Miten kotihoidon tuen saa jos käy töissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
.. mutta lapsi hoidetaan kuitenkin kotona?

eli meillä se tilanne että asutaan pojan isän kanssa eri osoteissa,pojan isä on tällä hetkellä työtön. mulla alkaa toukokuussa työt ja pojan isä ehotti josko hoitaisi poikaa mun työn ajan,koska poika on vasta 1v3kk silloin. Voinko mä nostaa kuitenkin kotihoidon tukea pojasta? vaikuttaako se miten sitten pojan isän tuloihin?

Lastenvalvoja ei osannut vastata asiaan mitenkään,meinasi vaan että tämä järjestely sitoo liikaa isää,mutta riittänee kait että me pystytään asiasta sopimaan ja isä on halukas hoitamaan poikaansa sen ajan ku mä olen työssä.

Kotihoidontuen perusosan saa, jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Sinä haet tukea eikä se vaikuta mitenkään ex-miehesi tuloihin. Ja miten niin sitoo liikaa miestä? :o Saa kai hän hoitaa omaa lastansa niin paljon kuin haluaa, miten vaan sovitte.

Kotihoidontuen perusosan saa normaalisti, lisään vaikuttaa tulot. Kannattaa selvittää tuo miten menee, kun toinen työttömänä ettei ala vaikuttaa tuloihin. Paitsi ei sen kyl pitäis jos se kht maksetaan SIULLE eikä miehelle.

Kotihoidontukea saa, jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa, tai hoidossa, jonka hoitoa kunta jotenkin kompensoi (esim. ostopalvelupäiväkoti) tai jos lapsi ei saa yksityisenhoidontukea. Siis vaikka molemmat vanhemmat voi mennä halutessaan töihin ja isovanhempi voi hoitaa lasta, ja kotihoidontuen perusosa juoksee silti. Lisäosaa saa, jos perheen tulot ovat sitä luokkaa.

Jos asutte isän kanssa erikseen, ei sun saama kotihoidontuki sinällään vaikuta isän tuloihin. Jos sitten maksat isälle jotain lapsen hoidosta, voi tilanne olla eri.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Kotihoidontuen perusosan saa normaalisti, lisään vaikuttaa tulot. Kannattaa selvittää tuo miten menee, kun toinen työttömänä ettei ala vaikuttaa tuloihin. Paitsi ei sen kyl pitäis jos se kht maksetaan SIULLE eikä miehelle.

Ja vielä jos asuvat eri osoitteissa.

Mitä ihmettä se lastenvalvoja tarkoitti että sitoo isää liikaa? Että jos isä hoitaa lastaan 8h päivässä niin isi raukka on ihan sidoksissa, mut jos äiti hoitaa niiiiin....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ihmettä se lastenvalvoja tarkoitti että sitoo isää liikaa? Että jos isä hoitaa lastaan 8h päivässä niin isi raukka on ihan sidoksissa, mut jos äiti hoitaa niiiiin....

Aika outo kommentti joo.

Yhteistyössä