Miten korvata kasvisliemikuutio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Suola on ainoa mitä tiedän kuution sisältävän, mutta mitä kaikkea muuta korvattavissa olevaa siinä on?

Olen tekemässä kasviossosekeittoa, jonka ohjeessa lukee 2 kasvisliemikuutiota, jonka lisäksi 1 tl suolaa ja 2 ripausta valkopippuria.

Kannattaako siis koittaa korvata se kuutio, vai unohtaa se kokonaan?

Maku tuohon soppaan tulee sulatejuustosta, eli ei se kai mauttomaksi jäis ilmankaan?

[QUOTE="vieras";23017104]Erilaisia mausteita ja lähes kaikissa natriumglutamaattia. Monissa on hiivajauhetta, mutta se on sama asia.[/QUOTE]

Joo, mutta mitä mausteita :D

[QUOTE="vieras";23017111]Siis sulla ei ole kuutioita nyt kaapissa?

Mun kasvisliemikuutiot sisältää selleriä, purjoa, porkkanaa, persiljaa, kurkumaa mm. Hyvää tavaraa.[/QUOTE]

Ei ole, ei.

Eli se kuutio ei siis sisälläkään mausteita? Olin kuvitellut, että se sisältää tyyliin:, pippria, paprikaa, jne millä ruoka yleensäkin maustetaan.

Taidan nyt sitten jättää vaan sen säätämisen väliin ja laittaa vaan sitä suolaa ja valkopippuria :)

Ei ole, ei.

Eli se kuutio ei siis sisälläkään mausteita? Olin kuvitellut, että se sisältää tyyliin:, pippria, paprikaa, jne millä ruoka yleensäkin maustetaan.

Taidan nyt sitten jättää vaan sen säätämisen väliin ja laittaa vaan sitä suolaa ja valkopippuria :)

Laita yrttejä, jos sulla on kaapissa. Kasvissosekeitto kaipaa muutakin maustetta kuin suolaa ja pippuria. :)

[QUOTE="vieras";23017134]Laita yrttejä, jos sulla on kaapissa. Kasvissosekeitto kaipaa muutakin maustetta kuin suolaa ja pippuria. :)[/QUOTE]

Mä maustoin sen nyt suolalla, valkopippurilla ja paprikalla. Mä olen vähän huono noiden yrttien kanssa...oreganot, basillikat yms. on mulle aivan liian voimakkaan yrttimäisiä.

Mutta kiitos kaikille :)

Yhteistyössä