Miten kauan kela maksaa työmarkkinatukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen siis työtön työnhakija. Ollut kohta jo kaksi vuotta, muutaman kuukauden päästä.

Olen kyllä suorittanut pari kurssia, tälläkin hetkellä.

Olen hakenut työpaikkoja mitä on tarjottu, tietysti myös itsenäisesti hakenut, kerran päässyt työhaastatteluun asti.

Tuleeko siis stoppia vai maksaako ne mulle sitä siihen asti kunnes saan töitä tai lähden opiskelemaan?

Karenssia en ole saanut eikä aikomusta saadakaan, teen kyllä aina niin kuin työkkärissä sanotaan.

Ansiosidonnaisessa on se 500pv raja, mutta kelalta toki saa niin pitkään kun on työtön. Tiedän että kaikki neuvot ketuttavat tuossa tilanteessa, mutta kysyn kuitenkin :) Oletko harkinnut paikkakunnan vaihtoa?

[QUOTE="vieras";23092489]Ansiosidonnaisessa on se 500pv raja, mutta kelalta toki saa niin pitkään kun on työtön. Tiedän että kaikki neuvot ketuttavat tuossa tilanteessa, mutta kysyn kuitenkin :) Oletko harkinnut paikkakunnan vaihtoa?[/QUOTE]

Olen. Lapsenihan on jo kerran vaihtanut koulua, se voi olla vielä edessä toisenkin kerran. Vaikka ei kyllä enää haluaisi. Minä haluaisin, mutta pitää sitä kuunnella lastakin.

kannattaa tosiaan yrittää päästä ansiosidonnaiselle,mulla sen kerääminen kesti useamman vuoden kun sain sen vähimmäismäärän kerättyä,tein pätkätöitä joten siksi kesti.Nyt olen sit ollu ansiosidonnaisella ja teen myös töitä silloin kun on joten se 500 päivän aika katekee aina sillon.Helpottavaa oli päästä kelalta pois.

Yhteistyössä