Miten mä ikinä ehdin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Logotar

Aktiivinen jäsen
23.07.2008
8 258
1
36
ja stressiä pukkaa...

rakennamme vuokramökkejä, tai yksi mökki valmistui viime kesänä ja toinen nyt. Ensi viikolla tulee ensimmäiset vuokralaiset ja hoppu meinaa tulla.

eka mökki on tällä hetkellä toisen mökin kalustuksen säilytyspaikka. Eli mahdoton kaaos siellä. Vettä ei vielä ole kytketty, kun asentavat parhaillaan toisen mökin vesijuttuja. Ne on siis samasta systeemistä tulossa.

Elikkä, kaikki astiat on tiskaamatta. Talven jäljiltä ekan mökin ja kaikki uudet mitä ostin toiseen mökkiin. Ja sitten pitäs kaikki tietenkin laittaa paikoilleen.

Ikkunat pesemättä kakkosmökistä.

Kakkosmökkiin pitäisi kerätä kaikki käyttöohjeet kansioon ja molempien mökkien mökkikansiot pitäs tehdä valmiiksi.

Molempiin mökkeihin pitäs asentaa noi rullaverhot ja ruuvata verhotankoja vino pino. Ja ripustaa tietty ne verhotkin. Joista on vielä kuusi lyhentämättäkin.

Molemmissa pitää imuroida ja pestä lattiat.

Kakkosmökissä pitää varmaan pestä vessan kaakelit, ehkä.

Huonekalut laittaa paikalleen, sitä ennen kasata pari pirttikalustoa ja pari lipastoa. Asetella lipaston tavarat paikalleen.

Kakkosmökkiin pitää sitte tietty kantaa kaikki kamat sisälle, asetella liinavaatteet, siivousvälineet ja astiat paikalleen.

Pedata sängyt valmiiksi tulevia vuokralaisia varten.

Niin ja kakkosmökissä oli vielä äsken keittiön ovet asentamatta, välitila laatoittamatta, varaaja asentamatta, lauteet ja saunan ovi laittamatta :saint: ja mä oon huomisen töissä, illan lapsen kanssa. Lauantaina pitäs hääjuhlaan mennä ja sunnuntaina taas töissä. Maanantaina on vapaapäivä, tiistaina pitäs illalla ajaa kaupunkiin (6h matka) ja ke ois ultra siellä. Sitte tukka putkella Laattapisteen suunnittelun kautta kotiin.

Ja keskiviikkona siis tulis jo ekat asukkaat siihen ekaan mökkiin, huh että.

Ja hankalaa tästä tekee se että lapsi on ollut kipeänä = en ole saanut vietyä päiväkotiin että ois ite päässy hommiin mökille. Ja anoppikaan ei ole juuri näinä kahtena kriittisenä viikkona käytettävissä.

mietin tuossa että meillä ois ehkä ylimääräinen hoitopäivä jonka vois käyttää maanantaina... jos sais tytön päiväkotiin niin sais täyden päivän painaa hommia. Tiistaina ehtis kans päivän, jos illalla lähtis ajamaan niin että oon yöllä perillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
En jaksanut lukea kokonaan. Vastaus on kuitenkin asia kerrallaan...

joo niinhän se taitaa olla... ei kai se ainakaan stressaamalla parane...

meillä on vaan joku sellanen tuuri että aina kun ois vapaata töistä, ipana on kipeenä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jospa poistuisit palstailemasta töihin... :whistle:

no mihin mä tästä lähden kun on toi ipana kotona?

Tossahan oli ainakin 4 asiaa jota voisit tehdä vaikka heti! :o
Asiat on juuri niin vaikeita kuin niistä tekee. ;)

joo. lyhentää ne loput verhot. oliko jotain muuta mitä voisin tehdä etänä kotoa käsin?

joo. lyhentää ne loput verhot. oliko jotain muuta mitä voisin tehdä etänä kotoa käsin?

Kansio?

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
mite yksi lapsi häiritsee noita hommia? kaikkea voi tehdä yhden lapsen kanssa. iästä riippumatta.

no ei tuota villikkoa voi ottaa sinne rakennushommien keskelle juoksemaan, jos oikeasti meinaa saada jotain tehtyä. Sama se paimennanko mä täällä vai siellä. Ja kuten sanottu, hän on ollut kipeänä. silloinkaan en viitsisi lähteä häntä kuljettamaan mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vieras:

Kansio?

ne on jo siellä mökillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit hakea tiskit kotiin ja pesta ne. Koota kalusteet lapsen kanssa siella ym,

toinkin tänään ja pesin koneellisen tiskejä jo. Kalusteita ei viitsi ottaa kotiin kasattavaksi kun ei niille ole tilaa täällä ja sitten olisi taas niiden kokonaisten kalusteiden raahaaminen takaisin.

