Miten kehtaatte sanoa tai kirjoittaa täällä, ettei teillä ole rahaa tai sitä on tyyliin 2 euroa seuraavaksi viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eikö se ole omaa syytä, ettei ole aikanaan hankkinut hyvää ja ennenkaikkea hyväpalkkaista työpaikkaa (tiedän, moniin tarvitaan sitä koulutusta). Eikä suomessa kukaan nälkään kuole, on sossut ja muut jotka teillekin paljon kustantaa. Mutta mikä ihme siinä on, ettei perheellinen ihminen osaa käyttää rahaa, vaan vinkuu ja valittaa ettei sitä ole ja 6 päivää pitäis pärjätä jopa lasten kanssa???? Itse en kehtaisi ikinä mainita edes nimettömän täällä, ettei ole rahaa. Toisaalta sitä onkin aina sen verran, että voi ostaa mitä huvittaa ja vaikka ottaa äkkilähdön lomalle. Aina pitää olla "pahanpäivän" varalle. Mihin teidän rahat oikein menee?

Miten joku KEHTAA täällä näytellä pillun kuviaan tms. Miksei täällä nyt kehtaisi sellaista sanoa?? Nimettömänä netissä kehtaa sanoa ihan mitä vain. Kaikilla kun ei mene elämä aina samalla tavalla, kaikki ei pysty hankkimaan sitä hyvää koulutusta ajoissa, kaikki halukkaat eivät saa töitä jne jne

miten sä kehtaat sanoa noin ja tehdä itsestäs TYHMÄN??

Elämiseen. Ruokaan, asumiseen, vaatteisiin ja viestintävälineisiin pääasiassa.

Jos tulee yllättävä meno kuten pesukoneen hajoaminen niin se kaataa talouden ja silloin ollaan päiviä ilman rahaa.

On se omaa syytä, etten ole hankkinut hyväpalkkaista työtä. Eivät rahkeet riittäneet.

Koska olin työasiassakin niin tyhmä miksen olisi niin tyhmä, etten nimettömänä ja kasvottomana kehtaisi valittaa keskustelupalstalla rahattomuuttani.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eikö se ole omaa syytä, ettei ole aikanaan hankkinut hyvää ja ennenkaikkea hyväpalkkaista työpaikkaa (tiedän, moniin tarvitaan sitä koulutusta). Eikä suomessa kukaan nälkään kuole, on sossut ja muut jotka teillekin paljon kustantaa. Mutta mikä ihme siinä on, ettei perheellinen ihminen osaa käyttää rahaa, vaan vinkuu ja valittaa ettei sitä ole ja 6 päivää pitäis pärjätä jopa lasten kanssa???? Itse en kehtaisi ikinä mainita edes nimettömän täällä, ettei ole rahaa. Toisaalta sitä onkin aina sen verran, että voi ostaa mitä huvittaa ja vaikka ottaa äkkilähdön lomalle. Aina pitää olla "pahanpäivän" varalle. Mihin teidän rahat oikein menee?

No eikö oo hyvä et ne jotka kehtaa on asteen vapautuneempia kuin sinä? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Toisaalta sitä onkin aina sen verran, että voi ostaa mitä huvittaa ja vaikka ottaa äkkilähdön lomalle. " :laugh: Nih.

Joo, eipä oo koskaan tarvinnut sossun luukulla asioida, saati vinkua ettei ole rahaa.

No mutta jos on lapsia, niin miksi että pistä joka kuu edes pikkusen rahaa sivuun, niin sitten kun se yllättävä menoerä tulee (esim pesukone hajoaa) nii lapsille edes saa kunnon ruokaa?

Miksei kehtaisi . On niitä kummallisempiakin asioita mitä ihmiset kirjoittavat. Eikö jo aikoja sitten ole faktaa ettei raha tee ihmistä onnelliseksi. Lottovoittajatkin ovat jo vuoden päästä onnettomia. Näin on.

"Toisaalta sitä onkin aina sen verran, että voi ostaa mitä huvittaa ja vaikka ottaa äkkilähdön lomalle. " :laugh: Nih.

Joo, eipä oo koskaan tarvinnut sossun luukulla asioida, saati vinkua ettei ole rahaa.

Ei munkaan, mutta hassu kun piti tuokin laittaa siihen. Tyypillinen kärjistynyt näkökulma. Joten et kai sä todella sitten ymmärräkään miten jollain ei ole kuin se pari euroa kukkarossa. Minä luulen, että ihmiset kertoo siitä tällä palstalla siinä toivossa, että joku lainaisi muutaman kympin. Yleensä kun joku kysyy, että missäpäin asut voisin jelpata, niin ap hyvin äkkiä laittaa yv:tä.

