Miten kosketuksia mieheltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hali Pulanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hali Pulanen

Vieras
Olemme nuori pari, meillä on yksi yhteinen lapsi. Olemme olleet yhdessä neljä vuotta, mikäli sillä on merkitystä. Minua ajoittain ahdistaa, kovastikin, se seikka että minä olen tässä suhteessa se joka on "vastuussa" kaikista meidän välillämme tapahtuvista kosketuksista yms. Suukotan aamuin ja illoin, kotiin tullessani ja sieltä lähtiessä, halailen spontaanisti, silittelen jne. Teen niin osaksi senkin takia, että minun itseni on saatava läheisyyttä, jos jätän tekemättä jään totaalisesti ilman. Olen yrittänyt asiasta mainita huumorin keinoin, mutta myöskin asiallisesti. Välillä olen myös huomauttanut miehelleni, ettei niin usein keksisi "verukkeita" vetäytyä halauksestani tai nousta sohvalta juuri, kun olen parkkeerannut viereen. En epäile miestä todellakaan mistään pettämisistä, joten niitä ei tarvitse kenenkään lähteä spekuloimaan. :) Hän on usein väsynyt töistä, joten tämä on kaiketi yksi syy..ehkä hänen ei vaan tarvitse tehdä aloitteita, koska minä ehdin aina ensin. Hän on myös sanonut, ettei erityisemmin esim. pidä suutelusta. Minä olen vastannut siihen, että minä pidän ja mielelläni suutelisin hänen kanssaan ja ehdottanut että voisiko hän minun vuokseni joskus tehdä aloitteita siihen. Huomaan tämän tilanteen vaikuttavan myös seksielämäämme, minä en pysty aloittamaan mitään akteja, jos minun koskettamiseni on muutoinkin niin hankalaa..seksiä meillä kyllä on, mutta mies rukka ei ymmärrä, että miten helpolla saisi minutkin himokkaaksi (pieni silitys tv:tä katsellessa, pepun taputus koiraa ulkoiluttaessa, halaus laittaessani ruokaa jne.). Tunnen olevani kireämpi, kun joudun kalastelemaan näitä kosketuksia. Oikein heikkoina hetkinä ärsyttää suunnattomasti ja ajattelen, että mikä hän on minua "varaamaan omakseen" jos ei tee näitä parisuhteeseen (mielestäni olennaisesti) kuuluvia asioita. Miten tästä ettepäin, vinkkejä, jolla saisin tilannetta muuttumaan paremmaksi?

-Kiitos-

Vaihda miestä. Ei miehet voi itseään tuollaiseen pakottaa, jos se ei tule luonnostaan. Muutamasta on kokemusta ja nyt olen löytänyt sellaisen miehen, joka vielä kolmen vuoden jälkeenkin rutistaa ja pussaa ihan yllättäen. :-) Joka päivä.

Eikös jossakin ole joskus ihan tutkittu, miten ihmiset ovat erilaisia tarpeissaan koskettaa ja olla lähellä? Vähän kuin joku on vaaleatukkainen ja toinen tumma. Ettei sille vaan voi mitään?! Ja sitä joko sietää tai ei siedä, mutta ratkaisu on ihmisessä itsessään mille linjalle suostuu lähtemään mukaan.

Mutta kannattaa puhua asia kerralla asiallisesti läpi ja antaa sitten olla. Puheistasi katoaa merkitys, jos tuot useasti esille mitä tahdot ja mitä odotat(tai vaikuttavat vaatimuksilta). Ja taisit mainita, että miehesi tekee rankkaa työtä mikä ei ainakaan viritä kotitunnelmiin vaikka tanssisit nahkabikinit päällä elämäsi parhaimman eroottisen tanssin.

Onhan sitäkin, että hellyys ja välittäminen tulevat jossakin muussa tekemisessä esille. Se voi olla kodin laittamista/kunnostamista tai vaikka aamukahvin tuominen sänkyyn. Kannattaisi ainakin koettaa katsella sillä silmällä olisiko miehesi hellyys ns käytännön työtä, auttamista ja huomaavaisuutta arjen asioissa?

