Miten liikkua vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden päivän ikäisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahden päivän ikäisen äiti

Vieras
Kolmas lapsi jo mutta en ole ennen saanut kieltoa viedä kauppaan ennen kahden viikon ikää?

Enkä minä tiedä oliko tuokaan nyt kielto, mutta kehoitus että parempi pitää vauva ekat kaksi viikkoa kotona.

Enkö siis tosiaan saa mennä ruokakauppaankaan tuon vauvan kanssa nyt? Tuntuu hassulta. Kaveri sai marraskuun alussa ja tuli kuuden päivän ikäisen kanssa perhekerhoon. Itse olen kahden vauvan kanssa aiemmin käynyt kaupassa ja muutenkin ihan normaalisti heti.

Saahan sitä viilettää miten itse haluaa, mut kai se on lähinnä pöpöiltä suojautumista. Nyt on liikkeellä vielä monenmoista tautia niin niiltä varjeltuisi paremmin kun välttäisi paikkoja missä on paljon ihmisiä.

Ööh no tarvitseeko se erikseen kieltää? Kyllä aivan pienen on vielä parempi olla kotona, koska vastustuskyky ei vielä ole kovin hyvä. Muutenkin jotenkin tuntuu, että pienelle on vielä parempi saada rauhassa omassa kotona tutustua kohdun ulkopuoliseen elämään, omaan kotiin ja perheenjäseniin...

Pakkohan se on kaupassa käydä.. Ja noin pieni ei vielä pöpöjä saa :) Ainakaan siis terveenä syntynyt, ns. normaali vauva. Kyllä me ollaan menty lasten kanssa heti kauppaan synnäriltä. Nyt kolmannella kerralla on pakkokin, kun ei sitä miestä ole joka voisi kaupassa käydä.

Eikös se vähän noista ilman lämpötiloista ole että kuinka vanhan vauvan kanssa suositellaan ulos menemään. Esikoisesta käskivät odottaa 2 vko:a kun oli pakkasta, mutta kuopuksesta sain mennä ulos heti. Totutellen tietysti...