Miten lopettaa "velvollisuusvierailut"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästyttää

Vieras
Tarkoitan siis niinpäin, että miten tehdä lopullisesti selväksi, että minun luonani ei tarvitse käydä kenenkään kylässä tai minulle ei tarvitse soitella vain siksi, että olisi muka jokin velvollisuus tehdä niin.

Tokihan sisareni aina väittää, että minua on mukava tavata, mutta aina välillä vaan tulee kaikkia pikku juttuja, jotka saavat kovasti epäilemään tuon "mukavuuden" aitoutta, ja että minun luonani käydään tai hän soittelee minulle vain velvollisuudentunnosta "kyllähän sitä nyt sukulaisten luona pitää käydä kylässä ja heihin pitää muutenkin yhteyttä"-tyyliin

Haittaako se välttämättä jos perheenjäsenen kanssa ne tapaamiset on osittain velvollisuuden takia? Siis en tarkoita että siskoa tarvitsisi nähdä joka viikko tai joka kuukausi jos se on pakkopullaa, mutta silti ettei kokonaan katkaise.

Ei ihmissuhteissa ne tapaamiset aina 100 %:sesti tykkäämisen takia ole, monet suostuvat velvollisuuden ja totutun tapailutiheyden takia tapaamaan vaikka olisi väsy ja vähän kiirekin (no, kunhan suurin osa motiivista olisi sitä tykkäämistäkin).

Eikä ne välit ole läheskään aina sopuisat. Mun ja siskon välit on välillä rauhaisat, sit on sota, sit kylmä sota. Ollaan liian samanlaisia ja liian kipakoita sanomaan negatiivista. Mutta siskon kanssa se tuppaa olemaan semmoista, kun ollaan samasta perheestä. :)

Silti se sisko on se, joka jää jäljelle, jos mä tyrin muut ihmissuhteet. Ja joskus tuntuu karulta kuulla keski-ikäisistä sisaruksista jotka eivät ole nähneet toisiaan pariinkymmeneen vuoteen.

Älä katkaise välejä. Mutta harvenna tapaamisia vaikka puolella, jos ne tuntuu työläiltä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä