Miten kolmipyörärattailla bussiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnistuuko tuplilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnistuuko tuplilla

Vieras
Tuplarattaiden osto on edessä, sillä lapsille tulee ikäeroksi 2 vuotta. Harkitsen edullisten kolmipyöräisten tuplien ostamista, mutta tuli mieleeni, että pääseekö niiden kanssa helposti/lainkaan bussiin ja sieltä pois? Kuulostaa vaarallisen kiikkerältä, jos kyydissä on kaksi lasta ja rattaat joutuvat olemaan yhden pyörän varassa. Pitäisiköhän suosiolla ostaa nelipyöräiset tuplat?

Onko jollakin kokemuksia?

Kyllä mä menen sisään ihan etuperin. Pyörä ksannattaa tietenkin olla lukossa, ettei heilu ja ohjaannu miten sattuu... Ensin etupyörä sisään ja nostan takaosan sisään. Ei siinä ole mitään kummempaa kuin nelipyöräisissäkään. Eikä ole mitenkään kiikkerä, ainakaan meidän rattaat. Mulla on yhdet yksöiskolmipyöräiset sekä tuplat kolmipyöräisinä eli kokemusta on.

Sitten ulostullessa peruuta ensin takapään ulos ja sitten etupyörän...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 09:10 Maika kirjoitti:
Eikös kahdenpyörän varassa jos peruuttamalla menee bussiin?

Monet bussit jäävät niin kauaksi reunakorokkeesta, ettei niihin pääse suoraan rullaamalla. Sekä meno- että poistumisvaiheessa on tällöin aina vain jommatkummat maassa, joko etu- tai takapyörät. Jos menen bussiin peruuttamalla, niin minun pitää ensin nostaa takapää ilmaan, jolloin eturengas on yksinään maassa. Mietityttää vain, että keikahtaako leveät rattaat helposti tässä vaiheessa painavamman lapsen puolelle?

Mun mielestä kannattaa ehdottomasti mennä etuperin sisään, jolloin nostat sen yksinäisen etupýörän ilmaan ja lapset ovat ikäänkuin sinun käsiesi varassa takapyörien päällä. Ja sama juttu peruutat pois, jolloin lasten ja rattaiden paino on taas hallittavissasi.

Toisin päin tuntuu niin kiikkerältä... En uskaltaisi laittaa lapsia yhden pyörän varaan alastullessa jolloin kallistuvat eteenpäin ja minä en ole ns. tukemassa etupainoa. Tajusitkohan... =)

meillä on käytössä kolmipyöräiset tuplarattaat, ihan normaalisti bussiin mennään sisään etuperin kuin kaikki muutkin. En ymmärrä miksi nyt peruuttaa pitäisi? Ei ole yhtään kiikkerä ja tosi kevyesti nousee bussiin. Nelipyöräiset olisivat varmasti paljon painavammat ja hankalammat käyttää, luulemma.

Asiasta mitään oikeasti tietämätön olen, meillä perinteiset nelipyörärattaat. Mutta sen mitä ooon kolmipyöräisiä nähnyt bussissa niin ne vie pituussuunnassa enemmän tilaa kuin perinteiset.