miten kolmannen lapsen tulo muutti perhettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippäx2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippäx2"

Vieras
Kertokaas miten kolmas lapsi on vaikuttanu perheeseen?Meillä on kaks suht pientä lasta ja kolmas haaveissa parin vuoden päästä. Näitten kahden kans on ollu tosi helppoo ja väsymystä ei juurikaan oo ollu, vaikka ikäero alle 1,5v. Sitä vaan miettiny et muuttaako se kolmas sit kauheesti sitä arkee? riippuu tietenkin paljon siitä millanen luonne, mut näin kokemuksia kyselen.

Meillä 3. lapsi pienellä ikäerolla muutti perhettä siten, että meidän vanhempien oma aika väheni entisestään (silti meillä on miehen kanssa omat harrastuksemme, joista pidetään kiinni). Meidän perheestä tuli äänekkäämpi ; lapset puhuvat välillä huutamalla että tulevat kuulluiksi, samoin me vanhemmat. Myös pinna on lyhyempi ainakin minulla, eli en kovin montaa kertaa jaksa noille isommille sanoa jostain asiasta kun jo korotan ääntäni. Lapsetkin oppivat odottamaan omaa vuoroaan kun ei kaikkia ehdi "palvella" yhtä aikaa. Menoja riittää kun on vuorotellen jokaisen nevolaa, kerhoa, harrastuksia jne.

Noh, nuo kuulosti ehkä himpun verran negatiivisilta puolilta, mutta mitäs hyvää...Kuopuksesta tuli heti synnäriltä lähtien koko perheen "lemmikki", ei mitään mustasukkaisuutta isommilta häntä kohtaan. Aina sattuu ja taphtuu, on menoa ja melskettä, ei tylsiä hetkiä...Tuntuu, että nyt meidän perhe on koossa!

Kolmannen imetykset oli helpompi hoitaa kuin kakkosen, sillä silloin esikoisella ja toisella lapsella oli seuraa toisistaan. Samalla syyllä kolmannen lapsen unille laitotkin oli helpompi hoitaa. Kolmesta lapsesta lähtee ääntä enemmän kuin kahdesta. Menot ja kotitöiden määrä lisääntyy. Mutta mikä ihaninta, rakkaiden määrä lisääntyy! :)

Kiire lisääntyi, aina on jotain tekemistä tai johonkin menemistä. Nyt voin hyvällä syyllä sanoa, ettei ole aikaa (jos en muutoin kehtaa kieltäytyä jostain menosta) :snotty: Omaa aikaa on vähemmän, mutta miehen kanssa järjestetään niin, että kumpikin sitä saa. Mä olen ainakin oikein onnellinen, vaikka olen saanut kommentteja, että teit sitten kolmannen vieraiden jääkaappeja tyhjentämään.

Siten etä kaksi on enemmä kuin yksi, mutta kolme on TODELLAKIN enemän kuin kaksi :) Kiirettä lisää, ääntä lisää, tavaraa hirmuisesti... :) Ja ihania mussukoita yksi lisää!

Tämä siis jos kaikki pienellä ikäerolla. <3 <3 <3

Meistä tuli isompi, hitaampi ja äänekkäämpi seurue. Seurue, jonka kanssa ei enää kehtaakaan mennä rennosti reissussa yökylään tuttaville. Pitää olla oma tukikohta, jossa yöpyä ja olla.

meillä kaksoset oli 1v 3kk ku vauva syntyi. Nyt kaikilla kolmella joku uhma menossa... 2x pian 4v uhma ja 1x 2.5v uhma. Melua riittää. Eli kova huuto ku kaikki yrittää sanoa sanottavansa yhtäaikaa. Vaikka raskasta on niin tää lauma herättää etenki vanhois ihmisis hymyä ja keskustelua ja silloin eritoten olen ylpeä lapsistani. Vaikka yhdellä aspergeria jonkin asteisena epäillään ja aiheuttaa hämminkiä ympäristöön käytöksellään niin silti:)

hienoa kun useilla enemmän vain positiivisia kokemuksia. meillä oli kolme lasta, kun vanhin oli just täyttänyt kolme. mä koin kaiken tosi paljon hankalammaksi kolmen kans. ennen itsellä riitti kaksi kättä kahdelle lapselle ja tietty paras tilanne kun oli miehen kanssa yksi aikuinen yhdelle lapselle. miehen työn takia oon aikalailla välillä yksin lasten kaa. kolmas oli jotenkin vaikeata. onnellinen ja kiitollinen toki tästä kolmannestakin mussukasta, mutta mua hymyilytti jostakin kuulemani lausahdus, että lapsia ei pitäisi olla enempää kuin aikuisia, huumorilla tokaistu varmaankin. meillä on edelleen niin, etä yhden lapsen ollessa hetkittäin pois, niin lasten riidat loppuu naps vain. ehkä pitäisi olla neljä niin leikit sujuu eikä ole sitä "kolmatta pyörää" :D

Yhteistyössä