Miten kertoa miehelle ja muille raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miinni"

Vieras
Täällä tarvittais vähän vinkkejä.
Eli miten kertoa miehelle raskaudesta jollain kivalla ja yllättävällä tavalla?
Kysyin mieheltä haluaako hän olla mukana katsomassa raskaustestin tulosta vai haluaako että jos menkat on myöhässä niin testailen itse ja kerron sitten jotenkin mieleenpainuvalla tavalla jos testi on positiivinen. Mies valitsi jälkimmäisen vaihtoehdon.

Miten olet itse kertonut miehellesi? Vai keksisitkö minulle muuten hyviä vinkkejä kertomiseen?

Miten olette kertoneet ystäville ja sukulaisille? Siihenkin kaivataan vinkkejä. Haluaisin kertoa jotenkin kivalla tavalla, enkä vain töksäyttää uutisia :D

Kun esikoista odotin niin lähetin miehelle isänpäiväkortin postilla (ei ollut isänpäivä vaan kirjoitin sisään, että ensi vuonnakin saat tällaisen) :D Ystävät ja sukulaiset ovat saaneet huomata kun vatsa on alkanut kasvaa.

Miksi tuosta pitää tehdä oikein numero? Sulla taitaa olla vähän liikaa aikaa..

No minä toivon, että minulla olisi elämässäni aina sen verran liikaa aikaa, että osaisin juhlistaa ainutkertaisia hetkiä tärkeiden ihmisten kanssa.

Ap:lle: jos olet leipojaihmisiä, niin tee pulla ja pistä se uuniin sopivasti miestä odotellessa. Siihen voi sitten vaikka koristella iloiset uutiset :)

Musta on vaan kiva keksiä jotain yllätystä tai muuten vain erikoinen tapa kertoa.. Voihan sen toki töksäyttääkkin että hei, oon raskaana. Mutta jotenkin tuntuis kivemmalta tehdä se jotenkin muulla tavalla.
Mitä se haittaa jos joku haluaakin kertoa raskaudestan vähän eri tavalla?
Jos on vinkkejä, niin kertokaa, mutta jos vaan ihmettelette että miksi siitä pitää tehdä niin suuri numero niin jättäkää mieluummin vastaamatta.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26995936]No minä toivon, että minulla olisi elämässäni aina sen verran liikaa aikaa, että osaisin juhlistaa ainutkertaisia hetkiä tärkeiden ihmisten kanssa.

Ap:lle: jos olet leipojaihmisiä, niin tee pulla ja pistä se uuniin sopivasti miestä odotellessa. Siihen voi sitten vaikka koristella iloiset uutiset :)[/QUOTE]

Tuota pulla juttua mä itseasiassa mietinkin, että miehelle vois tehdä tuolla tavalla. Muille vois ottaa kuvan siitä uunista + pullasta ja katsoa kuinka äkkiä ne arvaa mistä on kyse :D

Äidilleni lähetin äitienpäiväksi ( raskaus osui kaksi kertaa sopivaan aikaan) onnittelukortin ultraäänikuvan kera.
Mieheni kanssa jännitettiin etenkin esikoisen raskaustestiä yhdessä.
Kun raskaustesti oli positiivinen, häipyi mies hiukset pystyssä pesemään autoa kolmeksi tunniksi. Minä soittelin ystävilleni ja kiroilin raskauttani, en miehen häipymistä.
Ja joo, mies ITSE ehdotti lisääntymistä.

Itse kysymykseen sitten vastaus: osta miehellesi vaikkapa jokin "minusta tulee isä" -kirja tms.

Meillä siis on ennestään jo yksi lapsi. Ja toinen on haaveissa.

