Miten mä hoidan kohta ton lapseni kanssa uimareissut? :O

27.02.2012
394
0
16
Tarviiks mun palkata joku mies mukaan? :xmas:

En oo uhrannut ajatustakaan -en tiedä miksi- sille, että poikani on tänä vuonna 7v ja monessa uimahallissa on kyltit et yli 7-vuotiaat pojat ei enää naisten pukuhuoneisiin/pesutiloihin ja sit vielä toisissa paikoissa toinen kyltti alapuolella et alle 9-vuotiaat ei saa olla uimahallissa ilman vanhemman valvontaa.
Me ei ilmeisesti sitten käydä uimassa pariin vuoteen?

Ja kyllä, mun lapsi on ilmeisesti todella avuton, koska en mitenkäänpäin voi kuvitella sitä yksin sinne miesten puolelle huolehtimaan pukukaapistansa, avaimesta, pesujärjestyksestä yms :O

Enkö mä nyt tajua tässä jotain itsestäänselvää ratkaisua? :O

Meillä samainen ongelma. Viikonloppuna aloitettiin harjoittele ja 7v ( juuri täyttänyt ) kävi isänsä kanssa läpi kaikki jutut. Kuitenkin sanoi sitten uinnin jälkeen, että jännittää selviääkö yksin. En kyllä vielä uskalla kokeilla. Olisi niin kiva käydä päivällä uimassa kolmen muksun kanssa, mutta ei väkisin :(

Ja on hän harjoitellut noita pukukoppeja ym. jo vuosia, mutta jos on arka niin on :(

en tiedä. en ole käynyt vuosiin uimahalleissa, lapseniin vain koulun kanssa. en tiennyt että sinne on pakko mennä, jos ei onnistu.

no ei kai sinne mikään pakko mennä ole :headwall:
on vaan ollut mun ja lapsen yhteinen harrastus jo muutaman vuoden.
tietystihän vois toi mies tulla mukaan sen verran et auttaa sen pojan altaalle (miestä ei itseään sinne altaille saa..) mut mitäs se sit tekee sen aikaa kun me uidaan.. istuu kahviossa :xmas: Tarvii ehdottaa :D

Mistä ne tietää, että hän on 7-vuotias? Ellei ole sitten tosi isokokoinen tms? Joten kuten joku ehdotti, käytte vielä vuoden niin, että hän on sinun kanssasi naisten puolella. Ja ensi vuonna, 8-vuotiaana, selviää jo varmasti yksin pesutiloista uimaan kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25916133:
tietystihän vois toi mies tulla mukaan sen verran et auttaa sen pojan altaalle (miestä ei itseään sinne altaille saa..) mut mitäs se sit tekee sen aikaa kun me uidaan.. istuu kahviossa :xmas: Tarvii ehdottaa :D

Mies on käynyt lasten kanssa joskus joku vuosi sitten. Ei ottanut enää yli-ikäistä. En usko että sai kaappeja kiinni, koska kerran varastettiin rannekoru. Mutta ei ollut arvokas.

Sääntöjen noudattaminen on sama asia kuin toisten kunnioittaminen.

Kyllä 7v selviää yhdestä riisumisesta ja kaapin lukitsemisesta sekä suihkuttelusta.
Jos "oikeaoppinen" pesu ei suju niin senhän voi tehdä sitten kotona. Me ollaan jo harjoiteltu 6v kanssa koska menevät koulukan kanssa uimaan ja siellä pitää pärjätä "yksin" sekä tosiaan ensi vuonna ei tule mun kanssa naisten puolelle. Tosin meillä on usein mies mukana kun menemme uimaan .
Opettakaa nyt ihmeessä lapsen sen verran omatoimisiksi että selviävät esim. uimahallissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25916133:

Mutta jos te olette jo pari vuotta käyneet aktiivisesti yhdessä uimassa niin eikö uimahallin käytännöt ole lapselle jo niin tutut että hän pärjäisi yksin miesten puolella?

Meillä on ihan sama tilanne, poika täyttää 7.

