Miten kertoisin miehelle hyväksikäytöstä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
haluaisin kertoa hänelle lapsuudessa tapahtuneesta hyväksikäytöstä, mutta en ole vielä viitsinyt. Jos hän ei ymmärrä, tai alkaa syyllistää.

JOS EI SUHTEEN ALUSSA OLE TULLU MIELEEN KERTOA ,NIIN NYT VARMAAN ON JOKIN ONGELMA SUHTEESSASI JA SIKSI YRITÄT NYT SILLÄ VARJOLLA SELITELLÄ. ELI MEE TERAPEUTILLE.

Jos on normaali mies niin vetää herneen todella syvälle nenään tosta, mutta ei varmasti sinulle suutu. Se tieto kulkee sitten aina mukana suhteessanne. Tai kulkee tietysti nytkin vaikkei mies sitä tiedäkään. Kyllä se jonkunlaisen muutoksen aiheuttaa, mutta en usko että huonoa muutosta.

Voimia :hug:

Itse kerroin asiasta jo seurusteluaikana. Mies ei syyttänyt lainkaan minua, oli todella todella vihainen hyväksikäyttäjälle. Olihan asia hällekin tosi iso juttu, mutta enemmän ihmetteli miten minä olen voinut selvitä.

Ap! Hyväksikäytön uhrin ongelmahan on juuri tämä, että pelkää syytöksiä ym. Näin hyväksikäyttäjä pitää uhriaan vallassa...

Alkuperäinen kirjoittaja JUU:
haluaisin kertoa hänelle lapsuudessa tapahtuneesta hyväksikäytöstä, mutta en ole vielä viitsinyt. Jos hän ei ymmärrä, tai alkaa syyllistää.

JOS EI SUHTEEN ALUSSA OLE TULLU MIELEEN KERTOA ,NIIN NYT VARMAAN ON JOKIN ONGELMA SUHTEESSASI JA SIKSI YRITÄT NYT SILLÄ VARJOLLA SELITELLÄ. ELI MEE TERAPEUTILLE.

Siis mitä koitan selitellä? En ole aikasemmin uskaltanut puhua, koska asia hävettää niin saatanasti.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos on normaali mies niin vetää herneen todella syvälle nenään tosta, mutta ei varmasti sinulle suutu. Se tieto kulkee sitten aina mukana suhteessanne. Tai kulkee tietysti nytkin vaikkei mies sitä tiedäkään. Kyllä se jonkunlaisen muutoksen aiheuttaa, mutta en usko että huonoa muutosta.

Voimia :hug:

Just siitä haluaisin kuulla,miten suhde muuttuu. mua pelottaa se, että joudun kohtaamaan tässä vielä jonkun muutoksen...miten teillä vaikutti suhteeseen? musta tuntuu, ettei mies ymmärrä sitä tapahtunutta täysin, siksikin epäilytttää kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse kerroin asiasta jo seurusteluaikana. Mies ei syyttänyt lainkaan minua, oli todella todella vihainen hyväksikäyttäjälle. Olihan asia hällekin tosi iso juttu, mutta enemmän ihmetteli miten minä olen voinut selvitä.

Ap! Hyväksikäytön uhrin ongelmahan on juuri tämä, että pelkää syytöksiä ym. Näin hyväksikäyttäjä pitää uhriaan vallassa...

Me juteltiin aika paljon juuri siitä, että vieläkin itse ajattelen, että jotenkin aiheutin sen itse. Että minä olen syyllinen. Mies kumosi mun syytöksiä ja epäilyjä.
Itselle tuli paljon parempi olo kun olin puhunut asiasta.

Voimia ap!

Me juteltiin aika paljon juuri siitä, että vieläkin itse ajattelen, että jotenkin aiheutin sen itse. Että minä olen syyllinen. Mies kumosi mun syytöksiä ja epäilyjä.
Itselle tuli paljon parempi olo kun olin puhunut asiasta.

Voimia ap!

Minulla ja hyväksikäyttäjällä ei ole ikäeroa kuin 5 vuotta, joten syytän itseäni osittain, ajattelen, että olihan hänkin vielä tosi nuori...kauheaa tämä syyllisyys.

Kauanko olette olleet yhdessä? Miehesi ottanee suurena loukkauksena ettet ole "viitsinyt" kertoa hänelle - et selvästikään luota täysin. Onko kyse oikeasti viitsimisestä?

Kysy vaikka lehteä lukiessa että taas on juttua pedofiileistä siellä ja siellä lahkossa, mitä mieltä olet lasten hyväksikäyttäjistä.
Ja koska et ole puolisollesi asiaa jakanut, suosittelen keskusteluapua itsellesi.

-itse saman kokenut-

voikohan se vaikuttaa seksielämään:(

Voi, mutta myös positiivisesti.

Älä suutu tai loukkaannu jos mies tarvii vähän aikaa uutisen sulatteluun. Sinä olet kuitenkin tiennyt sen aina, ja hän kuulee siitä vasta ensimmäistä kertaa. Voi olla, että hän kyselee siitä paljon, tai sitten ei oikein mitään. Kerro että saa kysellä myöhemminkin jos tulee jotain mieleen

Kannattaa kuitenkin olla rehellinen ja kertoa, et häviä sillä mitään.

Ai niin unohtui. Minä kirjoitin kirjeen kun arvelin että en saa sanaa suustani sitten kun pitäisi alkaa asiaa kertomaan ja niinhän siinä kävi että kun aloitin puhumaan niin kurkku kieltäytyi tuottamasta enenpää ääntä ja tuuppasin kirjeen miehen käteen.
Myöhemmin sitten puhuttiin enenmän.

Kauanko olette olleet yhdessä? Miehesi ottanee suurena loukkauksena ettet ole "viitsinyt" kertoa hänelle - et selvästikään luota täysin. Onko kyse oikeasti viitsimisestä?

Kysy vaikka lehteä lukiessa että taas on juttua pedofiileistä siellä ja siellä lahkossa, mitä mieltä olet lasten hyväksikäyttäjistä.
Ja koska et ole puolisollesi asiaa jakanut, suosittelen keskusteluapua itsellesi.

-itse saman kokenut-

Mulla on kyllä "keskusteluapua", mutta ei hän ole sanonut, että pitäisi kertoa. Kuten sanoin aikasemmin, se hankaloittaa tilannetta, koska ikäero on hyväksikäyttäjään pieni. Hän ei ole suoranaisesti pedofiili, koska oli itsekin silloin nuori...huoh

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
voikohan se vaikuttaa seksielämään:(

Voi, mutta myös positiivisesti.

Älä suutu tai loukkaannu jos mies tarvii vähän aikaa uutisen sulatteluun. Sinä olet kuitenkin tiennyt sen aina, ja hän kuulee siitä vasta ensimmäistä kertaa. Voi olla, että hän kyselee siitä paljon, tai sitten ei oikein mitään. Kerro että saa kysellä myöhemminkin jos tulee jotain mieleen

Kannattaa kuitenkin olla rehellinen ja kertoa, et häviä sillä mitään.

Tähän peesi.
Minun mieheni ilmeisesti tarvitsi hetken aikaa sulatteluun ja myöhemmin pelkäsi hirveästi että satuttaa minua.

Yhteistyössä