Ja ihan lopuksi aivan tavallinen vinkki, että kantsii oikein miettiä miksi sinä haluat kosketuksia ja hellyyttä? Se voi olla helpon oloista miettimistä, mutta mistä sinä todellakin tunnet jääväsi paitsi? Sitä aitoa ehtaa itseäsi, eikä mitään yleisselityksiä naisen tarpeista ja läheisyyden tärkeydestä. Toisen on yleensä helpompi ymmärtää, jos jutussa on mukana omaa tunnemaailmaa ja persoonallisia mietteitä. Oma mieheni on niin rasittavan teknisesti ajatteleva perfektionisti, että hän pomppisi kattoon jos en löytäisi selkeää ilmaisua tarpeilleni. Joskus melkein laadin räjähdyskuvia tunteistani, mutta menevätpähän jutut myös perillekin ;D

miksi miehen pitäisi vielä sinua lääppiä kun teet kaiken niin moneen kertaan päivässä että johan se äijä kohta lähtee karkuun.

me ihmiset miehet ja naiset ollaan erilaisia. oon seurustellut sellasen kanssa joka koko ajan roikkui kuin iilimato ja lisää vaan vaati. sekä sellasen kanssa joka ei tykännyt 'turhasta lässytyksestä'. ja siltä väliltä, ja juuri loppui suhde joka oli tuolta osin ok.

välittämistä voi osoittaa muutenkin kuin pakollisella halimisella. jos olet halipulassa, hakeudu takas äidin kainaloon tai etsi mies jolla on sama mieltymys. jos ei pariskunnalla ole samansuuntainen tarve halailla, lähtee ennen pitkää joko toinen liian lääppimisen takia tai toinen halipulan takia. tai syrjähyppää.

mieti myös miksi sulla on niin kova tarve halia.

Vuosia sitten tapasin ihastuttavan naisen ja oltiin yhdessä muutaman vuoden.Sitten hän kyllästyi ja häippäsi.Myöhemmin tajusin että hän halusi olla välillä omissa oloissaan Hän varmaan alkoi tuntea olonsa ahdistavaksi.Minkä mahdat jos nainen on tosi namu.Liika on liikaa.Tajuaisipa sen asian aikanaan.

Kiitos kommenteista.

En ole kuitenkaan ihan hevillä "vaihtamassa" miestä, lapseni isää, kuten joku vinkkasi. :)

Kun nuo suukottelut ja halit noin listaa peräkkäin niin saattaa kuulostaa tosiaan siltä, että roikkusin vamppyyrin lailla kaulassa, mutta todellisuudessa, tämä tarkoittaa paria pusua/silitystä tms. per vuorokausi. Joten aikaa niihin menee yht n. 5 sek. (Yritin tehdä laskelmia..) Olisi vaikea kuvitella tämän tuntuvan josta kusta ahdistavalta.

Mieheni on kyllä erinomainen isä ja tekee paljon töitä ja pitää meidät muutoin etusijalla elämässään. Minä kuitenkin kaipaisin, että hän olisi minua kohtaan hellempi.

Miksikö minä haluan hellyyttä? En tietääkseni lapsena ole jäänyt siitä paitsi..joten minulle se on vaan kaiketi luontainen tapa olla tekemisissä rakkaiden ihmisten kanssa. Tosin vanhempieni välisiä hellyyden osoituksia en koskaan nähnyt, minkä tajusin vasta teini-ikäisenä. Tämän haluaisin olevan toisin omassa perheessäni. Mieheni myös suukottelee, halailee, paijailee, kutittelee lastamme mielin määrin, joten siksikin ihmettelen, että näitä huomion osoituksia ei "riitä" minulle.

