Miten kehittää lapsen yksinleikkihaluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nella"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nella"

Vieras
Meillä ei ole kuin 1 lapsi (hänkin kovan työn tulos ja toista ei ole kuulunut). Hän on nyt 5 vuotta. Nyt viime aikoina yksinleikkihalut on hävinneet täysin, aina pitäisi olla joko kaveri tai minä tai mies leikissä. Vielä kesällä leikki yksinkin välillä kauankin.

Jouluksi hän sai muutaman sellaisen lelun,millä nimenomaan voi leikkiä yksin (sylvanian talon ja toisen zhu zhu hamsterin, ja lisää rataa ja juoksupyörän, niin ei ne kiinnosta... koko ajan on vaatimassa, että äiti tuu leikkimään jne. jne. Olen tänään jo leikkinyt yli tunnin ja pelattiin pari kierrosta uutta lautapeliä kolmestaan ja oli isin kanssa ulkona noin 1,5 tuntia.

Miten niitä yksinleikkihaluja saisi takaisin? Kesällä ollaan paljon mökillä, ei muita lapsia, jotain on pakko kehittää.

Näinä hetkinä¨sitä kaipaa sitä sisarusta, mutta ei oo kyllä mitään takeita että sisaruksetkaan leikkisivät hyvin yhdessä.

Haluaa myös tietää!! 4lasta on ja juuri meilläkin tuo vasta 6v täyttänyt ei osaa leikkiä lainkaan muka yksin ja aina puuttuu kaveri. Sisaruksia ei sitten saa ehdottaakaan kaveriksi :(

Lapselle on tärkeää saada tuntea, etta aikuinen on läsnä ja kiinnostunut hänestä. Lapselle riittää, että molemmat vanhemmat tai toinen heistä viettää hetken kanssaan joko leikkien tai lukien. 5-vuotias jo ymmärtää, että vanhemmilla on myös omia asioita ja töitä ja tämä on lapselle hyvä selittää.

Lapselle on tärkeää saada tuntea, etta aikuinen on läsnä ja kiinnostunut hänestä. Lapselle riittää, että molemmat vanhemmat tai toinen heistä viettää hetken kanssaan joko leikkien tai lukien. 5-vuotias jo ymmärtää, että vanhemmilla on myös omia asioita ja töitä ja tämä on lapselle hyvä selittää.

Siis tänään on hän on leikkinyt minun kanssani yli tunnin, yhdessä pelailtiin noin tunti ja isin kanssa oli ulkona 1,5 h. Musta se on riitttävästi.

ongelma on se, että ns. töitä (tai kotitöitä) "saa" tehdä, muttei itse yhtään rauhoittua yhtään vaikka lukemaan omaa kirjaa...

on selitetty että meilläkin on loma... Kesällä toi vielä onnistui.

Siis tänään on hän on leikkinyt minun kanssani yli tunnin, yhdessä pelailtiin noin tunti ja isin kanssa oli ulkona 1,5 h. Musta se on riitttävästi.

ongelma on se, että ns. töitä (tai kotitöitä) "saa" tehdä, muttei itse yhtään rauhoittua yhtään vaikka lukemaan omaa kirjaa...

on selitetty että meilläkin on loma... Kesällä toi vielä onnistui.

:laugh: mulla aina niin syyllinen olo, jos istahdan sohvalle, 6-vuotias pitää siitä huolen. Muistuttaa, että äitiä tarvitaan..

Yhteistyössä