Miten kertoa kaverille raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinttuliini

Vieras
Hän on itse kertonut, että yrittävät saada lasta. Ollaan siis yritetty kauemmin kuin he ja ei olla puhuttu kenellekkään yrittämisestä tai että nyt olen raskaana. Nyt mua kumminkin jostain syystä jännittää ihan hirveesti kertoa hänelle. Tää tuntuu musta ittestä ihan hölmöltä....höh, vaikeeta

No sähän voit ottaa puheeksi sen heidän yrityksen ja kysellä, onko tärpännyt. Sitten jos kaverisi vaikuttaa vaan masentuneelta, eikä halua puhua koko aiheesta, niin ei ehkä kannata sillä hetkellä kertoa omasta odotuksestasi. Mutta jos hän suhtautuu omaan yritykseensä optimistisesti ja on ihan iloisella tuulella, niin uskon, että hän vain ilahtuu uutisestasi :)

Voi kuulostaa tylyltä, mutta laita viesti (sähköposti tms.). Jos kaverilla on hankaluuksia raskautumisen kanssa, hänellä on aikaa sulatella uutista rauhassa ennen kuin puhuu asiasta kanssasi.

Mä oon vaan sanonut että olen raskaana/meille tulee vauva.

Ja mun lapsettomuudesta kärsivät ystävät ovat todenneet siihen että oi, ihanaa, onneksi olkoon.

Mitä sitä turhaan salailemaan tai kiertelemään, satuttaa vaan kahta kauheammin toista (siis se, että suhtautuu häneen eri lailla kuin muihin kavereihin).

Yhteistyössä