Miten kestopesulappuja käytetään ja miten ne puhdistetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi kestoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi kestoilija

Vieras
Siis kun meillä vessa ja kylppäri kellarikerroksessa ja makkarit yläkerrassa niin en jaksa aina kantaa vauvaa sinne pyllypesulle. Kosteuspyyhkeitä en haluaisi käyttää kemikaalien vuoksi. Eli miten tuollaiset kankaiset pesulaput toimivat pepun putsauksessa? ja laitetaanko ne sitten käytön jälkeen johonkin ämpäriin odottamaan pesua? Voiko laittaa suoraan koneeseen 90 asteen pesuun vai pitääkö huuhdella tms. ensin?

Enpä ole tuollaisia käyttänyt,mutta siis miksi pitäis johonkin ämpäriin laittaa? Itse varmaan huuhtelisin enimmät kakat pois ja tilanteen mukaan joko kuivumaan (pesua odottamaan siis) tai suoraan koneeseen.

Minkä kokoisia ne on/kuin paljon niitä "kuluu" esim päivässä? Mietin siis tota koneeseen laittamista että jos tulee vaan muutama nenäliinan kokoinen lappu päivässä niin onko järkeä pyörittää konetta niiden takia joka päivä..

Itse olen molemmilla lapsilla käyttänyt tosi paljon puhdistuspyyhkeitä (kemikaakeista huolimatta) ja kertaakaan ei ole kummallakaan ollut vaippaihottumaa tms vaipan alueen iho-ongelmia. Ei edes moniallergisella atoopikolla..

meilla kaytettiin vallan noit pesulappuja. ensin paperil tai kosteal lapul kakat pois. sit kookosoljyyn kastetulla lapulla pyyhinta. kerran paivas max vedella pesu. ei ikin mitaan ihottumia tms. huuhdoin hiukka jos kakkalappuja ja heitin pesukoneeseen vaippojen kanssa. vaipoissa kaytin fleesen palaa pyllyn ja vaipan valis. ei vaippaan tullu tahroja plys siit kankaan palast oli helpompi kakat kipata/huuhtoa ponttoon kuin koko vaipasta. jotkut heittaa pesulaput suoraan koneeseen ja kayttaa eka huuhteluohjelman ja sit pesun 60astees.

Yhteistyössä