miten lapset suhtautuneet aidin toihin paluuseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tähtisumu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tähtisumu

Jäsen
14.01.2007
989
0
16
- oireilevatko ja jos niin miten?
- minka ikaisia lapsia ja montako?
- minkalaisessa hoidossa ovat?

palasin toihin yli vuoden kotona olon jalkeen, vanhin on 4-v ja nuorin 1-v ja yks naiden valilla. kaks vanhenta olivat vuoden paivat tarhassa, alku oli heille raskasta. vauva ei ole koskaan ollut aikasemmin hoidossa.
nyt vanhempani hoitavat heita kolme viikkoa jonka jalkeen hoitaja lapsensa kanssa tulee meille kotiin hoitamaan heita.

kaikki lapset on voineet hyvin paivan aikana kun mummu ja pappa ovat hoitaneet heita mutta illalla kun tulen kotiin vauva takertuu ja haluaa olla vain sylissa. itkee usein jos lasken maahan. samoin vanhin valitti tanaan kun tein ruokaa toiden jalkeen ettei mulla ole aikaa hanelle leikkiin, suuttui ja loukkantui kovasti.

mita kokemuksia muilla on?

mulla 2v. tyttö ja aluksi oli tosi innoissaan hoitoon menosta parin päivän jälken hän kuitenki jäi aina hoitoon itkemään ja ei halunnut sinne mennä, hoidossa on ollut hieman itkuinen parina päivän ei ollut muuta tehnytkään kuin itkenyt ja nykyään vaatii huomiota enemmän ja haluaa olla tosi paljon sylissä. yöllä saattaa alkaa itkemään kova äänisesti. Mun tyttö on isossa päiväkodissa tällä hetkellä kun ei päässyt muualle ja toden näkösesti kohta myös päivähoitopaikan vaihto edessä siihen johon alunperin haettiin. nyt ollut hoidossa 1,5 vko:a. monesti se eka viikko on pahin ja pikkuhiljaa se lapsi tottuu siihen ja ymmärtää että hänet haetaan poiskin. kysy vaan lisää jos jotain jäi mainitsematta!

En huomannut mitään. Tämä lapsi siis alle vuoden kun meni hoitoon. Muutenkaan ei osoita tunteitaan.
Miten pitäisi suhtautua, että alle 1-vuotias ei reagoi äidin poissaoloon. Meni perhepäivähoitajalle, jossa olimme kerran käyneet tutustumassa. Ei saatu käydä useammin, koska pph oli lomalla.

Meillä lapset 4 ja 2v, pienempi ei reagoinu mitenkään muutenkuin olemalla tietenkin todella väsynyt pk päivän jälkeen.Isompi on välillä kovin kiukkuinen ja sanoo äiti on aina töissä, mutta kyllä jo viikonlopun jälkeen alkaa kyseleen eikö jo pääse päiväkotiin. Pienempi on alusta asti nukkunut siellä yhtä hyvin päiväunia kuin kotonakin ja kaikki on sujunut hyvin. Eivät ole olleet edes kipeinä. Itsellä aika on kortilla ja hermot usein kireällä vaikka en kyllä vaihtais työelämää mihinkään, sillä se aika mikä jää niin todella ollaan lasten kanssa ja siitä nauttii ihan eri tavalla.

Meillä isompi oli 4,5 kun lapset menivät puolipäivähoitoon päiväkotiin, samaan ryhmään pääsivät. Nuorempi täytti hyvin pian 3 hoitoon mennessään.

Pienempi oli minusta vähän liian pieni siihen 5 tunninkin hoitopäivään, parempi olisi ollut olla vielä ainakin puoli vuotta vain vanhempien hoidossa.

Ei hän kyllä kiukutellut tai muuta, mutta ei ehkä saanut irti hoidosta samaa kuin isosiskonsa. Siitä olen tyytyväinen, että kuitenkin aika pitkään hoidimme lapset itse kotona.

:wave: Lastentarhassa ovat. 3,5v ja 2v. No tänään jäivät molemmat itkemään :'( . Yleensä jättö mennyt hyvin. Viime viikolla aloittivat eli kokemusta ei aivan kamalan paljon ole, mutta siis...pääasiassa menee hyvin. Lapset tykkäävät leikkiä. Kakkaa pantattiin (molemmat) muutama päivä. Pienempi ei ole suostunut vielä mitään syömään hoidossa. Kotiin kun tullaan niin isompi on paljon sylissä ja kärtyää ikäväänsä. Pienempi iltaisin ja öisin itkuisempi...öisin heräilee myös tuo vanhempi ajoittain. Että on se suuri muutos pienille. Onneksi ovat siinä kahdestaan, tukevat toinen toisiaan.

Yhteistyössä