[QUOTE="vieras";21930757]No monen käsitys tuosta "alerekistä saa uuden" on kyllä ihan utopiaa. Alerekeissä ensinnäkään ei ole usein merkkipukuja joka kaupungissa. Esimerkiksi Kuopion kokoisessa kaupungissa jotain ticketin pukua saa vain parista lastentarvikeliikkeestä suppeasti.
Jos aleja onkin, on vain hajakokoja. Tyyliin yksi sininen koon 74 haalari ja yksi vaaleanpunainen kokoa 110. Suosikkivärit tietysti on viety käsistä jo ihan normaalihinnoin ensimmäisinä päivinä ja jäljellä on niitä ei niin kivoja.
Jos siis on aivan sama minkä värisen, merkkisen tai tyylisen puvun satut löytämään , voi olla että alerekistä löytyykin sitten joku oikean kokoinen puku. Mutta harvoinpa alessa sattuu olemaan juuri sitä minä haluan, se olisi ihan yhtä todennäköistä kuin lottovoiton osuminen kodhalle.
Mutta huutonetin idea on, että ihmiset voivat etsiä tiettyä mallia minkä nimenomaan tahtovat tietyssä koossa ja huutaa tästä puvusta haluamansa summan. Toisia ei käytön jälki haittaa. Kunhan on ihana puku, jos se ei kovin pahan näköinen ole, vaan on ihan pidettävä ja siisti vielä seuraavalle, voin minä mieluummin siitä maksaa kuin jostain tusina rynttyystä mitä kaupasta saa.
Jos minä haluan tietyn puvun, maksan siitä käytettynäkin vaikka sen 100euroa ennemmin kuin ostan jotain alerekin "mitäsattuu" tarjontaa. Ja tämähän nyt on huutonetin ideakin, kyseessä kun on huutokauppa, ei kirpputori.
Kyllä sieltä huutiksestakin saa halvalla uutta ja käytettyä, juuri sitä mitä siellä alerekeissä roikkuu kymmenittäin myymättä myydään huutonetissä myös tusinoittain ja eihän niistä tietysti juuri mitään enempää usein maksetakaan. Samoin perus lassieta, kaikkea markettikamaa saa usein melko halvalla, että sieltä vaan bongailemaan.[/QUOTE]
ihan kuinka vaan. mä ostan pääosin reimateccia ja ticketiä, minymoa ja remua lapsilleni ja täällä meidän kaupungissa kyllä on alerekissä myös noita kalliimpia eli reimateccia ja ticketiä. juuri tälläkin hetkellä saa ticketin haalareita -50% alesta, reimateccia -40% ja yhdessä kaupassa -50%. Useampaa väriä on tarjolla, samoin useampaa mallia.
itse en oo niin pinnallinen ja turhamainen et lapsen haalarin tarvis olla just joku ihan tietty väri tai kuosi, mutta ei se tarkoita että hyväksyisin ja ostaisin myöskään ihan mitä tahansa väriä tai kuosia. että meidän kaupungin tarjoomuksista kyllä löydän lähes aina mieleiset ulkovaatteet lapsille -40- -50% alesta, joskus jopa -70%. että ehkä se huutonetti ei sitte vaan oo munlaisia varten ku en todellakaa halua maksaa käytetystä, jossa mahdollisesti on käytön jälkiäkin, jotain järjetöntä summaa vain siksi että siinä on joku tietty kuosi tai väri.
ja jos joskus käy epäonni enkä löydä alesta niin pystyn kyllä ostaa kolmelle lapselle ticketit ym myös uutena normaalihinnassa.
no, tulipahan kokeiltua sitä huutista. mutta saatte mun puolesta pitää ne ylihintaiset vermeet