Miten kaikki eteneekään niin hemmetin hitaasti ja silti tuntuu hyvältä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Joo, mä tiedän että meidän rakennushanke ei ole vielä edes aluillaan ja silti täällä varmaan osa porukoista repii jo hiuksiaan.

Silti on pakko vähän purkaa, sorppa :snotty:

Nimittäin toisaalta tuntuu että asiat loksahtelee paikoilleen huimaa vauhtia. Tänään mies oli katsomassa tonttia jonkun rakennusmestarin (??) tai vastaavan kanssa. Siis sen, joka päättää saadaanko rakennuslupa vai ei. Oli mies kehunut että tontti on aivan loistava eikä ollut sanomista talostakaan. Ainoastaan mustat kattovermeet tyrmättiin, eli jonkun muun värinen katto pitää laittaa. Ja värityksen pitää olla neutraali.

Tuleva koti on katsottuna ja vuokraa aletaan maksaa siitä jo ens kuussa. Samalla voidaan alkaa kantamaan tavaraa sinne ja muualle jotta saadaan tämä kämppä siistimmäksi ja avarammaksi.

Esikoinen on hiljalleen innostumassa talosta ja työmiehiä on tällä hetkellä tarjolla jopa liikaa.

Kuitenkin tää kämppä... nyt on vihdoinkin pojan huoneesta tapetit pois ja puolet seinistä paklattu. Vielä pitäis pakkeloida loput, hioa, maalata, laittaa listat, siivota ja sisustaa.

Sitten pääsee hiomaan ja lakkaamaan rappusia. Niihin on jo värkit hankittu. Sen jälkeen muita hommia tekemään ja samalla kämppä myyntiin.

Mutta siis ongelma on just siinä, että ns. kaukaisemmat jutut alkaa sujumaan, mutta tätä nykyistä asuntoa ei olla saatu vielä edes myyntikuntoon saati myyntiin. Tuntuu aivan älyttömän pitkältä ja loputtomalta suolta tämä. Aikaa on päivässä niin tosi vähän ja tekemistä paljon. Enkä tietenkään voi muulloin tehdä hommia kuin silloin kun vauva nukkuu.

Ja nyt iski se vatsatauti meillekin hidastaen hanketta entisestään :| .

Kunpa tulis hyvä haltija jolta vois toivoa omaa aikaa sen verran että vois rauhassa rempata täällä. Kun ei sitä oikein osaa ihan täysillä iloita (vaikka hyvältä tuntuukin) noista muista edistysaskeleista :|

Noh, mun mielestä on idioottimaista ottaa vuokra-asuntoa ennenkuin on vanha myyty, niilläkin vuokrarahoilla sais jo uutta taloa makseltua. Käytännössä aina pystyy ostajan kanssa sopimaan muuttoajankohdasta joustavasti.

Ja tosta ajanputteesta ja hommien kasaantumisesta... odotapa vaan sitten kun rakentaminen alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Asiasta kolmanteen, miten Peikkis voi?

Paremmin voi jo. On kyllä tänäänkin vielä oksentanut ja ripuloinut, mutta voiton puolella (ainakin toivottavasti) ollaan.

Näitkö muuten miten se väittely ripulilääkkeestä päättyi? Soitin ja kysyin asiaa ja lääkkeen saa sekoittaa vaikka soseeseen kunhan vaan vauva saa sen otetuksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja rakentanut:
Noh, mun mielestä on idioottimaista ottaa vuokra-asuntoa ennenkuin on vanha myyty, niilläkin vuokrarahoilla sais jo uutta taloa makseltua. Käytännössä aina pystyy ostajan kanssa sopimaan muuttoajankohdasta joustavasti.

Ja tosta ajanputteesta ja hommien kasaantumisesta... odotapa vaan sitten kun rakentaminen alkaa...

Mun mielestä ei taas laisinkaan. Vuokra on kaikki 200? kuussa ja saadaan rauhassa viedä täältä ahtaasta asunnosta tavaraa sinne -> myyvämpi koti kun ei nurkat tursua tavaraa.

Ja uskon totisesti että raksa-aika tulee olemaan raskasta. Uskon kuitenkin sen olevan motivoivampaa tehdä siellä hommia kun sitä tekee enemmän itselleen. Nyt rempataan tulevan ostajan mieliksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja asp:
Varautukaa siihen, että myynti voi kestää hyvinkin puoli vuotta. Nyt ei tavara liiku erityisen nopeasti.

No tämä se on meidän kauhukuva. Raksalla kun ei todellakaan hommat ala ennen kuin tää on myyty.

Toisaalta asuntokauppa on kylläkin vilkastunut taas ja tällä seudulla keskimääräinen myyntiaika on ollut 8 viikkoa. Meidän taloissa taas n. 5 viikkoa.

Mutta tosiaan, tuokin riski on mahdollinen, etenkin kun ensin aiotaan koittaa myydä itse :/

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Paremmin voi jo. On kyllä tänäänkin vielä oksentanut ja ripuloinut, mutta voiton puolella (ainakin toivottavasti) ollaan.

Näitkö muuten miten se väittely ripulilääkkeestä päättyi? Soitin ja kysyin asiaa ja lääkkeen saa sekoittaa vaikka soseeseen kunhan vaan vauva saa sen otetuksi :)

Kiva kuulla =) .
En nähnyt miten päättyi, toi on mullekkin uutta tietoa. Kiitti kun viitsit selvittää asian.

Kiva kuulla =) .
En nähnyt miten päättyi, toi on mullekkin uutta tietoa. Kiitti kun viitsit selvittää asian.

Miten mä muistin että sä olit mukana siinä keskustelussa. No mutta juu, tosiaan oli pakko soittaa ja selvittää että miten tuon lääkkeen kanssa voi toimia :)

Kiva kuulla =) .

Miten mä muistin että sä olit mukana siinä keskustelussa. No mutta juu, tosiaan oli pakko soittaa ja selvittää että miten tuon lääkkeen kanssa voi toimia :)

Kyl mä alkuun olinkin mut sit oli pakko mennä nukkumaan niin en loppua nähnyt.

Kiva kuulla =) .

Kyl mä alkuun olinkin mut sit oli pakko mennä nukkumaan niin en loppua nähnyt.

No sitte :D. Mä jo mietin nolona että mitä jos et ollutkaan ja mä muistan ihan väärin :D :snotty:

Yhteistyössä