Olen alustavasti sopinut yhden miespuolisen kaverini kanssa että hän lähtee mukaan pojan avuksi, ahdistaa vaan jo valmiiksi kun tuo ukkeli on niin yksipuolisesti ihastunut minuun että tulkitsee tämänkin varmaan jonain rohkaisuna tunteilleen...:D

[QUOTE="mä";25916170]Kyllä 7v selviää yhdestä riisumisesta ja kaapin lukitsemisesta sekä suihkuttelusta.
Jos "oikeaoppinen" pesu ei suju niin senhän voi tehdä sitten kotona. Me ollaan jo harjoiteltu 6v kanssa koska menevät koulukan kanssa uimaan ja siellä pitää pärjätä "yksin" sekä tosiaan ensi vuonna ei tule mun kanssa naisten puolelle. Tosin meillä on usein mies mukana kun menemme uimaan .
Opettakaa nyt ihmeessä lapsen sen verran omatoimisiksi että selviävät esim. uimahallissa.[/QUOTE]

Mun lapsi on aika arka jos jää yksikseen, mä en vaan voi kuvitella sitä sinne pukkariin yksin vaikka haluaisinkin.
Joka kerta kun mennään uimaan me kerrataan asiat ja lapsi saa koittaa laittaa kaapin, mutta 99% ne on aika hankalia lukittavia ja käytettäviä lapselle...
Kyllä kuulemani mukaan täällä liikunnanopettaja auttaa vielä lapsia uimahallissa eikä tarvi ekaluokkalaisen pärjätä yksin -vaikka siihen tietty pyritään :)

harrastuksia löytää uusia, pyöräily, lenkkeily jne. jos ei onnistu harrastukset sääntöjä noudattamalla. eivät kaikki saa harrastaa mitä haluaisivat, jos esim rahavarat eivät anna myöten.

En voi myöskään kaupasta varastaa jos ei rahaa ole. Joten joku teidän harrastus on kyllä aika triviaali juttu.

Sanoisin että se on potku persuuksille lapselle tai sitten odottaa pari vuotta että selviää.

ei ainakaan enää tuon ikäisiä tyttöjen puolelle.Viimeksi kun käytiin nyt 7-vuotias about käviläpsimässä naisten ja tyttöjen peppuja.
Sitten saunassa temppuili äidilleen ja rupesi heittelemään vettä muitten päälle.
ei kiva!

Mistä ne tietää, että hän on 7-vuotias? Ellei ole sitten tosi isokokoinen tms? Joten kuten joku ehdotti, käytte vielä vuoden niin, että hän on sinun kanssasi naisten puolella. Ja ensi vuonna, 8-vuotiaana, selviää jo varmasti yksin pesutiloista uimaan kanssasi.

Eihän se henkilökunta tiedäkään, mutta joku muu voi tietää....

Esim sen 7-vuotiaan pojan luokalla oleva tyttö, joka myös haluaisi uida ja käydä pesu- ja pukutiloissa rauhassa.

Itse olen samanlaisessa tilanteessa kutsunut uimahallin henkilökunnan paikalle, joka poisti yli-ikäisen koululaispojan naisten pukuhuoneesta.

Eli joko joku kaveri pojalle miesten puolelle tai sitten uimaharrastus saa jäädä unholaan vähäksi aikaa.

harrastuksia löytää uusia, pyöräily, lenkkeily jne. jos ei onnistu harrastukset sääntöjä noudattamalla. eivät kaikki saa harrastaa mitä haluaisivat, jos esim rahavarat eivät anna myöten.

En voi myöskään kaupasta varastaa jos ei rahaa ole. Joten joku teidän harrastus on kyllä aika triviaali juttu.

Sanoisin että se on potku persuuksille lapselle tai sitten odottaa pari vuotta että selviää.

Ei ole muuten yhtään kiva, että joku samanikäinen on yksikseen naisten puolella ja sinun kakara tulee sinne. ei tunnu kivalta että kaikki eivät noudata sääntöjä.

vai saavatko kaikki kodittomat tulla teille kun heillä ei muuten ole kotia?
entä saako teiltä hakea ruokaa kun muuten kuollaan nälkään?
ei ketään kiinnosta yhtään uiko sun penska vai ei.

Ja ei, en halua nähdä yli-ikäisiä poikia naisetn puolella, eivätkä lapseni.

Yhteistyössä