kun nää pakkaset pyörii siellä 20 molemmin puolin jo toista kuukautta, niin tästä on hymy kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei oo todettu yhtään mitään... Sen verran olin -10 asteen pakkasessa pihalla, että auton lasit skrapasin ILMAN hanskoja ja alkoi niin kovin särkemään sormia, etten pystynyt liikuttamaan niitä... kaikki 2min olin ilman hanskoja

Itkien ajoin kaverin luokse ja pyysin häntä ottamaan sormikkaani pois, jotka sain hädin tuskin autossa laitettua käteeni... äkkiä vessaan lämpimän veden alle

....ei herranen aika. Onko tää joku vitsi????.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

ööö, miksi olisi??

No kannattaa varmaan pitää ne hanskat (kunnolliset, ei mitään ohuita hienosteluversioita) KÄDESSÄ :o :headwall:

Autolla liikkuessa muutenkin jos se hyytyy matkalle, on hyvä olla lämmintä mukana. Mulla on ulkohanskat just skrapaamiseen mm erikseen ja kun pääsen autoon, vaihdan mokkanahkaiset sormikkaat joiden kanssa ajan ekat 10 km kunnes tarkenee ottaa pois.

ööö, miksi olisi??

No ei normaali ihminen rääy mitään kohmeisia sormia!
Jos sun sietokyky/kipukynnys on noin alhanen, niin kyllä kovaa tulee sunki elämä viä oleen....
Ja minkä ihmeen tähren sä ilman hanskoja niitä ikkunoita skrapaat ja sit vasta autos laitoit hanskat käteen? Eikö sen ny jo järkiki sano, että tehdään just toisin päin'????

Alkuperäinen kirjoittaja no just:

No kannattaa varmaan pitää ne hanskat (kunnolliset, ei mitään ohuita hienosteluversioita) KÄDESSÄ :o :headwall:

Autolla liikkuessa muutenkin jos se hyytyy matkalle, on hyvä olla lämmintä mukana. Mulla on ulkohanskat just skrapaamiseen mm erikseen ja kun pääsen autoon, vaihdan mokkanahkaiset sormikkaat joiden kanssa ajan ekat 10 km kunnes tarkenee ottaa pois.

Hanskoja en viitsinyt 2min takia kaivaa, kun oli kiire päästä lähtemään... Ois varmaan kannattanut.... Olihan ne pakko kaivaa kuitenkin autossa kun särki niin kovin sormia... Empä mene enää skrapaamaan ilman hanskoja... alkaa kyllä vähän särkemään vaikka olis hanskatkin kädessä, mutta ei niin paljon, ettei siitä kohta sitten helppaisi

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Ei se loska ja vesikään talveen kuulu. Talveenista kuuluu vähän lunta ja pieni pakkanen, mutta kun nää pakkaset pyörii siellä 20 molemmin puolin jo toista kuukautta, niin tästä on hymy kaukana.

Aina ei saa, mitä haluaa. Pikkupakkanen, ei lumitöitä, siinä ne munkin unelmaolosuhteet varmaan olisi, mutta ei mua haittaa tämäkään. Sen takia on mun mielestä jotenkin turha valittaa tällaisesta asiasta, johon ei voi itse mitenkään vaikuttaa. Tai voihan sitä nyt palstalla asiasta kirjoitella, jos siitä nyt jotenkin parempi mieli tulee, mutta en mä ymmärrä, miten jotkut jaksaa tehdä tästä pakkasesta jotain aivan elämää suurempaa.

ööö, miksi olisi??

No ei normaali ihminen rääy mitään kohmeisia sormia!

No jos sormia särkee niin, ettei niitä pysty liikuttamaan, ne eivät ole pelkästään kohmeessa :headwall:

Hommaa kunnon varusteet niin ei tarvi kärsiä!

Ja kuten totesit, talvella ei kannata olla niin kiire ettei ehtis pukeutua. Miksi et voinut myöhästyä sitä 20 sekuntia mikä hanskojen pukemiseen kuluu? :saint:

No jos sormia särkee niin, ettei niitä pysty liikuttamaan, ne eivät ole pelkästään kohmeessa :headwall:

Mä olen penskana palelluttanut kunnolla (käytiin sairaalassakin) ja silti mulla ei 2 minuutissa palellu itkukuntoon vaikka ovat normaalia herkemmät kylmälle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hommaa kunnon varusteet niin ei tarvi kärsiä!

Ja kuten totesit, talvella ei kannata olla niin kiire ettei ehtis pukeutua. Miksi et voinut myöhästyä sitä 20 sekuntia mikä hanskojen pukemiseen kuluu? :saint:

Niimpä... se jälkiviisaus...

Kaipa ajattelin, ettei parissa minuutissa voi niin kovasti paleltua...

Enkä usko reumaan, kun ei muuten särje kuin pakkasessa...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Aina ei saa, mitä haluaa. Pikkupakkanen, ei lumitöitä, siinä ne munkin unelmaolosuhteet varmaan olisi, mutta ei mua haittaa tämäkään. Sen takia on mun mielestä jotenkin turha valittaa tällaisesta asiasta, johon ei voi itse mitenkään vaikuttaa. Tai voihan sitä nyt palstalla asiasta kirjoitella, jos siitä nyt jotenkin parempi mieli tulee, mutta en mä ymmärrä, miten jotkut jaksaa tehdä tästä pakkasesta jotain aivan elämää suurempaa.

Asiallehan ei tietysti voi mitään, mutta valittaa saa, sitä ei kukaan kiellä. Ne ketkä asuvat lämpimissä kerrostaloissa tai uusissa omakotitaloissa, niin ei tiedä miltä tuntuu asua vanhassa talossa näillä pakkasilla. Koko ajan saa pitää tulia takassa ja silti lämpö karkaa ja lattiat on koko ajan kylmät. Puuvarastot on huvenneet tosi pieniksi.
Nyt meillä on jo hivenen lämpimämpää sisällä, mutta viikonloppuna keittiössä lattialla lämpötila oli varmaan aika lähellä nollaa, kun ikkunan edessä pöydällä se oli 9,5 ja lattia on kylmempi.

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
No se on tottumiskysymyksen lisäksi asennekysymys. Me on käyty pakkasista riippumatta ulkoilemassa lasten kanssa. Mitään valituksia ei ole tullut, että paleltaa, kun äiti/isi ei anna esimerkkiä...

Mä olen tottunut ja asennekin on kohdallaan, samoin pukeutuminen. Mutta -10 alittavat lukemat eivät innosta ulkoilemaan. Viime päivinä ainakin täällä Oulun suunnalla on lisäksi ollut sellainen viima, että naama jäätyy, vaikka muuten olisi topattu kiireestä kantapäähän.

Mutta pikkupakkanen on kiva (kun ei tuule, eikä ole viimaa) ulkoiluilma :)