Miten jotkut jaksaa hoitaa vaan lapsia koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
ja tarkoitan siis äitejä, jotka tekee tyyliin 6 lasta tai enemmän, ammattia ei ole eikä pahemmin harrastuksiakaan, kaikki aika menee lapsia hoitaessa. se on kuitenkin aika yksitoikkoista puuhaa, joten miksi jotkut jaksaa sellaista koko elämänsä? eikö kaipaa muita virikkeitä? miksi? tai halua kehittää itseään, esim. opiskella?

Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Toisille se vaan on se kutsumusammatti :heart:

Itse olen 3:n lapsen työssäkäyvä äiti, joten en omaa asemaani puolustele, mutta kutsumushan tuohonkin "ammattiin" on niinkuin muihinkin.

siis eihän se nyt ammatti ole? yhtä lailla muillakin on perhe, jota hoitaa, onko äitiys heidänkin ammatti?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Itse olen 3:n lapsen työssäkäyvä äiti, joten en omaa asemaani puolustele, mutta kutsumushan tuohonkin "ammattiin" on niinkuin muihinkin.

siis eihän se nyt ammatti ole? yhtä lailla muillakin on perhe, jota hoitaa, onko äitiys heidänkin ammatti?

Itsehän sinä aloituksessasi peräänkuulutit ammatin tai muun vastapainoa perheen rinnalle. Ehkä vastaaja kokee, että perhe sinänsä riittää, vastapainoksi itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta toiset vaan haluavat luoda "uransa" lapsia kokopäiväisesti kotona hoitaen vuosivuoden jälkeen ja siitä :flower: heille.

Katsos, kun toiset ihmiset oikeasti ovat luotuja kotiäideiksi, valitettavasti itse en ole niitä ihmisiä :ashamed:

Minusta ei olis kokoaikaa kotona olemaan, todettu on. Mutta mielestäni on hieno asia, että meillä on mahdollisuus lähtökohtaisesti kuitenkin valita olemmeko lasten kanssa kotona vai teemmekö muutakin. :)

En jaksakaan enää. 10v kotona,3 lasta ja jahka kuopus yli 3v. tämä mamma lähtee koulun penkille:)
Ah,oikein odotan sitä että saa tehdä muutakin,eikä tarvitse koko päivää vaan passata muita!

Mä tiedän joitain suuria perheitä, joissa ne äidit on kyllä velhoja! Kaikki 2,5 vuotta vanhemmat osaavat lukeakin jo jne. Äiti tekee kaikki ruoat alusta alkaen, joskus jopa ihan joutuu suolestamaankin ite elukan. Kotona riittää hommaa ja silti jaksavat olla kärsivällisiä ja opettaa jne.

eiköhän siinä ole virikettä ja itsensä kehittämistä ihan tarpeeksi. Aina joku lapsista on uhmassa ja eri-ikäisinä jokaisella eri kehitysvaihe menossa! Kotitöitä ja ruuanlaittoa lapsenhoidon lisäksi pitkin päivää. Ja yleishuomiona olen tehnyt sen, että nämä suurperheen lapset ovat yleensä paljon paremmin kasvatettuja ja kauniskäytöksisiä lapsosia verratan 1-2 lapsen perheisiin. Tietty isommassa poruskassa täytyneen ollakin, jotta elämä ei olisi ihan kaaosta....
Hatunnosto näille äideille!

Yksitoikkoista puuhaa??? Nyt pääsi nauru. Mulla on suuri perhe, eikä kyllä ehdi olla yksitoikkoista. Ja ainakin minä olen toiveissa, ettei tämä kestä koko elämääni. Haluaa nääs elää enemmän kuin keski-ikään saakka...

Ja mikä ihme estää itsensä kehittämisen, jos on suuri perhe? Ulkopuolisesta voi kyllä näyttää siltä, että lasten hoidon lisäksi muuta elämää ei ole, muttei se nyt ihan niin ole. Motivaatio ja elämän asenne ratkaisee.

Lopuksi tärkei... Miten joku voi sanoa "vain hoitavansa omia lapsiaan"?? Ei sen tärkeämpää työtä tässä maailmassa olekaan kuin omien lasten hoito! Kyllä kai äidin ja isän pitää yrittää antaa lapsilleen mahdollisimman hyvät eväät loppuelämää varten, sitä on valmis tekemään mitä vaan, jotta lapset pärjäävät tulevaisuudessa. Se ei ole "vain lasten hoitamista". Se on rakkautta!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä tiedän joitain suuria perheitä, joissa ne äidit on kyllä velhoja! Kaikki 2,5 vuotta vanhemmat osaavat lukeakin jo jne. Äiti tekee kaikki ruoat alusta alkaen, joskus jopa ihan joutuu suolestamaankin ite elukan. Kotona riittää hommaa ja silti jaksavat olla kärsivällisiä ja opettaa jne.

Huh huh :) Mutta hienoa, että joku tosiaan paneutuu siihenkin hommaan ja panostaa lasten kasvattamiseen. Kun niitäkin kotiäitejä on, jotka "valitsevat" sen, koska pääsevät helpoimmalla eikä mikään muukaan kiinnosta. Tai siis käytännössä ei ole muita vaihtoehtoja. Kotiäitiyskin on hieno juttu kun sitä tekee sydämestään ja hoitaa homman kotiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ******:

Huh huh :) Mutta hienoa, että joku tosiaan paneutuu siihenkin hommaan ja panostaa lasten kasvattamiseen. Kun niitäkin kotiäitejä on, jotka "valitsevat" sen, koska pääsevät helpoimmalla eikä mikään muukaan kiinnosta. Tai siis käytännössä ei ole muita vaihtoehtoja. Kotiäitiyskin on hieno juttu kun sitä tekee sydämestään ja hoitaa homman kotiin :)

No joo, nämä tuntemani tyypit eivät vietä aikaa palstaillen ja lasten ehdoilla mennään. Tiedän jopa erään, joka matkusteli yhdeksän lapsen kanssa. Mua ei saa lentokoneeseen edes kahden kanssa, saati sitten yhdeksän!

Ja sitä paitsi, ei monen duunikaan sen vaihtelevampaa välttämättä ole kuin kodin ja lasten hoitaminen :) Sitä tai jotain vastaavaa (tai jopa jotain vielä "yksitoikkoisempaa") moni noista tekee sitten työkseen jos joskus työelämään menevät/ palaavat.

Itse olen työssäkäyvä äiti, mutta minusta on hienoa jos joku jää kotiin ja sitten vielä tekee sen homman kunnolla ja nauttii siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ******:

No joo, nämä tuntemani tyypit eivät vietä aikaa palstaillen ja lasten ehdoilla mennään. Tiedän jopa erään, joka matkusteli yhdeksän lapsen kanssa. Mua ei saa lentokoneeseen edes kahden kanssa, saati sitten yhdeksän!

Mahtavaa :D

Öö, pitäisköhän lähtee tästä surffailemasta elukoita suolestamaan. Tuli niin häviäjäolo kun moisesta tehopakkauksesta kuuli :D

Mä kans hiukan ihmettelen.. 2 vuotta kotona oli jo aika tuskaa. Mä henk.koht tylsistyn ja tuun kiukkuiseksi jos oon koko ajan kotona/pihalla lasten kanssa.
Tartten omaa aikaa ja erityisesti duunissa käymistä että tunnen itseni omaksi itsekseni.

Monet kotimammat myös alkaa näyttää paljon vanhemmilta ja väsyneemmiltä, lihovat paljon ym. En ikinä haluis itselle samaa kohtaloa

Yhteistyössä