miten jotkut maksaa isoja summia käytetystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Oon bongaillu lapsilleni syys- ja talvihaalareita huutiksesta ihan kokeilun vuoksi, en oo siellä ennen asioinu. Jokainen huuto kyllä tyssää mun kohdalla siihen, että hinta nousee niin korkealle että en tasan ala maksaa käytetystä haalarista niin paljoa, varsinki ku monessa mainitaan vielä että on jo käytön jälkiä. Miten joku on niin tyhmä että maksaa käytön jälkiä omaavasti haalarista jonkun 57e kun alerekistä saa samalla hintaa uuden? Kirppiksellä kukaan ei maksaisi. Sokeutuuko ihmiset siellä huutiksessa niille hinnoille jotenki.

Muutamaa haalaria yritettyäni totesin, että taidan hakea vaan uudet kaupasta. Ostan mieluummin uudet normihinnalla ku maksan käytetystä hirveitä hintoja.

No pakkoko sun on niitä tikettejä ja reimatekkejä yrittää huutaa, siellä on vaikka kuinka paljon myynnissä muitakin merkkejä ja niissä ei hinnat nouse ylös, suurimmassa osassa ei edes ole yhtään huutoa.

No osa ei ole aktiivisia kun niitä alerekkejä pitäisi koluta. Osa haluaa JUURI jonkun tietyn vaatteen, jota ei alerekistäkään löytänyt.

57e minusta ei ole paha hinta esim puvusta, mikä on hyväkuntoinen ja ovh vaikkapa 200e ja ostajalle mieluista kuosia. Toki varmasti moni ostaisi sen halvemmalla jos tarjontaa olisi. Mutta jos ei ole. Ethän sinäkään ole saanut niitä halvemmalla, kun kysyntää riittää.

Miksi olit niin "tyhmä" että et ostanut alesta? ;)

No se siinä just on munkin kohalla. Oon selannu useemman kuukauden emmaljungan yhdistelmiä sekä nyt lähipäivät toppavaatteita. Mielummin meen ostamaan uudet kun maksan käytetyistä melkein saman summan kuin uutena saa. En myöskään ymmärrä että kuka maksaa??

Ihan samaa oon ite miettiny? esim. Prismasta saa tarjouksella monesti ihan laatuhaalareita hintaan 30e. Prisma vaan ei niin kovasti mainosta ku citymarket, niin mentävä aina paikanpäälle etsimään tarjouksia.

No osa ei ole aktiivisia kun niitä alerekkejä pitäisi koluta. Osa haluaa JUURI jonkun tietyn vaatteen, jota ei alerekistäkään löytänyt.

57e minusta ei ole paha hinta esim puvusta, mikä on hyväkuntoinen ja ovh vaikkapa 200e ja ostajalle mieluista kuosia. Toki varmasti moni ostaisi sen halvemmalla jos tarjontaa olisi. Mutta jos ei ole. Ethän sinäkään ole saanut niitä halvemmalla, kun kysyntää riittää.

Miksi olit niin "tyhmä" että et ostanut alesta? ;)

kyllä mä oon ostanu kevään alesta kaikille lapsille puvut, mut aattelin ostaa vielä yhdet kun niitä on hyvä olla useampi. Mielenkiinnosta testasin tota huutista kun niin moni sanoo sieltä hankkivansa ulkovaatteet lapsilleen. Mut en kyllä tuollaisia hintoja maksa käytetyistä vaatteista, se on ihan periaatekysymys. Jos mun pitää saada joku tietty merkki ja malli ja väri niin mä ostan sen uutena heti ku ne tulee nii saan haluamani.

Yleensä se hinta jää keikkumaan puolen välin tienoille uuden hinnasta. Ellei sitten satu olemaan jotain haluttua kuosia tai erinomaisen hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. "Pientä käytön jälkeä"-haalarit menevät hyvin vielä yhdellä lapsella. Talvivaatteet ei satu olemaan alessa juuri nyt, eikä aleista aina löydä tarvitsemaansa kokoa, siksi monille kelpaa vähän käytetty puoleen hintaan =) 30e markettihaalarista ei viitsi maksaa puolta hintaa vaikka olisi uudenveroinenkin, koska kun siihen laitetaan postikulut päälle, niin hinta on jo lähes sama kuin uutena, muuutama euro vain eroa.

