Miten luotettava on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasittavaa!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasittavaa!!

Vieras
verikokeesta tehty raskausviikkojen arvio? Mulla ei tullu menkkoja edellisen lapsen jälkeen, kun tulin nyt uudestaan raskaaksi. Ultra-ajan saamiseksi mun piti sitte käydä verikokeessa, josta viikkoja voi vähän arvioida. No, sen verikokeen mukaan viikkoja olis ollu tuolloin 7 aika lailla täynnä. Siitä sitten ite laskin taaksepäin ja huomasin että sen mukaan hedelmöitys ois tapahtunu silloin ku tein raskaustestin. Eli en luota siihen, että ne ois tulkinnu sen verikokeen oikein. Onko jollakin kokemusta, miten hyvin sellanen pitää paikkansa.

no sitä minäkin että joku häikkä täytyy olla. Tein vielä viikot näyttävän testin 16. tammikuuta, jonka mukaan hedelmöityksestä olisi ollut 2-3 viikkoa aikaa. Eli viikkoja mulla on nyt tod. näkösesti 2 viikkoa enempi mitä ne ultrassa luulee. Ja ne on niin tarkkoja kuulemma siitä että ultraan tulevalla pitää olla 11 viikkoa täynnä tai korkeintaan 13+6. nyt jos oon ite oikeassa, mulla on ultraan mennessä viikkoja 14+2. Ottaa päähän. yritn vaihtaa aikaa paria viikkoa aiemmaksi, mutta niillä ei ollut antaa! Emäntä vaan hermostu mulle ja ihmetteli miten voin tietää milloin on hedelmöittynyt! Sanoin että kyllä kait sen nyt suunnillen voi laskea, ei se ainakaan testin teon aikaan ole.

Menee yksityiselle? Itse kävin, koska kierto sekaisin, plussatestin tein kp 60.... Sikiö vastasi testin mukaan laskettuja viikkoja :) Menkoista olisi ollut +6 viikkoa.....

Mutta kun ei nyt kuitenkaan mene. Erityisen ärsyttäväksi tämän asian tekee se, että ne ei ottanut ollenkaan huomioon tuota mun tekemää testiä, vaan väittivät vaan että kyllä se verikoe ihan luotettava on. Sitä paitsi, ennen verikoetta kävin neuvolassa, testin mukaan viikolla 8+2. Silloin yritettiin kuunnella sydänääniä, niitä ei ihan kuulunut, mutta näytössä vilahti 140, joka terveydenhoitajan mukaan olisi ollut sikiön syke. Ultran kanslistitäti sanoi kuitenkin puhelimessa että "eihän sitä voi tietää mitä se oli. Että ei viikolla 6+2 voi vielä kuulua mitään" Nii'in, sanoin, viikkoja siis olisi todennäköisesti pari enempi. Mutta kun meillä ei ole täällä aikoja... !!! Ei helpota ei, vaikka kuin jauhaa...

Itse kävin siis ykstyisellä ja vastasi viikkoja 6+4 ultraushetkellä. Kun varasin seuraavana päivänä np-ultraan aikaa, niin täti kysyi tietysti ekaksi viimeisiä kuukautisia. No niiten mukaan olisi jo kasassa rv 12+..... Kun sanoin, että kävin ultrassa ja vastasi rv 6+, niin heti tuli vastaus, että tottakai sen mukaan mennään :) Ja np-ultra varattiin sen mukaan, juuri tänään kävin ja vastasi viikkoja rv 11+ :)
Sullahan on nyt se vaara, että np-ultraa ei pystytä tekemään, jos ultraushektellä on jo rv 14+....

Yhteistyössä