Miten lisätä rintamaitoa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Kertokaa kaikki keinot miten lisätä rintamaitoa! Imetys ei ole mahdollista ja olen tähän asti pumpannut, mutta nyt aamullakin määrät on enää hyvä jos 10ml!!! En haluaisi vielä luovuttaa :(

Saatko riittävästi nestettä? Mun täytyi aina imetyksen jälkeen juoda iso lasillinen vettä tai mehua, että sain maidon riittämään. Lisäksi monipuolinen ruoka auttaa. Sitten on olemassa "imetysteetä", ilmeisesti luontaistuotekaupoista saa ehkä apteekistakin? En ole kokeillut, mutta sanovat sen auttavan. Ite kokeilin vanhan kansan kikkaa eli kotikaljaa, auttoi ainakin minulla, mutta maha ei oikein kestänyt sen juomista...

Mulla ei onnistunu se maidon erityksen lisäämiseen muu kuin imettäminen. En saanu pumpaamisella maitoa erittymään kuin just jotain 10 ml. Tiedä sitten olisko eri pumpuilla merkitystö?
Mutta juoda pitää muistaa ja syödä ja olla ottamatta tressiä.

Juot paljon nestettä ja annat vauvan imeä tissiä vaikkei mitään paljoa tuliskaan.Itsellä muutaman päivän päästä alkoi maidon määrä lisääntymään. Ja kotikalja saattaa auttaa hiukan ;)

[QUOTE="vieras";25930815]Sehän ei lisää rintamaitoa, mutta poistaa kyllä nestettä. Joten hetkellisesti ainakin maito virtaa paremmin ulos.[/QUOTE]

onko näin? :O no, sitten ei kannata kokeilla sitä. ehkä sitä teetä sitten. :D

http://www.imetys.fi/

Katso täältä, löydät paljon vinkkejä maidon lisäämiseen ja imetykseen.

Miksi imetys ei ole mahdollinen?

Maidon lisäämiseen liittyy tarjonnan ja kysynnän laki, eli mitä enemmän tyhjennät rintoja sen enemmän ne tuottavat maitoa. Sinun pitäisi pumpata 2 tunnin välein ja myös öisin.

yritin esikoisen vauva-aikana pumppailla, ja siitä ei sitten tullut mitään - nyt ymmärrän että unet olivat liian vähissä, stressitaso liian korkealla enkä ymmärtänyt juoda riittävästi. Toisen kanssa oli niin paljon helpompi myös pumppausasia, sillä helpompi vauva=parempi jaksaminen äidillä. Mutta tuo imetys on kyllä vaan paras tapa pitää reilua maitotuotantoa yllä.

Jos voit edes välillä imettää niin se auttaa. Kuinka usein pumppaat? Koita pumpata vaikka ainakin 4 kertaa päivässä niin paljon kuin vain tulee. Itselläni menee 20-30 min yhteen pumppauskertaan että saan rinnat lähes tyhjiksi (manuaalisella pumpulla).

Mulla ainakin jos hiilihapollista juomaa juo niin johan tissit tuntuu että halkeaa ja maitoa valuu vaikka kuinka ja paljon. Niin ja tätä tapahtuu vieläkin jos innostuu liikaa juomaan esim kokista, vauva 10kk...