Miten joku voi varastaa lapselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkeää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törkeää

Vieras
Kaverin lapsen luistelukypärä jäi vahingossa luistelukentän koppiin. Kun menivät sitä hakemaan, oli joku jo kerännyt parempaan talteen. Oma moka tietty kun unohtui sinne, mut miten joku voi lapselta varastaa. Kyseinen kypärä ei ilmeisesti ollut edes rahallisesti kovin arvokas ja silti oli jollekin kelvannut.

Todennäköisesti joku toinen lapsi on vienyt sen leikkeihinsä?

Minua harmittaa vieläkin isoäitini 70-luvulla siskolleni virkkaama kaunis keltavalkoinen vauvanpeitto, joka varastettiin lastenvaunuista neuvolakäynnin yhteydessä Munkkiniemessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Todennäköisesti joku toinen lapsi on vienyt sen leikkeihinsä?

Minua harmittaa vieläkin isoäitini 70-luvulla siskolleni virkkaama kaunis keltavalkoinen vauvanpeitto, joka varastettiin lastenvaunuista neuvolakäynnin yhteydessä Munkkiniemessä.

No mitä sä tekisit, jos teille ilmestyis lapsen mukana joku vieras tavara? Etkö kysyis mistä on sen saanut ja jos kertois ottaneensa jostain, niin etkö palauttaisi?

kyllä ne vaan voi. mä en ihan pieni ollut enää, ala-asteikäinen kuitenkin, kun mentiin kaukalolle kavereiden kanssa. me säilytettiin luistimia (kuten kaikki kylän lapset) kaukalolla kopissa. joku vanhempi nainen olis sitten mun luistimia lainannut eikä tietty tiennyt että ne on mun ja sanoi jo miesystävälleen että nää vois ottaa mukaan. vähän meni nainen punaiseks kun sanoin että mä tarvitsen luistimeni nyt kun olen menossa jäälle. ja huom, kaukalo oli lukossa eli avaimen olivat lainannaat joltain kylän asukilta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitä sä tekisit, jos teille ilmestyis lapsen mukana joku vieras tavara? Etkö kysyis mistä on sen saanut ja jos kertois ottaneensa jostain, niin etkö palauttaisi?

Selvittäisin tavaran alkuperän. Tässä tapauksessa laittaisin varmaankin viestin luistelukopin ilmoitustaululle yhteystietojemme kera. Lapseni pyytäisi myös anteeksi siltä, jolta tavara on otettu.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kyllä ne vaan voi. mä en ihan pieni ollut enää, ala-asteikäinen kuitenkin, kun mentiin kaukalolle kavereiden kanssa. me säilytettiin luistimia (kuten kaikki kylän lapset) kaukalolla kopissa. joku vanhempi nainen olis sitten mun luistimia lainannut eikä tietty tiennyt että ne on mun ja sanoi jo miesystävälleen että nää vois ottaa mukaan. vähän meni nainen punaiseks kun sanoin että mä tarvitsen luistimeni nyt kun olen menossa jäälle. ja huom, kaukalo oli lukossa eli avaimen olivat lainannaat joltain kylän asukilta.

Nolo akka.

Joku lapsi saattanut ottaa ja jos äiti kysyy kotona että mistä lapsi saanut tavaran niin lapsi sanoo automaattisesti että kaveriltaan.

Toisaalta moraaliton aikuinen voi varastaa lapselta ja ei koe sitä vääryyteenä vaan ajattelee että tavaran vartioimatta jättäminen on oikeutus ottaa tavara rangaistukseksi omistajan huolimattomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Nolo akka.

Juuri kun pääsin sanomasta. Juuri tuollaiseen tilanteeseen olen minäkin törmännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 tapaa:
Joku lapsi saattanut ottaa ja jos äiti kysyy kotona että mistä lapsi saanut tavaran niin lapsi sanoo automaattisesti että kaveriltaan.

Toisaalta moraaliton aikuinen voi varastaa lapselta ja ei koe sitä vääryyteenä vaan ajattelee että tavaran vartioimatta jättäminen on oikeutus ottaa tavara rangaistukseksi omistajan huolimattomuudesta.

No kyllä mä kysyisin mun lapselta tarkemmin, et keneltä kaverilta, jos vieraan tavaran kanssa tulis kotiin ja ihmettelisin miksi kaveri sellaisen lapselleni antoi ilmaiseksi. Nyt oli kyse pienen lapsen tavarasta kuitenkin.

Yhteistyössä