Miten käyttäydyt tässä tilanteessa (4v ja sen seksuaalisuus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti paniikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti paniikissa

Vieras
jos 4v poika haluaa kosketella itseään, eli räplää pippeliään huvin vuoksi. Niin annatko sen tehdä niin? Mä en ole aiemmin pahemmin huomautellut asiasta, koska se on kestänyt max15sek ja sitten lapsi on taas jatkanut muita leikkejä. Ja olen lukenut että että siitä ei saisi tehdä isoa juttua.

Mutta mites tässä tilanteessa toimisitte: Nukutat lastenhuoneessa lapsia ja 4vuotias alkaa räplätä pippeliään. Ja kauan. Kiellätkö vai annatko tehdä niin? Mitä sanot pojalle?

Minä ainakaan en henkilökohtaisesti haluaisi olla näkemässä.
Mutta en voi sanoa esim. että tee tuota vain kun olet yksin, sillä poika ei ole koskaan yksin. Odotan huoneessa niin kauan että kaikki lapset nukahtaa.

Meidän 4 vuotias on tehnyt vastaavaa oikeastaan aina. Ja on usein näin kesällä usein nakuna.
Sanon kyllä, että älä räplää, kun se näyttää olevan vaan sellaista ajanvietettä eikä niinkään "hyväilyä".
Ja yritän muistaa laittaa kalsarit jalkaan, se vähentää asiaa vähän.

Mutta siis kiellän toisinaan, en välttämättä aina. :)

Meidän 4v tyttö saa tehdä muilta piilossa räpeltämistä. Tai edes peiton alla jos on vanhempi siinä vieressä. Mutta suuntana siis se, että tekisi sitä yksinään ilman katselijoita. Myös se vähentää, kun on sanottu, että kädet on pestävä jos koskee alapäähän. Ja kun hän ei niin viitsisi aina käsiään pestä..

Googleta aiheesta lapsen seksuaalisuus...

öö, meillä räplännyt nyt viimeiset puolivuotta siten että pippeli välillä ihan kipeä. räplää kun miettii jotain jne.
meillä olen sanonut että jos räplää pippeli kipeytyy kun kerta näin on varsinkin nyt helteillä helpommin, muuten en ole tehnyt siitä kummempaa kuin korvan raapimisesta tms.

Mun mielestä on ehdottomasti parempi olla kieltämättä tai ainakaan tekemättä siitä isoa numeroa - älä räplää on ihan hyvä kommentti. Ja periaate kyllä pitäisi olla että kädet pestään sen jälkeen kun on räplätty pimppiä tai pippeliä, mutta tuleeko siitä sitten sellainen "likainen paikka"-assosiaatio jos sellaisesta tekee numeron?

Nukkumaan mennessä en varmaan kieltäisi. Kyllä kai aika moni aikuinenkin tykkää vähän räpläillä ennen nukahtamista, oli sitten vehkeet kumpaa lajia tahansa :D

Minusta siihen voi sanoa että tekee sitä vain oman peiton alla piilossa. Vertaa samaan kuin kakilla käynti tai nenän kaivuu :) Jokaisella on oikeus hyväillä/räpläillä tai muuten vaan viettää aikaa oman vartalonsa kanssa, myös lapsilla, kunhan siitä ei tule näkyvä ongelma... (mulla 3v tyttö tekee tätä usein :D ja nyt opetellaan etei yleisellä paikalla )

Minä kielsin räpläämisen 3 vuotiaana koska tuli useita tulehduksia peräkkäin. Kielto meni niin lujaan perille että vielä yli 5 vuotiaanakaan ei ole alkanut räpläämään uudestaan.

Yritä vain kestää se :D Jos toinen ei saa olla koskaan yksin, niin koska voi räplätä kun olet aina siinä.. parempi että silleen kotona tekee kun jossain yleisellä paikalla, kuten vaikka kaupassa.

meillä myös vajaa 4-v on räpläillyt pippeliään niin kauan kuin muistan. yritetty sanoa että kotona voi kaivella mutta kylillä ja sillon kun vieraita ei. eihän nenääkään kaivella. nyt kyllä kesäaikana räpläilee yhtenään, kysynkin välillä että kutittaako sitä pippeliä vai mikä. välillä kutittaa ja välillä kuulemma tuntuu kivalle. saa kai tuota kaivella kunhan ei kylillä kaivele :D

En ole koskaan kieltänyt koskemasta, isommille olen opettanut että pippeliä ei esitellä vieraille eli vähintään pikkuhousut jalassa ollaan silloin kun on vieraita. Muuten saavat tehdä omalla kehollaan kuten tykkäävät. Eivät ole kosketelleet itseään julkisesti tms. mutta saunassa tai sängyssään saattavat sitä tehdä. En tiedä miksi se pitäisi kieltää.

Sen olen sanonut kyllä, että pippeliä kosketetaan vain puhtailla käsillä, ettei mene bakteereja.

Yhteistyössä