Miten kertoa lapsettomuudesta kärsivälle omasta raskaudestaan...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti kahdelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23084921:
Mä oletan, että omat ystäväni tarkoittavat mitä sanovat eikä mun tarvitse arvailla, mitähän he ehkä tarkoittivat ja koskiko se sanominen myös minua vai pelkästään muita. Mutta voit hyvin olla oikeassakin, mä vaan otan todesta sen, mitä mulle sanotaan ja toimin myös sen mukaan :D

No niin varmaan joo. Etkö muka koskaan itse käytä tuollaisia ilmauksia, "en oikeasti enää kestä miestäni", "en enää ikinä juo lasillistakaan" tai "en halua kuulla enää ikinä sanaakaan sinun suustasi" tai "nyt on niin nälkä että voisin vaihtaa mummoni yhteen voileipään"... nämä kaikki ovat ilmaisuja, jotka jokainen normaali ihminen tajuaa sellaisiksi, että niitä nyt ei sanatarkasti tarvitse ymmärtää.

Kyllä itse kertoisin vastaavassa tilanteessa textarilla tai sähköostilla ja hyvn neutraaliin sävyyn. Jos kerrot suoraan face to face niin toisen on vaikea peittää omaa pettymystään, näin ollen parempi että lukee uutisen sitten yksin ja sulattelee ensin asiaa. Itsekkin asian kokeneena voin sanoa että se katkeruus kylä väistyy, mutta siihen tarvitsee aikaa. Onnea sinulle odotuksen suhteen.

No niin varmaan joo. Etkö muka koskaan itse käytä tuollaisia ilmauksia, "en oikeasti enää kestä miestäni", "en enää ikinä juo lasillistakaan" tai "en halua kuulla enää ikinä sanaakaan sinun suustasi" tai "nyt on niin nälkä että voisin vaihtaa mummoni yhteen voileipään"... nämä kaikki ovat ilmaisuja, jotka jokainen normaali ihminen tajuaa sellaisiksi, että niitä nyt ei sanatarkasti tarvitse ymmärtää.
Olen toki. Mutta yleensä niissä jo tavasta sanoa asia pystyy päättelemään, miten tosissaan sanoja on ja koskeeko se ilmaisu vain juuri tätä hetkeä. Jos mulle lapseton sanoisi ärsyyntyvänsä kuullessaan muiden raskauksista, niin mulle ei kyllä ekana tulisi mieleen, että häntä ärsyttää just nyt, mutta ei enää huomenna.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23085027:
Olen toki. Mutta yleensä niissä jo tavasta sanoa asia pystyy päättelemään, miten tosissaan sanoja on ja koskeeko se ilmaisu vain juuri tätä hetkeä. Jos mulle lapseton sanoisi ärsyyntyvänsä kuullessaan muiden raskauksista, niin mulle ei kyllä ekana tulisi mieleen, että häntä ärsyttää just nyt, mutta ei enää huomenna.

Mutta hän ei sano, että ei halua kuulla, vaikka "ärsyttääkin".

Minusta lapsettomalle ystävälle kerrotaan silloin kuin muillekin ystäville... tapaa voi vähän miettiä.

Mä kertoisin joko viestillä tai sit suoraa kasvotusten, jos usein nähtäis. Mun mielestä ei ole reilua, että ystävä kuuntelee ja ymmärtää lapsettomuutta. Samalla toisen täytyy salata raskaus ja tuntea huonoa omaatuntoa siitä. Totta kai se tuntuu pahalta, mutta ei kai niiden lapsettomien pillin mukaan tanssita. Ei heidän kanssaan tarvi raskaudesta jauhaa, mutta en mä kyllä salailemaan lähtis. Jos sä et saa kertoa raskaudesta, ei heilläkään ole oikeutta puhu lapsettomuusongelmasta.

Yhteistyössä