mies tuli juuri kotiin luottavaisin mielin. Sanoi ettei ole enää paljoa tehtävää, huomisen jälkeen ollaan jo pitkällä. Jee jee :)

eiköhän se siitä ala suttaantua. Stressaaminen ei ainakaan auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
:o sulla tosiaan piisaa kiirettä!!!!

viime vuonna oli lauteet vielä laittamatta kun ensimmäiset vuokralaiset tuli :ashamed:

nyt ollaan jo aika hyvällä mallilla siihen nähden :D

Mä en edes tulis sellasen mökkiin.
Saa vähän ikävän kuvan mökin vuokraajista.

Asia kerrallaan,ja eka toi ykkösmökki kuntoon.Se on aika tylyä ja noloa jos hääritte siellä vielä moppeinenne ku toiset tulee lomalleen.Oikeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

viime vuonna oli lauteet vielä laittamatta kun ensimmäiset vuokralaiset tuli :ashamed:

Asia kerrallaan,ja eka toi ykkösmökki kuntoon.Se on aika tylyä ja noloa jos hääritte siellä vielä moppeinenne ku toiset tulee lomalleen.Oikeesti.

nääh. ei pidä olla tosikko. Ne oli nuoria miehiä, itseasiassa ne tuli päivää liian aikaisin. No auttoivat laittamana lauteet paikalleen ja luonnollisesti saivat korvausta siitä, eli alennusta vuokrassa. Olivat tyytyväisiä ja ovat tulossa tänä kesänä uudelleen.

ja tuota ykköstä ei saa kuntoon ennen kuin kakkonen on valmis, koska siellä on kaikki huonekalut mitä tuonne toiseen mökkiin laitetaan...

ja voin kertoa että täällä on niin paljon ihmisiä ja turistien vaihtuvuus on niin nopeaa, että välillä on väkisin siivous menossa kun seuraavat jo tulevat... mutta onneksi käy fiksua väkeä eikä mökit ole viikon jälkeen sikolättejä, nopea siivota ja vaihtaa liinavaatteet.

nääh. ei pidä olla tosikko. Ne oli nuoria miehiä, itseasiassa ne tuli päivää liian aikaisin. No auttoivat laittamana lauteet paikalleen ja luonnollisesti saivat korvausta siitä, eli alennusta vuokrassa. Olivat tyytyväisiä ja ovat tulossa tänä kesänä uudelleen.

ja tuota ykköstä ei saa kuntoon ennen kuin kakkonen on valmis, koska siellä on kaikki huonekalut mitä tuonne toiseen mökkiin laitetaan...

ja voin kertoa että täällä on niin paljon ihmisiä ja turistien vaihtuvuus on niin nopeaa, että välillä on väkisin siivous menossa kun seuraavat jo tulevat... mutta onneksi käy fiksua väkeä eikä mökit ole viikon jälkeen sikolättejä, nopea siivota ja vaihtaa liinavaatteet.

No olisit heti sanonut et vika oli heissä.

Kerran olen sellaisen mökkiin mennyt missä ei oltu tehty esivalmisteluja loppuun,oli melkoinen pettymys.

no, toivottavasti teille käy paremmin kuin tutulle! Hällä niitä mökkejä enemmänkin, mutta kävi niin, että kun uusin mökki oli ekaa kertaa vuokralla, niin arvon seurue pisti kaiken paskaksi. Siis kaikki oli rikottu, ikkunoita myöten.

No olisit heti sanonut et vika oli heissä.

Kerran olen sellaisen mökkiin mennyt missä ei oltu tehty esivalmisteluja loppuun,oli melkoinen pettymys.

no oli se silti vähän noloa :D

joo en mäkään tykkäis että ois vielä hommat puolitiessä kun menet mökille. Mulla vaan on vähän stressiä kun haluan että kaikki on viimeisen päälle. Oisin päässy paljon helpommalla jos laskisin omaa vaatimustasoa vähäsen... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no, toivottavasti teille käy paremmin kuin tutulle! Hällä niitä mökkejä enemmänkin, mutta kävi niin, että kun uusin mökki oli ekaa kertaa vuokralla, niin arvon seurue pisti kaiken paskaksi. Siis kaikki oli rikottu, ikkunoita myöten.

:( no voihan idiootit. Ei, kyllä meillä on käyny aina ihan fiksua väkeä. Eihän sitä tosin koskaan tiedä...

nää on lohijoen rannalla nää ja pääasiassa meillä käy kalastajaporukoita. Ne on yöt kalassa ja nukkuu päivät :)

Yhteistyössä