Miten käy kotihoidontuen jos tarvin kunnallista hoitoa alle 3-vuotiaallel max. 4 päivää kk:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Eli siinähän tuo tulikin otsikossa. Yritin tuolta kelan sivuilta etsiä, mutta en oikein osannut. Eli jos vien alle 3-vuotiaan lapsen osa-aikahoitoon max. kerran viikossa niin saako enää mitään kotihoidontukea?
Olen tehnyt viikonloppukeikkoja kotihoidontukea menettämättä, mutta nyt tarvitsisin jatkossa yhtenä päivänä arkisin sitä hoitoa.
Tietääkö kukaan, tai onko kokemusta?

Lasten kotihoidon tukea voi hakea perhe, jonka alle 3-vuotias lapsi ei ole kunnan järjestämässä päivähoidossa. Lasta voi hoitaa jompikumpi vanhemmista tai esim. sukulainen tai yksityinen päivähoidon tuottaja. Kun lasta hoitaa joku muu kuin vanhempi itse (ei kuitenkaan kunnallinen päiväkoti), vanhempi voi olla esim. työssä tai vuosilomalla.

http://www.kela.fi/IN/INTERNET/SUOMI.NSF/NET/170701122305EH?openDocument

Joo, tuo on hullua... mäkin olisin saanut tehdä töitä yhden päivä viikossa, mut eihän se olisi kannattanu yhtään. Kh-tuki pois, hoitomaksu niistä 4 pv/kk ja pieni palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Ok. Kiitos tiedosta. Taloudellisesti on siis parempi, että en ota noita lisätunteja lainkaan :/ .

Ei teillä ole ketään joka voisi tuon päivän lasta katsoa?

Ei valitettavasti ole. Tässä olisi ollut sekin hyvä puoli, että jos saan jalkaa oven rakoon niin tulevaisuudessa voisi olla enemmän töitä tiedossa ja vakituisempaa. Olen siis samassa organisaatiossa tehnyt viikonloppukeikkoja, mutta nyt olisi tarjolla tuo yksi arkipäivä eri tehtävissä lisäksi ja ne olisi juuri niitä hommia joita haluaisinkin :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ok. Kiitos tiedosta. Taloudellisesti on siis parempi, että en ota noita lisätunteja lainkaan :/ .

Ei teillä ole ketään joka voisi tuon päivän lasta katsoa?

Ei valitettavasti ole. Tässä olisi ollut sekin hyvä puoli, että jos saan jalkaa oven rakoon niin tulevaisuudessa voisi olla enemmän töitä tiedossa ja vakituisempaa. Olen siis samassa organisaatiossa tehnyt viikonloppukeikkoja, mutta nyt olisi tarjolla tuo yksi arkipäivä eri tehtävissä lisäksi ja ne olisi juuri niitä hommia joita haluaisinkin :|

No höh.Mitenkäs tuo jonkun ehdottama MLL?Tai yksityinen hoitaja?

Yhteistyössä