Mutta tämänhän te jo tiesittekin :)

Kyllä mä voin maksaa. En oleta että käytetyn pitäisi olla lähes ilmainen. Huutis on siitä hyvä, että sä voit shoppailla siellä samalla kun hoidat viittä oksentelevaa lasta kotona hiukset likaisena ja matkaa lähikaupunkiin 40km.

no, onneksi mulla on varaa ostaa uutenakin kaikki ulkovaatteet 3 lapselleni - vaikka ostanki tickettiä ja reimateccia. kakkosvaatteet vois kuitenkin olla käytettyjäkin - mutta ei noilla hinnoilla.

ja panin merkille että niistä markettivaatteistaki lähtöhinta oli monessa aika iso. liian iso.

no, onneksi mulla on varaa ostaa uutenakin kaikki ulkovaatteet 3 lapselleni - vaikka ostanki tickettiä ja reimateccia. kakkosvaatteet vois kuitenkin olla käytettyjäkin - mutta ei noilla hinnoilla.

ja panin merkille että niistä markettivaatteistaki lähtöhinta oli monessa aika iso. liian iso.

Mikähän merkki se markettimerkki on? Minkäkokosta sä etit ja tytölle vai pojalle?

[QUOTE="vieras";21930131]Mikähän merkki se markettimerkki on? Minkäkokosta sä etit ja tytölle vai pojalle?[/QUOTE]

no lassie esim. on markettimerkki.kakkosvaatteeksi voisin lassien ostaa mut niissäki oli hinnat aika törkeitä kun ottaa huomioon et ovat käytettyjä. kakkosvaatteita lapsille siis etsin - ykköset oon jo ostanu uutena.

68cm pojalle ja 98cm tytölle oon ettiny ensisijassa. mutta taidan käydä kattoos millasta toppaa on tullu lastenvaateliikkeisiin - ne on onneksi ihan ääressä (keskustaan 1,5km).

[QUOTE="vieras";21930147]Suosittelen esimerkiksi Remun haalaria, todella hyvä haalari ja huutonetissäkin saa takuulla hyvän alle 30e ja Rasavilin haalari toinen todella hyvä.[/QUOTE]

just ostin remun välikausihaalarin tytölleni hintaan 32e UUTENA paikalliseesta lastenvaateliikkeestä. en tod käytetystä maksa samaa.

No monen käsitys tuosta "alerekistä saa uuden" on kyllä ihan utopiaa. Alerekeissä ensinnäkään ei ole usein merkkipukuja joka kaupungissa. Esimerkiksi Kuopion kokoisessa kaupungissa jotain ticketin pukua saa vain parista lastentarvikeliikkeestä suppeasti.

Jos aleja onkin, on vain hajakokoja. Tyyliin yksi sininen koon 74 haalari ja yksi vaaleanpunainen kokoa 110. Suosikkivärit tietysti on viety käsistä jo ihan normaalihinnoin ensimmäisinä päivinä ja jäljellä on niitä ei niin kivoja.

Jos siis on aivan sama minkä värisen, merkkisen tai tyylisen puvun satut löytämään , voi olla että alerekistä löytyykin sitten joku oikean kokoinen puku. Mutta harvoinpa alessa sattuu olemaan juuri sitä minä haluan, se olisi ihan yhtä todennäköistä kuin lottovoiton osuminen kodhalle.

Mutta huutonetin idea on, että ihmiset voivat etsiä tiettyä mallia minkä nimenomaan tahtovat tietyssä koossa ja huutaa tästä puvusta haluamansa summan. Toisia ei käytön jälki haittaa. Kunhan on ihana puku, jos se ei kovin pahan näköinen ole, vaan on ihan pidettävä ja siisti vielä seuraavalle, voin minä mieluummin siitä maksaa kuin jostain tusina rynttyystä mitä kaupasta saa.