Jos kaikki on kunnossa, missä sitten ongelma ?
Etkö ole tiennyt tai hyväksynyt että miehesi on ehkä erilainen kuin sinä ?
-- Tiedäthän että ihmisillä ON erilaisia tarpeita ja kykyjä fyysiseen välittämisen osoittamiseen ?
Asiasi ratkeaa oikeestaan vain yhdellä tavalla: puhu miehesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri1:
Vaihda miestä. Ei miehet voi itseään tuollaiseen pakottaa, jos se ei tule luonnostaan. Muutamasta on kokemusta ja nyt olen löytänyt sellaisen miehen, joka vielä kolmen vuoden jälkeenkin rutistaa ja pussaa ihan yllättäen. :-) Joka päivä.

Varokaa, minä olen joka vielä 30 vuoden jälkeen suukotan ja halailen vaimoa joka ikinen päivä monta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hali Pulanen:
Olemme nuori pari, meillä on yksi yhteinen lapsi. Olemme olleet yhdessä neljä vuotta, mikäli sillä on merkitystä. Minua ajoittain ahdistaa, kovastikin, se seikka että minä olen tässä suhteessa se joka on "vastuussa" kaikista meidän välillämme tapahtuvista kosketuksista yms. Suukotan aamuin ja illoin, kotiin tullessani ja sieltä lähtiessä, halailen spontaanisti, silittelen jne. Teen niin osaksi senkin takia, että minun itseni on saatava läheisyyttä, jos jätän tekemättä jään totaalisesti ilman. Olen yrittänyt asiasta mainita huumorin keinoin, mutta myöskin asiallisesti. Välillä olen myös huomauttanut miehelleni, ettei niin usein keksisi "verukkeita" vetäytyä halauksestani tai nousta sohvalta juuri, kun olen parkkeerannut viereen. En epäile miestä todellakaan mistään pettämisistä, joten niitä ei tarvitse kenenkään lähteä spekuloimaan. :) Hän on usein väsynyt töistä, joten tämä on kaiketi yksi syy..ehkä hänen ei vaan tarvitse tehdä aloitteita, koska minä ehdin aina ensin. Hän on myös sanonut, ettei erityisemmin esim. pidä suutelusta. Minä olen vastannut siihen, että minä pidän ja mielelläni suutelisin hänen kanssaan ja ehdottanut että voisiko hän minun vuokseni joskus tehdä aloitteita siihen. Huomaan tämän tilanteen vaikuttavan myös seksielämäämme, minä en pysty aloittamaan mitään akteja, jos minun koskettamiseni on muutoinkin niin hankalaa..seksiä meillä kyllä on, mutta mies rukka ei ymmärrä, että miten helpolla saisi minutkin himokkaaksi (pieni silitys tv:tä katsellessa, pepun taputus koiraa ulkoiluttaessa, halaus laittaessani ruokaa jne.). Tunnen olevani kireämpi, kun joudun kalastelemaan näitä kosketuksia. Oikein heikkoina hetkinä ärsyttää suunnattomasti ja ajattelen, että mikä hän on minua "varaamaan omakseen" jos ei tee näitä parisuhteeseen (mielestäni olennaisesti) kuuluvia asioita. Miten tästä ettepäin, vinkkejä, jolla saisin tilannetta muuttumaan paremmaksi?

-Kiitos-

Teillä kummallakin on erilainen rakkaudenkieli. Teillä se on fyysinen kosketus. Seuraavaksi pitäisi tunnistaa mikä se miehellänne on.

^no entäpä sitten kun rakkauden kielet on selvitetty..? Ymmärrän ajatuksen erilaisesta kommunikaatiosta ja hellyyden osoittamisesta, mutta voivatko kovin erilaiset puolisot koskaan olla onnellisia yhdessä? Harva on se ihminen, joka vuosia jaksaa ilman toisen lähestymistä.

