Miten lähellä/kaukana (km) asutte kaupunkinne/kuntanne keskustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
3km, enkä muuttas kauemmas niinkauan ku lapset on pieniä. Sit kun sujuvasti kulkevat mun kans linja-autolla niin vois harkita böndelle lähtöä :D

Tuosta kun vähennetään joitain satoja metrejä niin sama matka, ja sama kaupunki :D

Niin ja lisään että voitaisiin muuttaa 9km päähän keskustasta.Ei mitään ongelmia tuottaisi

Ihan keskustassa asutaan. Ja jos tästä kaupungista puhutaan niin en muuttais keskustasta mistään hinnasta, ellen sitten omakotitaloon joka kuitenkin olisi mahdollisimman lähellä (max 2km)

vajaa neljä. Lyhyt tuo matka on kulkea vaikka kävellen.
Täältä meiltä ei pääse edes kesäaikaan bussilla, ku kulkevat koululaisten aikataulujen mukaan.
Lähimpään kauppaan on matkaa noin 1,5 km. Sama matka myös päiväkotiin ja kouluun, posti on 2,5 km päässä. Tässä on myös kappeli saman matkan päässä, jos haluaa käydä sununtaisin jumalanpalveluksessa, niin sekin onnistuu.

Meillä on n.19km matka oman kunnan keskustaan ja 26km lähimpään isompaan kaupunkiin.
Omalle kylälle tosin 2km, mutta siinä ei muuta ole kun koulu, vpk ja postilaatikko :laugh:

Maalis-huhtikuun vaihteesta on asuttu tässä. Tosi hyvin menny ja mulla riittää nykyään kotonakin tekemistä niin, ettei samalla lailla ole hinkua liikennöidä. Mutta kyllä mulla varmaan ilman ajokorttia pää lahoaisi.

Tosin ei se välttämättä ole kyse siitä, että matkaa on noin paljon, vaan siitä, että olen ylipäätään ajokortin ja auton myötä tottunut liikkumaan juuri silloin kuin huvittaa.

Pari kertaa viikossa käyn kaupassa ja samalla kyläillään siskolla, jos alkaa ahdistaa niin kutsun myös ihmisiä meille, ei tartte itse lähteä :)

Perhekerhokin toimii tässä omalla pikkukylällä, helpottaa myös kun sinne pääsee näkemään aikuisiakin ihmisiä välillä.

Noh, ratikka-/bussipysäkeillä kun on sellasia "Helsingin keskusta" -karttoja, niin meidän kotialue mahtuu sille kartalle. En osaa sanoa muuta kuin, että rautatieasemalle kestää noin vartin meiltä bussilla. Reittiopas sanoo, että kävellen kotiosoitteesta rautatieasemalle on tasan 7 km, mutta sehän ei vastaa linnuntietä.

500m tohon ydinkeskustaan jossa tollanen pieni kyläkauppa pahanen tolkuttomine hintoineen. 10km keskustaan jossa halvempi kauppa ja pankki. Vaikka bensa on kallista niin ennen sit ajelen tohon 10km päähän jossa halvempaa ja valikoimakin huomattavasti parempi. Lähimpään kaupunkiin 60km.

Yhteistyössä