Miten kannattaisi tehdä, äitiysloma-loma-hoitovapaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "saijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"saijaa"

Vieras
Eli olen jäämässä hoitovapaalle äitiysloman jälkeen, mutta koska olen myös irtisanomassa itseni jossain vaiheessa nykyisestä työpaikasta niin haluan kertyneet lomat/lomarahat jne. Lomarahoja en saa jos en mene takaisin töihin. Ja jos "pitäisin" lomat heti äitiysloman jälkeen, tulisi minulle kuukauden katko tuloihin koska kht maksetaan etukäteen ja palkka jälkikäteen..

Miten ratkaisisitte tämän yhtälön..

Alkuperäinen kirjoittaja lisäkysymyksiä;25961854:
SElitätkö tota katkoa tuloihin? Siis miksi tulisi tuollainen katko? Kht:n saa vaikka olisi lomalla / töissä.

En oo ap, mutta itsellä sama tilanne ja nyt vasta tajusin, että voin hakea kht:a myös loman ajalta :D Kiitti hei :)

[QUOTE="aloittaja";25961870]Niinpä olikin.. mitenköhän ne lomarahat vaikuttaa tuossa tapauksessa kht:n, et tietäisi sitäkin? :)[/QUOTE]

Eikös vain hoitolisään vaikuta tulot. Sen perusosan saa jokatapauksessa.

[QUOTE="aloittaja";25961870]Niinpä olikin.. mitenköhän ne lomarahat vaikuttaa tuossa tapauksessa kht:n, et tietäisi sitäkin? :)[/QUOTE]

Ei ne lomarahat vaikuta kht:n, on aina sama, mut hoitolisään voi vaikuttaa (jos sitä saa).

[QUOTE="marjaana";25961915]ai kht maksetaan aina kuun lopussa? :O mä luulin että se menee kuten äippärahatkin.[/QUOTE]

No ei mene.Se on aina maksettu kuun viimeinen päivä.Ja siis kuluvalta kuulta.

Ne maksetut lomarahat voidaan vähentää sun lopputilistä tai periä takaisin, jos et palaa hoitovapaan jälkeen töihin. Siis jos lomarahojen maksun edellytyksenä on se töihin palaaminen.