MITEN lapselle passi kun tenava ei kertakaikkiaan suostu kuvattavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Älkääkä vain luulko ettei ole koetettu jos mitä lahjontaa, kiristystä ja uhkailua.

Siskonsa oli mallina kuvassa, samaten minä. Tai no minusta ei saatu kunnon kuvaa muuta vain tilanteesta malliksi koska tuo apina roikkui kiinni niin tiukasti.

4 vuotias, ja ei, roikkuu niinkuin apina kiinni minussa, pää painuksissa, silmät kiinni ja kun saa yhden käden irrotettua niin toinen tarraa jo uudelleen kiinni.
Ei saa istutettua tuolille, ei saa nostettua tuolille seisomaan että yltäis kuvaan.

Kysyttäessä ei osaa kertoa mitä pitää siinä niin kamalana. Tämän tästä räpsitään kuvia kotona ja on otettu kuvat päikyssäkin ilman ongelmia.

Palstan täydellisiltä kasvattajilta kaipaa epätoivoisena neuvoja jälleen kerran tämän lapsen kohdalla ystävällisesti hän.

Kokeilitko jos olisit itse kontallaan vieressä tai takana, pitäisit vaikka kädestä kiinni? Kuvassahan ei näy kuin kasvot. Tai jos pitäisit sylissä niin että on joku yksivärinen lakana pään ympärillä ;)

niinno en kyl haluaiskaan samaan lentokoneeseen tuoosen kanssa.. eiku tä oi vitsi vaikka huono, mutta onkohan lapsistakaan pakko olla valokuvaajan ottama kuva, jos muutoin täyttää vaatimukset jotka epäilisin löytyvän vaikka poliisin sivuilta. siis jos ottaa vaikka sellaisessa automaatissa nii tilanne erilainen,suostuisko siihen?

Kuulemma hyvin nihkeästi suostutaan muunlaisiin kuviin.

JA toki, mä olisin ollut (jo kahdesti) ihan siinä vieressä pitelemässä kiinni, mutta kun ei onnistu ei.
Mä en saa astuttua kuvasta sivuun kun pitää niin tiukasti kiinni, eikä passiin varmaankaan hyväksytä kuvaa lapsen päälaesta :/

Mun vanhemmat vie koko perheen reissuun kun iskä täyttää pyöreitä, mulla ei nyt niin suurta hinkua olis lasten kanssa ulkomaille matkustaakaan.

Ei mitenkään. Jos ei kerran anna ottaa kuvaa.

Mä varmaan karjaisisin kurkku suorana että PERKELE nyt loppuu se pelleily, istut tuossa ja otetaan se kuva :snotty:. Mun hermot ei kestäisi, ei.

Lähetä lapsi passikuvaan jonkun ns. vieraan kanssa. Tuskin kehtaa temppuilla silloin. Joku isän työkaveri, tms :D

Entä jos sinä et mene mukaan ollenkaan? Jos vaikka ne sinun vanhempasi menisivät kokeilemaan? Meillä ainakin monet asiat onnistuvat huomattavasti paremmin, kun minä olen jossain aivan muualla...

Ei mitenkään. Jos ei kerran anna ottaa kuvaa.

Mä varmaan karjaisisin kurkku suorana että PERKELE nyt loppuu se pelleily, istut tuossa ja otetaan se kuva :snotty:. Mun hermot ei kestäisi, ei.

Done :ashamed:

Isänsä saa kyllä luvan kokeilla seuraavaksi. Ropleema on se, että isä on vain yhtenä arkipäivänä viikosta kotona ja on tähän saakka onnistunut pitää itsensä hyvin kiireisenä.
Tai sitten pökkään anopin matkaan ja sanon että kotiin ei saa tuoda ennekuin kuva on otettu :D

Uhkailu, kiristys, lahjonta?

Kokeilee lahjontaa ;)

Eikun on kokeiltu jo.

Loppujen lopuksi mä jo uhkasin että ei sitte!!
d015.gif

Hän on tulematta reissuun sitten! Äiti vie sut viikoksi koirahoitolaan, sielläpähän häkissä pysyt .......