Jos minä haluan tietyn puvun, maksan siitä käytettynäkin vaikka sen 100euroa ennemmin kuin ostan jotain alerekin "mitäsattuu" tarjontaa. Ja tämähän nyt on huutonetin ideakin, kyseessä kun on huutokauppa, ei kirpputori.

Kyllä sieltä huutiksestakin saa halvalla uutta ja käytettyä, juuri sitä mitä siellä alerekeissä roikkuu kymmenittäin myymättä myydään huutonetissä myös tusinoittain ja eihän niistä tietysti juuri mitään enempää usein maksetakaan. Samoin perus lassieta, kaikkea markettikamaa saa usein melko halvalla, että sieltä vaan bongailemaan.

[QUOTE="vieras";21930757]No monen käsitys tuosta "alerekistä saa uuden" on kyllä ihan utopiaa. Alerekeissä ensinnäkään ei ole usein merkkipukuja joka kaupungissa. Esimerkiksi Kuopion kokoisessa kaupungissa jotain ticketin pukua saa vain parista lastentarvikeliikkeestä suppeasti.
[/QUOTE]
Minäkin olen huomannut, kun olen parina kautena yhtä tiettyä mallia (molon sateenkaari takkina) yrittänyt kärppänä bongata alesta, niin eihän sitä löydy. Vaikka kuinka kaikki nettikaupat selaan läpi...

Toki alesta löydän lapselle vaatteet, usein kovin mieleisetkin, mutta esim huippualeja (-70%) on ihan turha kuvitella. -30% on jo hyvä monessa tapauksessa.

Mutta toki perussinisestä/harmaasta tai perusvaaleanpunaisesta haalarista on turha maksaa maltaita, niitä roikkuu alessa vaikka kuinka monta :D

No se siinä just on munkin kohalla. Oon selannu useemman kuukauden emmaljungan yhdistelmiä sekä nyt lähipäivät toppavaatteita. Mielummin meen ostamaan uudet kun maksan käytetyistä melkein saman summan kuin uutena saa. En myöskään ymmärrä että kuka maksaa??

Minä maksan, esimerkiksi jos uutena ei ole juuri sitä väriä ja mallia mitä etsin. Tai jos siitä vähän käytetystä puvusta maksan huutiksessa 70-80e ja uutena se maksaa 139e niin on sillä hitonmoinen ero mulle ainakin.

Sitten olen huutanut uudenveroiseksi luokitellut tuplat , takuukuitteineen juuri sen värisenä kuin olin etsinyt sain noudettua 70 euroa halvammalla kuin uudet olisi maksaneet. Käteisellä kun on tapana ostaa ja kyllä muutama kymppikin tuntuu, sillä saa jotain muuta kivaa. Ei se uusi yhtään sen ihmeellisempi ole minusta, että sinne kallistuisin.

Itselläni ideologia, että ensin katsellaan käytetyt vaatteet ja jos ei mieluista löydy, sitten on ostettava uutena.

Käytetyn hankkiminen on ekologisempaa, mutta esteettinen silmäni ei ihan kaikessa kestä kierrätysajatusta.

Minulle ei taas yleensä ne Prisman alerekin vaatteet kelpaa. Meillä ulkovaatteet kolmella lapsella Molo Po.P, IdaT, Katvig, Ticket jne. Ja jos kaikille kolmelle hommaan uutena ihan kaiken, konkurssi on väistämätön. Ostan huutiksesta "ylihintaan" hymyssä suu!

[QUOTE="vieras";21930757]No monen käsitys tuosta "alerekistä saa uuden" on kyllä ihan utopiaa. Alerekeissä ensinnäkään ei ole usein merkkipukuja joka kaupungissa. Esimerkiksi Kuopion kokoisessa kaupungissa jotain ticketin pukua saa vain parista lastentarvikeliikkeestä suppeasti.

