Miten laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo laihaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo laihaksi

Vieras
Miten laihduttaa nopeiten? Olen 166cm pitkä ja painan 81kg...
Olen kahden lapsen kotiäitinä enkä oikeastaan ehdin hirveästi liikkua kun koko päivä on hirveän täynnä kaikkea. Koiran kanssa kävelen n. 30 min päivässä. Wiitä ehtisin ehkä joskus pelata niitä urheilupelejä. Onko niistä mihinkään? Pitäisi vaan opetella käyttämään sitä kun se on tuon meidän koululaisen :)

Kuulemma miehille sopii hyvin karppaus ja naisille välimeren dieetti. Eli paljon kasviksia, kalaa, vähemmän lihaa ja viljoja. Mutta muista että ruokavaliomuutoksen on oltava pysyvä, ei se muuten auta..

Liikunnan merkitys laihdutuksessa on aika olematon, vaikka tietty siitä on muita hyötyjä. Periaatteessahan laihtumisen kannalta ei oo väliä miten sen toteuttaa, kuhan syö vähemmän kun kuluttaa. Kuulostaa yksinkertaselta.:D Ei välttämätä tarvii karpata, kannattaa syödä niinkun itsestä tuntuu, että sitä pystyy jatkamaan pitkään, ehkä koko loppuelämän. Liian vähärasvanen ei kuitenkaan oo kenellekkään hyväks.

Liikunnan merkitys laihdutuksessa on aika olematon, vaikka tietty siitä on muita hyötyjä. Periaatteessahan laihtumisen kannalta ei oo väliä miten sen toteuttaa, kuhan syö vähemmän kun kuluttaa. Kuulostaa yksinkertaselta.:D Ei välttämätä tarvii karpata, kannattaa syödä niinkun itsestä tuntuu, että sitä pystyy jatkamaan pitkään, ehkä koko loppuelämän. Liian vähärasvanen ei kuitenkaan oo kenellekkään hyväks.

Piti vielä sanoa, että mulle sopii hyväkarppaus.:) Se on mun mielestä aika normaali terveellinen ruokavalio. Alakarppaustakin on tullut kokeiltua ja laihtuu kyllä, mulle se on vaan pidemmällä tähtäimellä liian rajoittava.

miten kotiäiti ei ehdi liikkua?
Mulal kolme alle kouluiäkäistä ja laihdun liikaa kun liikun paljon enkä kerkeä syömään?
kuulsotat anteeksi vaan laiskalta.
Kävele 30 min sijaan 1 tunti?
Leiki lastes kanssa pihalla ja puistossa, kiipeä pulkkamäkeen tunnin ajan?

kiloklubi on sellanen mistä itse tykkään ja siellä on normalia ruokaa ja rasvaa pitää syödä. ekalla viikolla lähti 2 kg vaikka fuskasin yhden päivän totaalisesti , nesteitä nämä kyllä varmaankin oli .mutta siellä pystyy kätevästi seuraamana miten syö.

miten kotiäiti ei ehdi liikkua?
Mulal kolme alle kouluiäkäistä ja laihdun liikaa kun liikun paljon enkä kerkeä syömään?
kuulsotat anteeksi vaan laiskalta.
Kävele 30 min sijaan 1 tunti?
Leiki lastes kanssa pihalla ja puistossa, kiipeä pulkkamäkeen tunnin ajan?

No eipä se sinulle paskan vertaa kuulu, mutta milläs leikit lasten kanssa kun niitä on tuossa kaksi eivätkä halua äitiä sotkemaan leikkejä ja lumiukkojen tekoja kun keksivät niin hyvät leikit keskenään. En ehdi kävelemään kun mun tarvitsee tehdä lapsille iltapalat valmiiksi ja sillä välin kun lasten isä syöttää ja hoitaa iltapesut niin mun tarttee ollakin jo nukuttamassa pienemmät.

No eipä se sinulle paskan vertaa kuulu, mutta milläs leikit lasten kanssa kun niitä on tuossa kaksi eivätkä halua äitiä sotkemaan leikkejä ja lumiukkojen tekoja kun keksivät niin hyvät leikit keskenään. En ehdi kävelemään kun mun tarvitsee tehdä lapsille iltapalat valmiiksi ja sillä välin kun lasten isä syöttää ja hoitaa iltapesut niin mun tarttee ollakin jo nukuttamassa pienemmät.

sinulla kaksi lasta?
Mitä teet päivisin?
etkö silloinkaan kerkiä muka?
laiska mikä laiska, ei millää'n pahalla. kuulostaa vaan tekosyiltä

Itse olen pitkään halunnut laihtua kanssa, krappaus ei onnistu diabeetikkona. Hiilarit on pakollisia ellen halua sairaalaan sokeriluostiputukseen. Liikuntaa ei oikein jaksaisi pitkien päivien jälkeen. Onko liikunta ainoa tapa laihduttaa tässä tilanteessa?

Mörkö, mä suosittelen että menet vaan pitkän päivän jälkeen lenkille. Ajatus jo voi tuntua väsyttävältä mutta liikunta itsessään piristää ja yöunet paranee, joten saa lisää voimia ja kun liikuntaa alkaa tulla enemmän, kunto paranee ja paino putoaa helpommin, mistä edelleen saa lisää virtaa jne. Kun saat lisää lihasta, kulutat enemmän energiaa levossakin. Ota tavoitteeksi vaikka tehdä 15 minuutin lenkki alkuun, sitten 20 minuuttia jne. :)

Ja laihduttaa voi vaikka ei karppakaan, kun laitat ruokavalion kuntoon ja syöt vähemmän kuin kulutat.

kiloklubi on sellanen mistä itse tykkään ja siellä on normalia ruokaa ja rasvaa pitää syödä. ekalla viikolla lähti 2 kg vaikka fuskasin yhden päivän totaalisesti , nesteitä nämä kyllä varmaankin oli .mutta siellä pystyy kätevästi seuraamana miten syö.

mä en jaksanu kirjata ja ettiä niitä ruokia. sit kun sieltä ei löyyny moniakaan ruoka-aineita

Jos vaikka söisit niinkuin ennenkin mutta vähemmän. Ei se sen ihmeellisempää oo. Tietenkin kannattaa välttää sokeria koska se kyllä koukuttaa. Järki käteen vaan ja ei syö muuta kun nälkänsä pois ja säännöllisesti vähän kerrallaan.

Syö säännöllisesti ja terveellisesti, turha rasva ja sokeri pois. Ja liikkuu. Liikunnan lisäämisellä sain pois 8 kiloa kuudessa kuukaudessa. Ja nuo kilot ei tule takasin. Olen nimittäin jäänyt koukkuun juoksemiseen. :)

Yhteistyössä