Vastaan vielä ap:lle sellaista, että olet "opettanut" miehesi väärälle. Jos toinen osoittaa ettei siedä lähireviirille tunkeutumista sillä hetkellä, ei ainakaan kannata saman päivän iltana yrittää samaa uudelleen. Tuolloinhan osoittaisit myös samalla sen että sinua saa kohdella huonosti, ja aina voi mies kuitenkin luottaa siihen että kohta se emäntä taas tulee ja rutistaa.
Miehet kokemukseni mukaan kunnioittavat naisia jotka arvostavat itseään, ja toimivat siten loogisesti. Jollei nyt huonosta käytöksestä huonoa vastaan niin ei kyllä hyvääkään. Niin suoraviivaista se heille on, vähän niinku koiraa kouluttaisi ;-)

Asiathan siis kyllä ovat "ihan" hyvin, mutta tähän asiaan toivoisin muutosta.( Viitaten: Jos kaikki on kunnossa, missä sitten ongelma ? )

Elikkäs siis, yritänkö kärvistellä ja välttää halimista yms., jotta mieheni ymmärtäisi tehdä minulle niin?

Kuten kirjoitinkin, ihmettelen myös sitä, että, kun mieheni on todella hellä lapsellemme, miksei sitten myös minulle. (Eli ei mikään ihan "yrmylä".) Toki niitä on tietysti eri asia kohdistaa vaimokkeeseen, kuin lapseen.

No, kokeilen yllämainittua "tekniikkaa", tulosta toivoen. ;)

Vastaan nyt kuitenkin, vaikka vastaukseni on jo arvosteltu. Heh heh.

Hyvä, kun nyt olette saanut selville miehenne rakkaudenkielen. Asialle on eduksi, kun seuraavaksi keskustelette keskenänne siitä mikä on kummankin rakkaudenkieli. Seuraavaksi, kun molemmat ymmärätte sen, että kummallakin on erilainen asia mistä pitää. Nytkun molemmat tiedätte mitä toinen haluaa, niin sitten vaan toteuttamaan sitä asiaa mistä toinen tykkää, vaikka se ei olisikaan itselle se tärkein. Kun molemmat on asian ymmärtänyt ja tekee sen mukaisesti, niin silloin molemmat saa sitä mistä tykkää.

Meille se oli myös aiemmin sillälailla ettei kumpikaan tiennyt mikä se toisen rakkauden kieli on. Minulla kun se on fyysinen kosketus ja vaimolla lempeät palvelukset. Minä suurenosan ajasta kerjäsin kosketusta halauksia ja suukkoja. Vaimosta ne eivät tuntunut aina hyviltä. Hän taas halusi, että teen jotakin korjauksia uudistuksia ja tekisin kaikenlaista mikä helpottaisi hänen töitä. Tuota erilaisuutta jos ei tiedosta, niin ne toisen pyynnöt tuntuvat rasittavilta. Vasta kun tuon oppii tiedostamaan, niin palvelusten tekeminen tuntuu mielekkäältä, koska tiedän toisen nauttivan yhtälailla kun minä kosketuksesta.
Erilaisuutta ei kannata pelätä. Mieluummin se on rikkaus.

Aloituksesi oli kirjoitettu yhteen pötköön, oli tosi vaikea lukea... No asiaan, käsitin että olette vielä nuoria.

Kun olimme mieheni kanssa nuoria, olimme jatkuvasti kiinni toisissamme ja pusuttelemassa. Olemme jo kuuskymppisiä ja sama jatkuu vieläkin.

Kyllä teidän pitäisi mennä johonkin keskustelemaan asiasta, eihän tuo ole normaalia, ettei mies pidä sinua hyvänä, eihän se mitään maksa. Itse en tulisi toimeen ilman suukoja ja halimista silloin tällöin päivän mittaan.

Tai yksi vaihtoehto on; hanki rakastaja, varattu sellainen, jonka kanssa saat halipulasi tyydytettyä. Varattu antaa sinun olla suurimman osan ajasta perhesi kanssa, mutta täyttää muut toiveet.

Näytä miehellesi tämä viestiketju ja pyydä miettimään mitä menettää jos ei muuta tapojaan ja ajattele asiaa sinunkin kannaltasi.

Itse en katselisi tuollaista miestä, jotain on miehessäsi pielessä.

Yhteistyössä