Jos aleja onkin, on vain hajakokoja. Tyyliin yksi sininen koon 74 haalari ja yksi vaaleanpunainen kokoa 110. Suosikkivärit tietysti on viety käsistä jo ihan normaalihinnoin ensimmäisinä päivinä ja jäljellä on niitä ei niin kivoja.

Jos siis on aivan sama minkä värisen, merkkisen tai tyylisen puvun satut löytämään , voi olla että alerekistä löytyykin sitten joku oikean kokoinen puku. Mutta harvoinpa alessa sattuu olemaan juuri sitä minä haluan, se olisi ihan yhtä todennäköistä kuin lottovoiton osuminen kodhalle.

Mutta huutonetin idea on, että ihmiset voivat etsiä tiettyä mallia minkä nimenomaan tahtovat tietyssä koossa ja huutaa tästä puvusta haluamansa summan. Toisia ei käytön jälki haittaa. Kunhan on ihana puku, jos se ei kovin pahan näköinen ole, vaan on ihan pidettävä ja siisti vielä seuraavalle, voin minä mieluummin siitä maksaa kuin jostain tusina rynttyystä mitä kaupasta saa.

Jos minä haluan tietyn puvun, maksan siitä käytettynäkin vaikka sen 100euroa ennemmin kuin ostan jotain alerekin "mitäsattuu" tarjontaa. Ja tämähän nyt on huutonetin ideakin, kyseessä kun on huutokauppa, ei kirpputori.

Kyllä sieltä huutiksestakin saa halvalla uutta ja käytettyä, juuri sitä mitä siellä alerekeissä roikkuu kymmenittäin myymättä myydään huutonetissä myös tusinoittain ja eihän niistä tietysti juuri mitään enempää usein maksetakaan. Samoin perus lassieta, kaikkea markettikamaa saa usein melko halvalla, että sieltä vaan bongailemaan.[/QUOTE]

ihan kuinka vaan. mä ostan pääosin reimateccia ja ticketiä, minymoa ja remua lapsilleni ja täällä meidän kaupungissa kyllä on alerekissä myös noita kalliimpia eli reimateccia ja ticketiä. juuri tälläkin hetkellä saa ticketin haalareita -50% alesta, reimateccia -40% ja yhdessä kaupassa -50%. Useampaa väriä on tarjolla, samoin useampaa mallia.

itse en oo niin pinnallinen ja turhamainen et lapsen haalarin tarvis olla just joku ihan tietty väri tai kuosi, mutta ei se tarkoita että hyväksyisin ja ostaisin myöskään ihan mitä tahansa väriä tai kuosia. että meidän kaupungin tarjoomuksista kyllä löydän lähes aina mieleiset ulkovaatteet lapsille -40- -50% alesta, joskus jopa -70%. että ehkä se huutonetti ei sitte vaan oo munlaisia varten ku en todellakaa halua maksaa käytetystä, jossa mahdollisesti on käytön jälkiäkin, jotain järjetöntä summaa vain siksi että siinä on joku tietty kuosi tai väri.

ja jos joskus käy epäonni enkä löydä alesta niin pystyn kyllä ostaa kolmelle lapselle ticketit ym myös uutena normaalihinnassa.

no, tulipahan kokeiltua sitä huutista. mutta saatte mun puolesta pitää ne ylihintaiset vermeet :D

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?order=C&ncat%5B%5D=744&start=0&tits=98&location=&sprice=&eprice= Tuollahan on vaikka mitä uutta että vanhaa ihan ok hinnalla. Esim. Rasavilin uusi haalari 55e. Hinta on paljon alle puolet uuden hinnasta.

Juu, mie olen nyt ekan kerran laittanut pöydän kirppikselle, ja vähän on hintoihin tottumista, kun olen Huutiksessa turhan kauan pyörinyt! Miulla oli Remun hyväkuntoinen välikausihaalari kympillä myynnissä, eikä mennyt millään - no ei ihme: vieressä Reimatec 6,50! Huutiksessa todellakin sokeutuu hinnoille.

Yhteistyössä