Silloin ensimmäisen lapsen kohdalla kun tein positiivisen raskaustestin olin niin sekaisin ja ja varmaan hysteerinenkin ja soitin miehelle itkusena että tule äkkiä kotiin ja kotona vaan itkien näytin positiivista raskaustestiä :D

Mies sanoikin että tälla kertaa haluais vähän rauhallisemman tavan kuulla asiasta :D

Tuo minusta tulee isä -kirja ois muuten tosiaan hyvä, mutta kun mies on jo isä :)

[QUOTE="vieras";26995854]outoa.....[/QUOTE]

Tämä mullekin tuli mieleen, pitääkö joka asiasta tehdä niin mahdoton numero. Kyllä niitä mieleenpainuvia hetkiä vielä tulee tähänkin asiaan liittyen...

Jos keität miehelle aamukahvit ja laitat sen testin lusikaksi? Niin tai sitten tilaat sille teidän nuorimmaiselle vaikka paidan jossa lukee että musta tulee isosisko/veli.

Hassua että jotkut ei pidä tuota isona asiana. Esikoisesta muistan kun kerroin miehelle. Oltiin lähdössä asioille heti kun tulee töistä ja autossa mies sanoi jotain liittyen meidän uuteen asuntoon, niin vastasin, että sille isommalle tuleekin käyttöä. Eli ei mitään erikoista, mutta todella mieleen painuva hetki. Kyllä sitä mielestäni voi korostaa. Mitä jos ostaisin sille jonkun isä-aiheisen esineen. Vaikka kahvikupin josta pokkana tarjoilet kahvit:)

No siis mun mielestä tuo on ihan tarpeeksi erikoinen asia ilman mitään keksimällä keksittyjä "temppujakaan". Mutta niinhän se on, että me kaikki tykätään eriasioita, toiset haluaa tehdä asiat yksinkertaisesti ja toiset nauttii kun saa miettiä ja kehitellä kiemuroita. Hyvä niin. :)

Minä sanoin nyt viimeksi miehelleni että käys lukemassa mitä siinä testitikussa lukee kun minä en viitsi. Olin toki jo nähnyt ClearBluen viikkonäytöllisen tekstin mutta oli hauska antaa miehen ihan itse todeta että raskaana ollaan.
Tuossa testissä kun se tulos pysyy näkyvillä ihanan pitkään niin tätä voi käyttää vaikka tekisi testin aamusella ja mies tulisi vasta illalla kotiin tulosta tutkimaan.

[QUOTE="vieras";26996046]Jos keität miehelle aamukahvit ja laitat sen testin lusikaksi? Niin tai sitten tilaat sille teidän nuorimmaiselle vaikka paidan jossa lukee että musta tulee isosisko/veli.[/QUOTE]WHAT

THE

FUCK?

Siis laitat sen tikun mihin olet ensin KUSSUT miehen aamukahvilusikaksi. No se kyllä tavallaan symboloi hyvin kaikkia tulevia vaikeuksia ja lapsen tulon siivittämiä parisuhteen vastoinkäymisiä.

Ei jeesus mitä ideoita.

[QUOTE="vieras";26996046]Jos keität miehelle aamukahvit ja laitat sen testin lusikaksi? Niin tai sitten tilaat sille teidän nuorimmaiselle vaikka paidan jossa lukee että musta tulee isosisko/veli.[/QUOTE]

Kusisen tikun aamukahvimukiin? Oikein mainio ajatus.

Ekasta soitin miehelle kun en malttanu odottaa että ollaa molemmat kotona. Tokasta sulattelin pari päivää testin jälkee itekseni, olihan esikoinen vasta 3 kk:n ikäinen. Sitten yhtenä sunnuntaiaamuna köllöteltiin miehen ja vauvan kanssa sängyssä kun kuiskasin miehelle että meille tulee toinen tuollainen vauva :) Oli ihanan seesteistä maata sängyssä ja sulatella asiaa :D

Tosta miehen yllättämisestä en tiedä koska mekin ollaa yhdessä aina testattu, mut sukulaisille ollaan kerrottu t-paidalla. Esikoisella isosisko paita ja muutaman vuoden kuluttua keskimmäisellä isoveli paita päällä. Se oli kyllä hauska tapa ku näki miten läheisillä hetken aikaa raksutti ja ihmetytti ennen kuin tajusivat :-D

Yhteistyössä