Miten mä jaksan kahden lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;24819971:
Ihminen jaksaa yllättävän paljon, muuta en osaa sanoa. Mites mies, onko mukana kuvioissa? Jos on, niin laita nyt ihmeessä hänetkin osallistumaan enemmän tuohon kaikkeen, jaksat sinäkin sitten paremmin.

On mies ja osallistuu todella paljon. Auttaa öisin ja herää lapsen kanssa aamulla jos olen itse aivan poikki. Mä jotenkin elin siinä toivossa että yöt alkaisi helpottaa jossain vaiheessa itsekseen kun kasvaa, mutta niin ei käynytkään. Nyt pelottaa että kuinka väsynyt sitten olen.

[QUOTE="aapee";24820004]On mies ja osallistuu todella paljon. Auttaa öisin ja herää lapsen kanssa aamulla jos olen itse aivan poikki. Mä jotenkin elin siinä toivossa että yöt alkaisi helpottaa jossain vaiheessa itsekseen kun kasvaa, mutta niin ei käynytkään. Nyt pelottaa että kuinka väsynyt sitten olen.[/QUOTE]

Kyllä sitä yllättävän paljon jaksaa. Esikoinen unikouluun.

sillä itse olin samassa tilanteessa n. vuosi sitten ja mietin samalla tavalla. Munkin esikoinen on ollut aina herkkä nukkuja ja siksi tämän toisen tekoa lykättiinkin...mutta usko tai älä niin kaikki asiat aina järjestyy. Meilläkin esikoinen nukkuu nyt heräämättä kun taas tietty tää uusi tulokas joka on nyt vajaa vuoden vielä heräilee...huomaan että nyt tokalla kerralla handlaa nää heräilytkin paremmin. Nyt oot varmaan sinäkin väsynyt raskaudesta ja kaikki huolettaa. Minkä ikäinen sun esikoinen on? Miten sitten nukkuu?

Meillä ja tuttavaperheissä näyttää olevan käytäntö, että äiti hoitaa vauvan yöheräämiset ja isä vanhemman lapsen. Meillä mies välillä nukkuu esikoisen huoneessakin, että ei koko yö mene risaiseksi koko perheeltä. Mahdotontahan se muuten on, jos esikoinen herää huonona yönä vaikka viisi kertaa, vaikka nukahtaakin uudelleen pienellä rauhoittelulla. Vauva taas herää syömään 2-3 kertaa. Välillä laitan ihan korvatulpat korviin, että saan nukuttua kun vauva on syötetty, enkä halua heti pian herätä turhaan esikoisen huuteluihin, kun tiedän että mies hoitaa.

Hienoa, auttaa paljon jo tuokin... Sun täytyy vain ilmeisesti käyttää hyväksesi kaikki mahdollisuudet levähtää. Pyydät myös mieheltä ja muilta läheisiltä tarvittaessa apua, niin et tosiaan jää yksin sen väsymyksen kanssa. Minkä ikäinen esikoinen muuten on siinä vaiheessa, kun pikkuisen pitäisi syntyä?

Mies nukkuu toisen kanssa, sinä toisen. Ja selvität mistä huonosti nukkuminen johtuu.

Miten mä voin sen selvittää? Neuvosta oon kysellyt apuja, no siellä sanovat että kyllä se ajastaan alkaa nukkua. Oon miettinyt voisko johtua jostain allergiasta, mutta siihenkin sanovat neuvolassa, että tuskin johtuu kyllä se vaikuttais päiviinkin ja näkyis iholla. Ja onko meidän parisuhde sitten ihan kuralla, kun päivät menee lasten kanssa ja yötkin nukuttaisiin sitten erillään. Alkaa pelottaa koko tulevaisuus.

Esikoinen on melkein 2v. kun toinen syntyy. Nukkuu niin että herää monta kertaa yössä 2-10. Joko nukahtaa itse takaisin pienen huudon jälkeen tai sitten pitää tunnin huutokonsertin vaikka tekisi mitä.

Neuvola ei tiedä mitään allergioista. En sano että teillä on, mutta meillä oli ja ei näkynyt iholla, ei näkynyt päivissä, mutta allergia/huono sietäminen oli.

Meillä meinasi tulla ero kun kukaan ei uskonut.

Aikansa kutankin sanon minä! Meillä 2 lasta pienellä ikäerolla, ja voin sanoa että vähillä unilla ekat vuodet menivät! Kun vaa muistatte miehenne kanssa ette lähde eroamaan lasten ollessa pieniä. Usein asiat tuntuvat väsyneinä kamalammilta mitä oikeasti ovat. Siis jos muutoin asiat ovat kunnossa.
Me olimme välillä tosi lopussa huonojen öiden takia, mutta lopulta ne helpottivat ja elo on taas ihanaa :)

tuota kun toinen lapsi oli tulossa, esikoinen oikea korvakierrelapsi, yöt yhtä hyppimistä ja huutoa. Mutta jotenkin sitä jaksoi sen vuoden verran kun vauva ja esikoinen huusivat molemmat. Mulla oli tilanne vaan se, että mies ei millään heränny siihen huutoon, enkä saanu miestä hereille auttamaan kuin ihan muutaman kerran, yöllä ei riittäny voimia herättää miestä, kun olis joku pommi siihen tarvittu, ja päivällä keskustelu ei auttanu yhtään myöskään. Sitten kun toinen lapsi oli vuoden, en enää jaksanutkaan vaan miehen oli pakko ruveta ottamaan myös vastuuta ja heräämään. Varmaan siinä vaiheesa tajus että nyt jos en tee jotain, vaimo joutuu johonkin lataamoon ja saa pärjätä yksin.ja siis mies hoiti lapsia kyllä hereilläoloaikana, mutta herääminen on aina ollut tosi vaikeaa hänelle.

Mutta jos miehesi voi hoitaa lasta myös yöllä, niin tehkää joko jako että äiti hoitaa toisen lapsen, ja isä toisen, tai niin, että äiti ja isä hoitaa joka toisen itkun ja huudon vuorollaan, tai joka toisen yön. Jospa ne yöt kuitenkin rauhottuis vielä, ku esikoiselle tulee ikää lisää. Toivotaan niin! Tsemppiä!

Yhteistyössä