Laitat sen siihen tuolille ja kerrot yhteen hengenvetoon ettei joulupukkia ole olemassa, kuinka lapsia tehdään ja ettei Fifi muuttanut maatilalle asumaan.
Eiköhän järkytyksestä hiljene pariksi sekunniksi :whistle:

[QUOTE="mii";22942064]Laitat sen siihen tuolille ja kerrot yhteen hengenvetoon ettei joulupukkia ole olemassa, kuinka lapsia tehdään ja ettei Fifi muuttanut maatilalle asumaan.
Eiköhän järkytyksestä hiljene pariksi sekunniksi :whistle:[/QUOTE]

Jaahas, esikoinen jätetäänkin sit silä reissulla kotiin :eek:

Meidän nelivuotias ei myöskään suostu kuvattavaksi, ei edes kerhokuvaan... Onneks vauvana hommattiin passi ja silloin oli hetken suu kiinni ja silmät auki sadasosa sekunnin... Viimevuoden kerhokuva onnistui, kun kerhokaveri seisoi vieressä, ja tyttö luuli, et molempia kuvataan...
Meillä varmaan tehois nahkeesti varmaan sekin, kun maalailis ihania uima-allas pulikointi hetkiä, joista nyt jää ilman, kun ilman passia ei pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22942063:
Eikun on kokeiltu jo.

Loppujen lopuksi mä jo uhkasin että ei sitte!!
d015.gif

Hän on tulematta reissuun sitten! Äiti vie sut viikoksi koirahoitolaan, sielläpähän häkissä pysyt .......

Tämä on ainoa vaihtoehto. Kerrot lapselle ettei sitten lähde mukaan ja järjestät
hoitopaikan. ja pysyt tässä päätöksessä. Hankalaa, tiedän, mutta 4v on jo riittävän vanha ymmärtääksen syyt ja seuraukset.

Jos et noin halua toimia ja on vielä hieman pelivaraa niin unohda viikoksi koko kuvausrumba ja kokeile sitten uudelleen. Ja jossain toisessa paikassa jos mahdollista

Minulla ei hermot kestäisi tuollaista temppuilua yhtään! Huutaisin varmaan minäkin naama punaisena, että nyt siihen penkkiin se persus ja vähän sassiin (kun kyse ei ole mistään kamalasta jutusta ) Kuitenkin kyse jo noinkin isosta lapsesta. taaperoikäisen ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22941788:
Älkääkä vain luulko ettei ole koetettu jos mitä lahjontaa, kiristystä ja uhkailua.

Siskonsa oli mallina kuvassa, samaten minä. Tai no minusta ei saatu kunnon kuvaa muuta vain tilanteesta malliksi koska tuo apina roikkui kiinni niin tiukasti.

4 vuotias, ja ei, roikkuu niinkuin apina kiinni minussa, pää painuksissa, silmät kiinni ja kun saa yhden käden irrotettua niin toinen tarraa jo uudelleen kiinni.
Ei saa istutettua tuolille, ei saa nostettua tuolille seisomaan että yltäis kuvaan.

Kysyttäessä ei osaa kertoa mitä pitää siinä niin kamalana. Tämän tästä räpsitään kuvia kotona ja on otettu kuvat päikyssäkin ilman ongelmia.

Palstan täydellisiltä kasvattajilta kaipaa epätoivoisena neuvoja jälleen kerran tämän lapsen kohdalla ystävällisesti hän.

Oletko kertonut lapselle mihin kuva laitetaan ja mihin sitä passia käytetään ja mihin olette menossa matkalle?

Sanot *no voi harmi kun tämä ei onnistunut, nyt sinun pitää jäädä kotiin kun me muut lähdemmme lomalle*

[QUOTE="vieras";22942166]Oletko kertonut lapselle mihin kuva laitetaan ja mihin sitä passia käytetään ja mihin olette menossa matkalle?

Sanot *no voi harmi kun tämä ei onnistunut, nyt sinun pitää jäädä kotiin kun me muut lähdemmme lomalle*[/QUOTE]

Done.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22941908:
Tämä vois jopa toimia! :)

Kuvaaja puree kynsiään kyllä kun mä seuraavan kerran marssin kiljuapina kainalossa edes näyteikkunansa ohi.......

Sano sille, että ei pääse reissuun mukaan ollenkaan jos ei suostu kuvattavaksi vaan saa jäädä naapurille hoitoon kun muut lähtee matkalle.

Yhteistyössä