Miten kaikki voi olla suomalaisen miehen vastuulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AivanSama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietenkään ei ole suomalaisen heteromiehen vika jos ulkomaalainen raiskaa!!
Olen feministi ja suvakki, enkä ikinä kuvittelisi sellaista.
Raiskarit pois täältä, tottakai.

Minkälaista suojelua kaipaatte tai jos ette missään tapauksessa kaipaa, niin mistä sen tietää etukäteen? Ihan näin miehenä kyselen, että voi toimia ohjeistuksen mukaan.

En toki voi puhua muiden puolesta, mutta omasta puolestani voin sanoa, että jos koen fyysistä uhkaa, toivon tietysti, että joku ritarillinen mies saapuu apuun.

En toki voi puhua muiden puolesta, mutta omasta puolestani voin sanoa, että jos koen fyysistä uhkaa, toivon tietysti, että joku ritarillinen mies saapuu apuun.

Kai kuka tahansa toivoo. Ja kai siinä kelpaa vahvemman naisenkin apu?

Mutta mun mielestä silti lakipuoli pitää saada kuntoon siten, että rangaistukset ovat riittävät toimiakseen pelotteena, koska ei tää nyt niinkään saa mennä että nainen ei uskalla kulkea ulkona ilman miehen läsnäoloa ja turvaa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kai kuka tahansa toivoo. Ja kai siinä kelpaa vahvemman naisenkin apu?

Mutta mun mielestä silti lakipuoli pitää saada kuntoon siten, että rangaistukset ovat riittävät toimiakseen pelotteena, koska ei tää nyt niinkään saa mennä että nainen ei uskalla kulkea ulkona ilman miehen läsnäoloa ja turvaa.

Taidan itse kuulua niihin "vahvempiin naisiin", enkä siltikään pärjää aikuiselle miehelle...
Mutta joo, apu kuin apu hädän hetkellä on toki tervetullut.

Ja niinhän se täällä on ollut, ettei naiset yleisesti tarvitse miestä saattajaksen. Se kai on yksi tasa- arvoisen yhteiskunnan peruspilareista ja siitä pitäisi pitää kiinni.

Mitä tulee laki- asioihin, niin myös pitäisi miettiä rangaistuksia niiden kohdalla, jotka suojelevat itseään tai muita väkivallalta ja toisinaan miettiä käsitteitä kuten hätävarjelun liioittelu ym.
Henkilörikoksista tuomioiden tulisi olla kovempia...

• Tykkää
Reactions: r0s
Kyllä, ehdottomasti, niin ulkomaalaislta kuin suomalaisiltakin raiskaajilta.
Kuten tuolla aiemmin sanoin, niin eivät naisten pahoipitelijät ja raiskaajat nauti yhteiskunnassa eivätkä suljetuissa tiloissa kovinkaan korkeasta statuksesta. Tässä maassa on miehet aina suojelleet naisia...
Ikävä kyllä me naiset tarvitsemme heidän suojeluaan edelleen, halusimme sitä tai emme.
No itseasiassa, nykypäivänä apua ja suojelua voi odottaa vain keski-iän ylittäneiltä naisilta. Esim. kaatumistapauksissa, katuhäiriköinnissä, bussiahdisteluissa yms. ainoat apuun tulevat tyypit ovat vanhempia naisia. Kaikki muut leikkivät etteivät huomaa tai korkeintaan tunkevat puhelimineen videoimaan tilannetta.

No itseasiassa, nykypäivänä apua ja suojelua voi odottaa vain keski-iän ylittäneiltä naisilta. Esim. kaatumistapauksissa, katuhäiriköinnissä, bussiahdisteluissa yms. ainoat apuun tulevat tyypit ovat vanhempia naisia. Kaikki muut leikkivät etteivät huomaa tai korkeintaan tunkevat puhelimineen videoimaan tilannetta.

Vähän sille asia näyttää... melko surullista.
Toisaaltaan, jos mies tulee apuun, hän tekee väärin (koska sovinisti) ja jos ei, hän tekee väärin (koska sovinisti). Tai häntä syytetään seksuaalisesta ahdistelusta, hätävarjelun liioittelusta, pedofiliasta tai jostakin. Mitä näitä nyt on...

Vähän sille asia näyttää... melko surullista.
Toisaaltaan, jos mies tulee apuun, hän tekee väärin (koska sovinisti) ja jos ei, hän tekee väärin (koska sovinisti). Tai häntä syytetään seksuaalisesta ahdistelusta, hätävarjelun liioittelusta, pedofiliasta tai jostakin. Mitä näitä nyt on...
Joo, osaa ei kiinnosta, osa ei uskalla ja loput pelkäävät (oikeutetusti) jotuvansa itse vaikeuksiin.

Yhteistyössä