Toisaalta helppohan se on vähän enemmän rahaa tienaavan tulla sanomaan, että eikö ihmiset osaa rahojansa käyttää jne.. Joskus vaan raha on tiukassa. EI kaikki voi olla lääkäreitä, juristeja jne hyvin koulutettuja jne.. Vaikka olisikin niin takaako se työpaikan välttämättä? En väitä ketään tyhmäksi mutta kaikki vaan ei ole tehtyjä opiskelemaan ns. mahtavia ammatteja vaan he tyytyvät lahjojensa mukaisiin hommiin joista luultavasti tulevat tyytyväisiksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
No mutta jos on lapsia, niin miksi että pistä joka kuu edes pikkusen rahaa sivuun, niin sitten kun se yllättävä menoerä tulee (esim pesukone hajoaa) nii lapsille edes saa kunnon ruokaa?

hmm, no jos vaikka on justiinsa sen verran rahaa, että saa ruokaa yms, ettekö oikeesti tajua, että joillekkin tulee niin vähän rahaa, että siitä ei laiteta edes 10 euroa säästöön kuukausittain?????????????????

saamari sentään... montako kertaa se pitää sanoa

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Kehtaatko sanoa, että palkkasi on todellakin suhteessa työmäärääsi? Hymistellään vaan ja lallatellaan itsekseen koulutuksesta ja palkasta... Koulutus ei todellakaan korreloi suoraan osaamisen kanssa, osaamisesta pitäisi palkka maksaa. Ei koulutuksesta.
Taidat olla sosiaalialalle kouluttautunut p***lä*i joka tuntee suurta ylemmyydentuntoa lukiessaan paperilta säädöksiä huonotuloiselle yksinhuoltajalle. Ollaan varmaan tavattu.

Alkuperäinen kirjoittaja ?????????????????????????:
Minä luulen, että ihmiset kertoo siitä tällä palstalla siinä toivossa, että joku lainaisi muutaman kympin. Yleensä kun joku kysyy, että missäpäin asut voisin jelpata, niin ap hyvin äkkiä laittaa yv:tä.

ET OO TOSISSASI???? Siis, että jokau TUNTEMATON lainaisi rahaa, kun täällä kerjää? Ei ole todellista????

Onhan tuo nähty mooonet kerrat, eikä vain tällä palstalla. Joten kyllä vain olen tosissani.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

hmm, no jos vaikka on justiinsa sen verran rahaa, että saa ruokaa yms, ettekö oikeesti tajua, että joillekkin tulee niin vähän rahaa, että siitä ei laiteta edes 10 euroa säästöön kuukausittain?????????????????

Ei kukaan VOI olla niin pienituloinen? Itse maksan lainoja 1200 euroa kuukaudessa ja laitan vielä 100-200 euroa säästötilille kuukausittain.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole todellista:

Ei kukaan VOI olla niin pienituloinen? Itse maksan lainoja 1200 euroa kuukaudessa ja laitan vielä 100-200 euroa säästötilille kuukausittain.

no kuule kun kaikilla ei ole montaakaan sataa euroa EDES NIIHIN RUOKIIN!!!!!!!!!!!

Koska ei ole niin paljon tuloja, että sitä rahaa voisi laittaa sivuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole todellista:

Ai, eikö ihan VOI olla??? Huomenta vaan sullekin. Avaa silmäsi, jos USKALLAT

et sitte viitti lukea noita vastauksia?? jos on vain vähän käytettävissä kuukausittain rahaa ruokaan yms, niin mistään ei voi enää säästellä kun käytetään jo halvimpia tuotteita ja jätetään ne juustotkin yms ostamatta

ootteko ihan ääliöitä??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
...ja sinne osui...

No kun ei ollut! Ihmettelen edelleen sitä, että miten voi sanoa olevansa rahaton, mutta lapsia on jotka pitäisi ruokkia. Eikö sitä rahaa osata käyttää??

Selväähän tuo on sanomattakin. Ei kaikille ole opetettu järkevää rahankäyttöä. Ja newsflash: ei kaikki ole ruudinkeksijöitä muutenkaan! Jos vähän rahansa tuhlaa tyhmyyksissään turhuuksiin, ei se riitä koko kuuksi. Esim. kaljaan ja tupakkaan, jotka eivät mun tietääkseni ilmaisia ole, mutta usean "köyhän" mielestä ovat. Eikä jotkut osaa oikeasti laskea kymmeneen saatikka sumplailla muutama sata jonka pitäis riittää eri laskuihin, ruokaan sekä säästöön. Se vaan menee yli ymmärryksen. On helpompaa törsätä kaikki viimeistä penniä myöten ja elää kädestä suuhun..

10 euroa saa täällä suomessa ihan jokainen säästöön. Jos ei saa, niin silloin se on ihan omaa tyhmyyttään. Jos raha on todella super tiukassa, niin sitten jätetään ne karkit ym pullat, tupakat ja heseruuat ostamatta.

Ja sanotaan nyt tässä vielä, että itsekin olen opiskellelusta johtuen todella pa, mutta omilla valinnoillani ruokarahaa on aina ollut, eikä ole tarvinut miettiä, että miten elän 2 egellä viikon.

mutta kun perheenjäsen vammautuu, jäät itse omaishoitajaksi työelämästä niin kyllä siinä elämä menee loppuelämäksi sekaisin. Jouduimme odottamaan 4-6kk vammaistukia/omaishoidontukia jne. Ja suurin osa ihmisistä kaiketi tietää, että ei ne todellakaan vastaa edes matalapalkkatyön korvausta niin voinet kuvitella, ettei meillä liikoja säästössä/käytössä ole.

Yhteistyössä