Mitä ihmettä? (imetys loppui?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Oletko muuten tarjonnut rintaa vauvan ollessa nälkäinen? Jos tarjoasit silloin kun ei ole niin nälkäinen, rauhallinen hetki. Annat vaan olla siinä rinnan vieressä, et tarjoa rintaa, vaan pidät sylissä. Vaikka ilman paitaa ja liivejä. Muutaman kerran niin, jotta vauva huomaa ettei sitä rintaa tyrkytetä, ja siitähän voisikin kiinnostua uudestaan. Ymmärrätköhän mitä ajan takaa?

Juu ymmärrän kyllä...Olen yrittänyt, kaikin keinoin...Yritän pirskule kohta päälläni seisoen jos ei muuten auta :D En luovuta, en en en. (Ai miten niin perfektionisti?)

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Imetystukea:
Kyllähän sen käsityksen saa siitä määrästä täyttyykö ne rinnat ollenkaan. Ja jos ei ihan käsin lypsä, niin kyllä pumppaus hyvän viitteen antaa määrästä.

Mulla kolme imetystä takana, niin oletan jo jotakin asiasta tietäväni :D

No valitettavasti et tunnu tietävän. Minulla on myös kolme imetystä takana ja esim. ensimmäistä lasta täysimetin 6kk ja yhteensä 2v 8kk ja KOSKAAN en saanut pumpulla irtoamaan enempää kuin 20 ml, harvoin sitäkään. Maitoa riitti kuitenkin lapselle loistavasti, kasvoi hyvin jne.

Eli pumppaus ei kyllä anna minkäänlaista viitettä siitä paljonko lapsi maitoa saa imettyä. suosittelen sinuakin tutustumaan vaikkapa niihin imetystukilistan sivuihin ennen kuin latelet täällä valheita totuuksina. :)

Valheita totuuksina? Kerroin oman kokemukseni, en sanonut että se on ainoa oikea tapa. herrajumala chillaapa nyt vähän. Johan sä nyt järki hoi tunnet onko maitoa vai ei. Roikkuuko tyhjät rukkaset vaiko ei. Mulla kun ei tarvi niihin imetystukilistoille tunkea, kun mun imetykset on aina sujuneet niin helvetin hyvin kun mä oon vaan niin hyvä. :laugh:

Sä toki voit jatkossa niillä sivuilla vierailla, kun ei näytä sun imetykset hirveen hyvin onnistuvan. Että paraskin neuvoja :laugh:

Anteeksi, millä perusteella mun imetykset ei oo onnistunu? Mistä niin päättelit? Ja mistä sä siitä mitään tiedät??

Ja muuten se roikkuuko ne rinnat rukkasina vai ei, ei kerro myöskään mitään siitä riittääkö maito!

Edelleen kehoitan sua ottamaan asioista selvää ennen kun teet valheinesi itsestäsi aivan ääliön (taitaa olla tosin jo myöhäistä).

Sinä tulit arvostelemaan mun imetyksiäni, muistako? Totuus lienee se että suilla imetyksessä jotain ongelmaa, muuten ei tervejärkiset hengaile imetystukipalstalla.

Ja ap on toistuvasti jo sanonut ettei lapsi ole kasvanut riittävästi tuolla täysiimetykselläkään.

Joskus kannattaa oikeasti vaan myöntää erehtyneensä. Mitä hittoa sä siinä vauhkoat, enhän mä sua neuvonutkaan.

Ja se että rinnat voi olla kuin rukkaset ja tuottaa silti maitoa, toki voi olla näinkin. Mutta jos lapsi kieltäytyy rinnasta, eikä kasva riittävästi, niin kyllä mä kaivasin pullon esiin ennenku nälkään näännyttämisen uhallakin jatkaisin imetystä.

Ihan oikeasti. Ja siinä vaiheessa kun imetys ja siitä keskusteleminen näyttää kääntyvän elämän pääasiaksi, kannattaa miettiä missä vika. Päässäsikö?

Tulin antamaan halauksen aplle sanoen ettei maito aina riitä, siinä sen sijaan tulit tappelemaan ja nälvimään.

Olet sairas.

Kannattaisiko jutella psykan kanssa noita imetyksestä aiheutuneista mielenterveys ongelmistasi?
Tai vaikka hankkia elämä, joka ei sen imetyksen ympärillä pyöri, oi kaikkitietävä ja muiden neuvot lyttäävä meijeri :flower:

Ja sen sijaan että syyttelet täällä muita valehtelijoiksi, niin katso peiliin. Täällä ei kukaan ole hetkeäkään väittänyt olevansa ainoana oikeana tietotoimistona, vaan ap halusi kokemuksia ja niitä sai.

No kylläpäs sä hermostuit! =) Mä en tehnyt muuta kun oioin sun antamaa väärää informaatiota. Toivon vain ettet huutele noita vääriä totuuksiasi enempää koska joku saattaa uskoa ja se saattaa pilata monen kokemattoman äidin imetyksen.

Muuhun mä en viitsi vaivautua edes kommentoimaan. Kauniita unia sinulle! =)

Pilata kokemattoman äidin imetyksen....ou jee.

Ymmärrän toki että pidät imetystukipalstaa ylijumalana (se tuli toki selväksi) mutta tiedätkö...kummasti vaan on netti täynnä äitejä joilta maito on vaan loppunut kesken. Ei ehkä päivässä, mutta hiipunut ja loppunut. Vaikka kuinka ois tehnyt mitä.

Ote imetysmyönteisestä kirjasta;

"Maidon erittymiseen liittyvät ongelmat olivat yleisin syy imetyksen loppumiseen
(57% syyn ilmoittaneista).

Näistä imetyksen käynnistymiseen liittyviä ongelmia
olivat mm. maidon erittymisen hankaluudet ja vauvan imemisvaikeudet heti alkuvaiheessa
synnytyksen jälkeen, ja ne ilmoitettiin imetyksen loppumisen syyksi 11%
(370 mainintaa) tapauksista.

Tavallisin syy imetyksen loppumiseen oli rintamaidon
loppuminen, 25% (835 mainintaa)
tapauksista."

(Hasunen, Kaija & Ryynänen, Sanna 2006. Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä 2005:19.Imeväisikäisten ruokinta Suomessa vuonna 2005.)

Tottakai nuo yli 800 äitiä ovat väärässä ja sinä oikeassa. Kiva kun valaisit meitä kaikella oikealla tiedollasi. :flower:

Mun kokemus: Sektion jälkeen maito nousi huonosti. Aluksi imetys oli yhtä tuskaa ja kipua, muhun sattu vauvan imeminen niin keleesti!! No, sitkeän vääntämisen jälkeen vauva oppi oikean tekniikan ja kipu hellitti.

Mutta sitten vauva ei jaksanutkaan imeä niin kauan, että maha tulisi täyteen. Alkoi "jatkuvan vauva tississä kiinni olemisen" aika. Eihän siitä mitään tullu, kolme vanhempaa lastanikin tarvivat äidin. Annoin pullosta imetyksen päälle. Juuri kun luulin, että tämähän alkaa sujua, maitoa tulee kuitenkin sen verran hyvin, että korviketta menee vain noin 100 milliä vuorokaudessa, iski rintatulehdus. 40 asteen kuume ja sitärataa...

Paranin siitä, ja sit alkoi menkat. Maitohanat napsahti kiinni. Aattelin että hitto soikoon,olokoon! Vauvani nyt 2kk ja nannilla mennään!

Yhteistyössä