Miten kauan kestää, että alkoholisti sairastuu tai kuolee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omainen - keinot loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omainen - keinot loppu

Vieras
Jos ihminen on juonut päivittäin 13 vuoden ajan kirkasta viinaa, arvelisin että noin puoli pulloa vähintään päivässä, miten kauan kestää, että hän sairastuu? Kyseessä on 47-vuotias nainen, on tosi laiha, mutta muuten terveen näköinen päälle päin, ei syö juuri mitään. Tai siis terveen näköinen, jos on ottanut päivittäisen "lääkeannoksensa", muutoin alkaa kädet ja pää vapiseen.

Kun ei se lopeta juomista, sen lapset on kärsineet koko ikänsä (nuorin 12-vuotias), sossu ei tee mitään, koska nainen on kaappijuoppo ja ei jätä lapsia heitteille eikä pahoinpitele heitä.

Ajattelin vaan, että jos siltä posahtais joku paikka ja se sais sen lopettaan.

En keksi enää mitään keinoa auttaa perhettä. Olen tehnyt useamman ls-ilmoituksen, vienyt henkilön AA-kerhoon, A-klinikalle useasti, ja sitä kautta katkaisuun ja kuntoutukseen, mutta aina tämä ihminen palaa "juurilleen". Se vaan ei lopeta. Lapsilla ei ole isää.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
eihän sitä voi tiätää,jotkut juo 30vuotta ennenkuin alkaa elimistö pettään toiset kuolee 2v päästä

Tämä on tosi. Isäni on ryypännyt 50 vuotta ja vielä porskuttaa. Toisilla maksa poksahtaa lyhyehkössäkin ajassa kuten viikoissa tai kuukausissa.

Ok... mietin vielä, että tuo puolipulloa on alakanttiin arvioitu (päätellen tyhjien pullojen määrästä, ei jostain syystä vie niitä kauppaan), että varmaan lähemmäs pullo päivässä menee. Minusta se on hirveä määrä, kun itse en saa edes vuodessa pullollista viinaa alas.

Naapurini oli juonut rankasti jostain parikymppisestä lähtien, ensin alkoi piilojuomisella, lopulta oli töissäkin kännissä ja kun minä hänet tunsin niin rahaa saatuaan osti monta pulloa kirkasta, joi, nukkui, joi, oksensi, nukkui, joi, oksensi, eikä syönyt mitään. Joi yleensä viikon tai enemmänkin jos rahaa piisasi. Pari vuotta sitten löydettiin kuolleena asunnostaan. Loppu tuli sitten ihan yllättäen ilman mitään varoitusmerkkiä. Ikää hänellä kuollessaan juuri ja juuri 40.