Miten kalliit häät teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka suurista häistä on oli kysymys? Oliko teillä pitopalvelu ja miten paljon itse teitte? Häitä vasta suunnittelemassa mutta ei ole oikein vielä minkäänlaista hajua kuin paljon häät yleensä maksavat!

Kiitos kaunis kaikille vastanneille!!

Mentiin naimisiin vuonna 96. Kaikkiaan häät tuli maksamaan noin 18 000 markkaa. Vieraita oli paljon, 120 aikuista. Aika paljon tehtiin ite, askarreltiin ja muutenkii yritettiin kuluja saada hieman pienemmäks. Tarjolla oli savustettua lohta, uusia perunoita, salaatteja, tietenkii kakut yms. Kaverin isä on kokki, teki salaatit ja kaikki leipomukset. Tarjoilijat oli ammattikoulusta palkattuja. Lohet otettiin valmiina, ne lohkaskiin ison osan ruokaan menneestä rahasta.
Ainoot, mistä ei tingitty, oli kutsut ja sormus, ne otin sellaiset jotka halusin.
Mutta häät olivat aivan ihanat, todellakin iki-muistoiset.

Häät olivat muutama viikko sitten ja tulivat maksamaan lähemmäksi 7000 Euroa. Tila ja alkoholi olivat pomon piikkiin, samoin pöytien ja markiisien vuokra. Muut maksettiin itse, kallein menoerä oli pitopalvelu, kuljetus ja musiikki hyvänä kakkosena. Mutta kyllä oli sen arvoista, ikimuistettava juhla, meillä on maailman ihanimmat ystävät, ihan ilman minkäänlaista epäilyä!

Meidän häät maksoivat markka-aikaan 30 000 markkaa. Siihen hintaan kuului esim:

Pitopalvelu = lounas, hääkahvit ja iltapala + 4 hengen tarjoiluporukka, 5 hengen bändi, vuokrattu juhlatila, booli-ainekset.

Kutsut askartelin itse ja kaikki juhlapaikan koristeet, joten tulivat suht edullisesti.

Häävieraita 146 kpl

Hääpukua + vaatteita ei ole laskettu hintaan eikä myöskään sormuksia ja kampaamoa.

Häät olivat kartanossa, jossa oli kaikki valmiina (myös koristelu), 160 vierasta ja maksoi 50?/aikuinen, lapset jotain iän mukaan, en muista mitä. Ai niin ja alkoholijuomat eivät kuuluneet tuohon hintaan. Kaikkineen häihin meni noin 10 000?, kolmeen osaan maksettiin minun vanhempien ja miehen vanhempien kanssa.

Meillä meni viime kesänä noin 10.000 euroa, mutta siinä onkin sitten mukana kaikki häämatkaa myöten, ilman hääyötä/häämatkaa noin 8000 euroa.

Pitopalvelu suurin menoerä, meillä 25 euroa/henkilö sisältäen ruuan, kahvin ja iltapalan + tietenkin kattaukset ym. Päälle tilavuokra 250 euroa.
Alkomaholiin sai tietysti rahaa kulumaan: tervetulomaljat, ruokaviinit ja illaksi oluset + boolit. Meillä kului juotaviin ihan sikana rahaa...

Kutsuissa, paikkakorteissa ym. säästettiin tekemällä ne itse.
Myös musa hoidettiin itse missä jonkin verran säästi, saatiin vehkeet kaverilta ja dj:nä toimi sulhasen veli.

Yhteistyössä