Miten leveä pohje teillä on? Mistä ostatte saappaita? Paljonko painatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kenkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kenkiä

Vieras
Itselläni on pohje 41cm. Tosi vaikea saada oikean kokoisia saappaita, jotka menevät pohkeesta kiinni. Mistä te niitä ostatte, minkä merkin?

Mun pitää aina käydä venyttää saappaan varsia suutarilla, joka maksaa sen 25e. Saappaat tulee aika kalliiksi sit.

46 cm on pohje muistaakseni. Mitattiin nyt raskausaikana tukisukkia varten. Oikea oli kolmisen senttiä paksumpi kuin vasen. Mulle ei ole koskaan normaalipainoisenakaan menneet oikein mitkään nätit saappaat jalkaan, ainakaan tohon oikeeseen. Nyt kinnaa pitkävartiset kumisaappaatkin jo pahasti. Tosi inhottavaa töissä kun suihkutussaappaat on aina niitä pitkävartisia eikä ne mahdu mun pohkeen ympäri.

Siis nyt en tiedä, mutta kun painoin vielä 45kg aikuisena 158 pitkänä, niin silloinkin oli pohkeet liian isot moniin saappaisiin, joten oletan vian olevan saappaissa eikä läskissä....
Tietty kengän kokokin on pieni, mutta tiedän monta pidempää ja muutenkin isompaa ihmistä jolla on 36 jalka. Niillä mahtaa olla vaikeaa löytää pitkävartisia kenkiä.

Olen 168cm ja 62kg, normaalipainoinen siis. Pohje 40cm. Välillä tosiaan on vaikeuksia sopivien saappaiden löytämisessä. Harrastan paljon liikuntaa ja on ihan lihasmassaa tuolla pohkeessa, ja mitä enemmän treenaan, sitä isommaksi pohje kasvaa. Esikoisen odotusaikana pohje oli pienentynyt kun en niin paljon pystynyt treenaamaan, ja silloin löytyi sopivia saappaita helposti. Vaan eipä löydy enää.

kenkäliike.fi sieltä löytäny aina... ja kun on painoa reilummin oon luopunu ns. halppiskengistä ja ostan kotimaisia/saksalaisia nahkakenkiä. Janita taitaa olla ainoa kotimainen kenkätehdas joka valmistaa myös suomessa kengät... ja on oikeesti kestäviä. ja menee mun 40cm pohkeeseen. Mulla lisäksi h-lesti vähintään kengänleveydessä... Jana on siihen hyvä merkki. Mutta tosiaan tuonne kenkäliike.fi sieltä tilaa ja neuvovat kyllä puhelimessa lisää...